اخباراخبار خارجیکلاسیک

ثبت رکورد 50 میلیون دلار برای فراری 250 GTO در یک حراجی

RM Sotheby’s، کمپانی حراجی خودروهای کلاسیک، به تازگی رکورد گران قیمت‌ترین خودروی فروخته شده در یک حراجی را ثبت کرد. یک دستگاه فراری مدل 250 GTO که پیش از این نیز  رکوردهای بالایی را ثبت کرده بود، چند روز پیش به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد.

قیمت پایه حراجی ابتدا از ۳۵ میلیون دلار آغاز شد و تنها یک دقیقه پس از شروع حراجی، قیمت‌های ثبت شده به ۳۸ میلیون دلار رسید. در نهایت نیز پس از چند دقیقه، قیمت نهایی ۴۴ میلیون دلار برای این خودروی دوست‌داشتنی ثبت شد که با هزینه کمیسیون، قیمت نهایی ۴۸.۴ میلیون دلار برای خریدار نهایی می‌شود. این یک رکورد جدید برای قیمت یک خودرو در حراجی به حساب می‌آید ولی لقب گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان در دست یک GTO 250 دیگر است. چند ماه پیش یک نمونه دیگر از این خودروی خاص به طور مستقیم با قیمت ۷۰ میلیون دلار معامله شد که آن را تبدیل به گران‌ قیمت‌ترین خودروی جهان کرده است.

فراری 250 GTO

نسخه‌ای که در این حراجی به فروش رفت، سومین دستگاه از کل ۳۶ مدلی بود که در بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ تولید شدند. به دلیل اینکه 250 GTO اساسا برای مسابقه طراحی شده بود، تعداد زیادی از آن‌ها تصادف‌های سنگینی داشته‌اند و موتور یا بدنه آن‌ها عوض شده است. اما در این مدل خاص، با اینکه بدنه سری ۱ با بدنه سری ۲ عوض شده، اما این کار توسط کارخانه صورت گرفته و شماره شاسی با شماره موتور تطابق دارد.

فراری 250 GTO

همچنین پس از گذشت حدود ۶۰ سال، این 250 GTO همچنان از گیربکس و موتور اصلی خود استفاده می‌کند و همین موضوع تاثیر زیادی بر افزایش قیمت آن داشته است. قبل از این، آخرین مدلی که از این نسخه فراری در یک حراجی فروخته شد، قیمتی حدود 38  میلیون دلار داشت.

فراری 250 GTO

لازم به ذکر است که صاحب این فراری ارزشمند، آن‌ را در سال 2000 و تنها به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرده بود که با احتساب تورم، ارزش آن حدود 10.2 میلیون دلار می‌شود. در واقع این فرد طی 18 سال سرمایه خود را بیش‌ از 5 برابر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا