بوگاتی دیوو معرفی شد؛ ابرخودروی ۶۰ میلیارد تومانی!

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ | 1 نظر

بوگاتی دیوو معرفی شد؛ ابرخودروی ۶۰ میلیارد تومانی!

پس از مدت‌ها انتشار شایعه‌های مختلف، بوگاتی بالاخره از مدل جدید خود رونمایی کرد. با آنکه در باطن، این ابرخودرو همان شیرون است، اما در بیرون خودرو و طراحی آن شاهد تغییرات زیادی هستیم که شیرون را به یک خودروی چشم‌نواز تبدیل کرده‌اند. بوگاتی نام دیوو را برای این مدل جدید در نظر گرفته است وما آن را با صفت «شگفت‌انگیز» صدا خواهیم زد.

با اینکه هدف نهایی مهندسان بهبود هندلینگ شیرون بوده، اما طراحان کاری فراتر از آن را انجام داده‌اند. هر قطعه خارجی در بدنه خودرو تحت بازبینی قرار گرفته‌ تا عملکرد شیرون در پیچ‌ها و مسیرهای صاف بهبود پیدا کند.

بوگاتی دیوو

به جز جلوپنجره بوگاتی که همچنان همان شکل قبلی خود را حفظ کرده است، بقیه قسمت‌ها شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. چراغ‌ها فرمی عمودی دارند که در کنار آن‌ها دریچه‌های هوا برای افزایش جریان هوای ورودی به رادیاتورها در نظر گرفته شده‌اند. اسپویلر جلو نیز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کیت افزایش ایرودینامیک دیوو محسوب می‌شود که البته تاثیر زیادی نیز بر روی زیبایی این ابرخودرو گذاشته است.

این سبک طراحی بر روی سقف نیز ادامه داشته و مجراهای موجود بر روی این قسمت با طراحی ناکا (کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا)، هوا را به نحو بهتری به سمت موتور W16 غول پیکر هدایت می‌کنند.

در قسمت انتهایی خودرو نیز یک اسپویلر فعال جدید دیده می‌شود که ۲۳ درصد عریض‌تر از مدل موجود بر روی شیرون است و می‌تواند در هنگام ترمزگیری نیز به راننده کمک کند. یک دیفیوزر جدید نیز به دیوو این امکان را می‌دهد که چسبندگی بیش‌تری به سطح جاده داشته باشد.

تمام این تغییرات موجب شده‌اند که داون فورس دیوو به نسبت شیرون ۹۰ کیلوگرم افزایش پیدا کند. در عین حال نیز وزن دیوو کاهش داشته است. با استفاده بیشتر از قطعات فیبرکربنی و جایگزین‌ کردن چرخ‌هایی سبک‌تر، مهندسان وزن دیوو را حدود ۳۵ کیلوگرم به نسبت شیرون کاهش داده‌اند؛ هرچند این میزان چندان زیاد نیست، اما در طراحی خودروها هر کیلوگرم نیز تاثیر زیادی دارد.

بوگاتی می‌گوید که دیوو می‌تواند پیست ناردو را ۸ ثانیه زودتر از شیرون طی کند و تمام این موضوع را مدیون بهبود ایرودینامیک است؛ چراکه موتور W16 موجود بر روی شیرون بدون هیچ تغییری بر روی دیوو نیز دیده می‌شود.

اما با این تغییرات ایرودینامیکی، دیوو دیگر آن خودروی پرسرعت سابق نیست و سرعت نهایی از ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت (که به صورت الکترونیکی محدود شده بود) به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است. البته که شیرون توانایی رسیدن به سرعت‌هایی بالاتر از این مقدار را نیز دارد که به علت مشکلات تایر و ایمنی، به طور الکتریکی محدود شده و حسرت رسیدن به این سرعت‌ها برای خریداران دیوو باقی خواهد ماند.

بوگاتی دیوو

اما برای داشتن این خودروی خاص در پارکینگ خانه، حدود ۵.۸ میلیون دلار هزینه باید کرد. هرچند اگر در حال حاضر فردی این مقدار پول را داشته باشد، دیگر امکان خرید دیوو وجود ندارد؛ چراکه تنها ۴۰ دستگاه از این ابرخودروی زیبا تولید می‌شود که به گفته بوگاتی تمام این مدل‌ها به فروش رسیده‌اند.


1 دیدگاه

  1. سعید | شهریور 4, 1397 | لینک نظر

    سلام
    طراحی جذاب و تحصین برانگیزیه…پلی از طرفی اون طراحی منحصر به فردی که در مدل شیرون و یا حتی ویرون دیده میشد دیده نمیشه

    یه طورایی طراحی شیرون متفاوت بود با دیگر سوپر اسپرت های دنیای خودرو