اخباراخبار داخلی

احتمال افزایش مجدد قیمت خودرو ، این بار از سوی شورای رقابت

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از احتمال افزایش قیمت خودرو طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ما نرخ تورم هر خودروی تولید داخل را به صورت جداگانه از بانک مرکزی استعلام کرده و پس از انجام محاسبات، قیمت جدید آن خودرو را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه می کنیم و این کار، علمی و منطقی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری 2 درصد به نفع مصرف کننده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم اگر کیفیت، بهتر شده باشد 3 درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد 3 درصد کم می کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم به عنوان سرمایه گذاری خودرو می خرند نه مصرف.

 

4 دیدگاه

  1. سلام جناب قانع روز بخیر
    کاش شما که خبرنگار خودرو هستید بتوانید اطلاعاتی از سایپا سیتروئن و وضعیت تحویل سیتروئن های ثبت نامی به دست بیاورید
    با توجه به اینکه مهلت ارسال دعوتنامه ها هم گذشته است اما هیچ خبری نیست و به مشتریان نیز پاسخی نمیدهند
    سپاس

    1. سلام و روز شما بخیر
      خبری در این مورد هنوز اعلام نشده، هر خبری اعلام بشه سریعا اطلاع رسانی می کنیم
      ممکنه تحویل خودروها به دلیل انتظار برای تعیین تکلیف قیمت ها و آزادسازی یا غیر آزادسازی اون به تاخیر افتاده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا