اخباراخبار داخلی

افزایش بدهی خودروسازان به قطعه سازان

محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی در اظهاراتی بیان کرد: خودروسازان مواد اولیه را با نرخ ارز آزاد تامین می‌کنند اما مجبورند خودروهای تولیدی را با قیمت‌ دولتی بفروشند. این موضوع باعث شده خودروسازان نتوانند بدهی خود به قطعه سازان را پرداخت کنند.

او در ادامه گفته: میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان حدود 15 هزار میلیارد تومان است که 5 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بدهی بیش از چهار ماه است.

نجفی‌منش همچنین گفته: در این شرایط باید سیستم بانکی حد اعتبار خودروسازان بزرگ را به 10 هزار میلیارد تومان برساند. همچنین شرکتهای زیرمجموعه خودروسازان باید توانایی تامین تسهیلات مورد نیاز خود به صورت مستقل را داشته باشند.

وی ادامه داد: تا پیش از این برخی قطعه ‌سازان ارز دولتی 4200 تومانی برای واردات مواد اولیه دریافت کرده اند، اما هم‌اکنون قطعه ‌سازان و خودروسازان مجبور به تامین ارز مورد نیاز از بازار آزاد هستند. همچنین به تازگی اعلام شده قطعه ‌سازانی که در گذشته ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند و هنوز کالای آنها از گمرک ترخیص نشده، برای ترخیص کالاهایشان باید مابه‌التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا