چک شدن 24 ساعته معاینه فنی خودروها، حاصل اجرای طرح LEZ

یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

چک شدن 24 ساعته معاینه فنی خودروها، حاصل اجرای طرح LEZ

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد: از آبان ماه امسال معاینه فنی در کل شهر تهران به ‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته چک می‌شود.

نواب حسینی منش در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، چک شدن 24 ساعته معاینه فنی را بخشی از طرح LEZ دانست که قرار بود از مهرماه 95 اجرا شود اما با تعویق یک ماهه، فاز اول آن در آبان ماه 95 اجرایی شد و فاز دوم هنوز اجرایی نشده است، چرا که اجرای این طرح نیاز به توسعه مراکز سیار معاینه فنی دارد که در حال حاضر این طرح با مشکل روبرو شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه LEZ اولین پروژه بین‌دستگاهی بود، تصریح کرد: تاثیر طرحLEZ در تهران قابل توجه است. کل مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی در سال ۹۴، ۳۸۰ هزار خودروی یونیک بود. در سال ۹۶ این تعداد به یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو رسید و این کوچکترین عملکرد طرح LEZ در تهران بود و باعث شد که تعداد خودروهایی که معاینه فنی دارند در شهر تهران سه برابر شود.

از اول آبان ماه امسال، فاز دوم طرح LEZ اجرایی می شود و پس از آن، معاینه فنی تمامی خودروها به صورت منظم مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان برخورد خواهد شد.


بدون دیدگاه