نگاهی به بسته حمایتی دولت از خودروسازان

یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ | 1 نظر

نگاهی به بسته حمایتی دولت از خودروسازان

نابسامان بودن اوضاع بازار خودرو و افت تیراژ برخی خودروسازان بر کسی پوشیده نیست و قیمت های نجومی بازار، سندی بر این مدعا هستند. به گفته کارشناسان، مهلت جلوگیری از بروز فاجعه های بیشتر در بازار خودروی کشور رو به کاهش است و اگر چاره های عملی اندیشیده نشود، بزودی شاهد رخدادهای بدتری نیز خواهیم بود. در ادامه نگاهی به گزارش ایسنا و بسته حمایتی دولت از خودروسازان خواهیم داشت.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش از این محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت گفته بود: اگر سطح عمومی قیمت ها افزایش یابد، منطقی است که سقف تسهیلات خودروسازان نیز افزوده شود؛ در این زمینه، به شورای پول و اعتبار پیشنهاداتی ارایه و برای کل خودروسازی کشور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش سقف تسهیلات درخواست شده است.

در همین زمینه، امیرحسین قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت به دنبال حمایت مالی از صنایع خودروسازی و قطعه سازی است.

وی اظهار کرد: در این بسته همه منابع لازم برای حمایت از خودروسازان و قطعه سازان پیش بینی شده و به زودی جزئیات آن منتشر می شود.

قناتی خاطرنشان کرد: تامین مواد اولیه و ارز مورد نیاز از جمله موارد پیش بینی شده در این بسته حمایتی است.


1 دیدگاه

  1. سیاوش | شهریور 4, 1397 | لینک نظر

    نمیدونم صنعت خودرو سازی آخرش به کجا می خواد برسه!در نهایت هم فقط مصرف کننده داره ضرر میکنه و پول برای ماشین ها قدیمی و بی کیفیت میده!