اخباراخبار خارجیگردشگری

بدترین و بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2018 را بشناسید

بدترین و بهترین شهرهای جهان برای زندگی، هر ساله با تحقیقی که توسط مجله معروف اکونومیست صورت می گیرد، مشخص می شوند. در طی چند سال گذشته، شهر ملبورن در استرالیا به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی شده بود که امسال این شهر جای خود را به وین داده و به رتبه دوم سقوط کرده است.

امسال 140 شهر با در نظر گرفتن 30 مشخصه مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه امتیاز دهی می شوند که در رده بندی امسال، وین، پایتخت اتریش با کسب 99.1 درصد امتیاز از 100 درصد، در صدر فهرست بهترین شهرهای جهان قرار گرفته است. اما چرا وین امسال توانست این عنوان را از ملبورن برباید؟ به گفته اکونومیست، کاهش حمله های تروریستی در مرکز اروپا و آمار جرم پایین این شهر موجب شد تا وین امتیاز بالایی دریافت کند.

برترین شهرها در سلامت، آموزش، فرهنگ، محیط زیست و زیرساخت‌ها

پنج فاکتور یاد شده، مهم ترین مشخصه های اکونومیست در بررسی بهترین شهرهای جهان بوده اند که دو شهر اول یعنی وین و ملبورن، توانسته اند برترین نمرات را در این شاخص ها بدست آورند. در اخبار شنیده بودیم که جمعیت استرالیا یک دهه جلوتر از پیش بینی ها افزایش یافته است. اگر نگاهی به ده رتبه اول بین بهترین شهرهای جهان داشته باشیم، به راحتی متوجه می شویم این میزان مهاجرت و مسافرت به استرالیا بی دلیل نبوده است.

برترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۱۸:

۱.وین، اتریش

۲.ملبورن، استرالیا

۳.اوزاکا، ژاپن

۴. کَلگِری، کانادا

۵.سیدنی، استرالیا

۶.ونکوور، کانادا

۷.توکیو، ژاپن

۸. تورنتو، کانادا

۹. کپنهاگ، دانمارک

۱۰.آدلاید، استرالیا

 

 

در بین بدترین شهرها نیز، شهرهایی شلوغ ف جنگ زده و یا با بهداشت ناگوار به چشم میخورند که نه می توانند رضایت ساکنان را جلب کنند و نه مقصدی برای توریست ها باشند. نگاهی به ده گانه بدترین شهرهای جهان می اندازیم:

بدترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۱۸:

۱.دمشق، سوریه

۲.داکا، بنگلادش

۳.لاگوس، نیجریه

۴.کراچی، پاکستان

۵.پورت مورزبی، پاپوآ گینه نو

۶.هراره، زیمبابوه

۷.تریپولی (طرابلس)، لیبی

۸.دوآلا، کامرون

۹.الجزیره، الجزایر

۱۰.داکار، سنگال

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا