اخباراخبار خارجی

فورد سری F ، پر فروش ترین خودروی سال 2018

در بین پرفروش‌ترین ماشین‌ها در شش ماه اول سال ۲۰۱۸، تعداد زیادی ماشین شاسی‌بلند دیده می‌شود. فروش این ماشین‌ها نسبت به سال ۲۰۱۷ چهارده درصد بیشتر شده است. با این حال محبوب‌ترین ماشین جهان با بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه فروش، وانت فورد سری F است.

کارخانه آمریکایی در نیمه اول سال در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه از این وانت فروخته است. فورد پیش‌بینی می‌کند فروش در نیمه دوم سال با همین سرعت ادامه داشته باشد و تا پایان سال به ۹۴۱ هزار دستگاه برسد.

تویوتا کرولا که با فروش بیش از ۴۴ میلیون دستگاه از سال ۱۹۶۶ تاکنون پرفروش‌ترین ماشین تاریخ خودروسازی است، همچنان محبوب است و در فهرست جیتو در رده دوم قرار دارد. شاسی‌بلند محبوب تویوتا RAV4 هم در رده پنجم پرفروش‌ترین‌ها است.

هوندا هم با داشتن سه مدل در بین ده مدل پرفروش، تا الان سالی موفق را سپری کرده است.

فولکس واگن تنها خودروساز آلمانی است که محصولاتش در بین ده ماشین پرفروش جهان قرار گرفته است. با این حال فولکس‌واگن در ۵۷ بازاری که اطلاعاتشان بررسی شده، پرفروش‌ترین کارخانه بوده است و بیش از پنج میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه ماشین فروخته است.

با اینکه گروه خودروسازی هیوندای-کیا ماشینی در بین ده خودروی پرفروش جهان ندارد، اما فروش محصولات این دو کارخانه در مجموع هشت درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و یکی از عوامل اصلی افزایش فروش خودرو در سال ۲۰۱۸ ارزیابی شده است. فروش سوزوکی هم رشدی دو رقمی داشته و باعث شده این شرکت به جمع ده خودروساز برتر جهان وارد شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا