ثبت‌سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط ۶ شبکه مافیایی

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

ثبت‌سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط ۶ شبکه مافیایی

به گزارش تسنیم ، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی توسط شش شبکه مافیایی ثبت‌ سفارش شده است.
امیر خجسته در خصوص آخرین وضعیت پرونده واردات غیر‌قانونی خودرو به کشور، اظهار داشت: آمار خودروهای وارداتی غیرقانونی را به‌ دست آورده‌ایم و منتظر آن هستیم تا سازمان گمرک، خودروسازان و پنج خانواده اصلی که موضوع خودروهای وارداتی را پیگیری می‌کنند را تعیین‌تکلیف کنیم.

خودروهای قاچاق توسط پنج خانواده و شش شبکه مافیایی وارد کشور شده است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده خودروهای وارداتی غیر‌قانونی توسط پنج خانواده و شش شبکه مافیایی وارد کشور شده است، گفت: توسط شش شبکه مافیایی 34 هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت‌سفارش شده، هنگامی که این موضوع را اعلام می‌کردیم آن را تکذیب می‌کردند بعد از اثبات موضوع رییس‌جمهور سه تن از وزرا را مسوول پیگیری پرونده کرد که هنوز گزارش خوبی از آن ارائه نشده است.

خودروهای قاچاق تعیین‌تکلیف می‌شوند

عضو هیات‌رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به جد موضوع خودروهای وارداتی غیرقانونی را پیگیری می‌کند، ادامه داد: تمامی خودروهای وارداتی که از طریق غیرقانونی و قاچاق به کشور وارد شده‌اند باید تعیین‌تکلیف شوند، اینکه اعلام می‌کنند برای این خودروها عوارض گمرکی در نظر می‌گیرند اقدام مناسبی نیست.

مطابق قانون با خودروهای قاچاق برخورد شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری دستور دادند و در دنیا با کالای قاچاق برخورد می‌شود باید با خودروهای وارداتی غیرقانونی برخورد شود، خاطرنشان کرد: اعمال عوارض گمرکی سنگین برای خودروهای وارداتی غیرقانونی معنایی ندارد و باید بر اساس قوانین وضع شده با آنها برخورد کنیم.


بدون دیدگاه