اخباراخبار داخلی

نقص قطعات و انباشت خودروهای ناقص، معضل جدید خودروسازی

وزیر صنعت اخیرا بر موضوع نقص قطعات در حدود 32 هزار خودرو صحه گذاشته و از سوی دیگر، رئیس انجمن خودروسازان از توقف حدود پنجاه هزار خودروی ناقص در کارخانجات تولید داخلی خبر می دهد.

اما راهکارهای پیش رو برای حل این مشکل چه هستند؟ تغییر منابع تامین قطعات و همچنین تغییرات در تامین مالی شرکت‌های خارجی دو مسیر پیش روی خودروسازان هستند تا بتوانند نقص قطعات در خودروهای خود را به حداقل برسانند. البته ناگفته نماند تغییر در مسیر تامین قطعات، باعث ایجاد تغییر در کیفیت خودروها می شود و انتقال پول به شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها، چندان ساده نیست. هر دو مسیر نیز در صورت اجرایی شدن، افزایش چند درصدی قیمت خودرو را به همراه خواهند داشت. موضوعی که اولین قربانی آن مشتریانی هستند که قدرت خریدشان کاهش می یابد و دومین قربانی، خودروسازانی هستند که به واسطه کاهش تیراژ با کاهش سود و درآمد مواجه هستند. در نهایت سومین قربانی این موج گرانی، کارگران و پرسنل خودروسازی هایی هستند که به واسطه کاهش تیراژ، مجبور به تعدیل نیرو می شوند.

2 دیدگاه

  1. شنیده ها حاکی است که صنعت خودرو در شهریور ماه 97 دچار رکود در تولید میشه بطور خاص تولید به کمترین تعداد میرسه و به همین دلیل قیمت بیشتر میشه قطعه سازان یه به طور اختصاصی کلمه مونتاژ کاران از طریق تایلند چین و کره و ویتنام و سنگاپور قطعه خودرو وارد میکردند که با ارز 4200 بود حال با ارز 9200 بعد است که بتوانند نرخ ها را ثابت و قطه وارد کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا