اخباراخبار خارجی

دردسر تازه نیسان، نقص فنی در سوئیچ و استارت

شرکت خودروسازی نیسان بیش از ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی فروخته شده در آمریکای شمالی را به علت نقص فنی در تغییر وضعیت سوئیچ و استارت فراخوان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت autoblog، مدتهاست فراخوان شرکت‌های خودروسازی بزرگ در گوشه و کنار جهان بعلت مشکلات و نقص های فنی بالا گرفته است و خودروسازان برتری نظیر جنرال موتورز، هیوندای موتورز و غیره برای برطرف کردن مشکلات مربوط به خودروهای خود آنها را فراخوان داده اند تا به بررسی و چک آنها بپردازند.

حالا شرکت ژاپنی نیسان موتورز اعلام کرده است که ۱۵۳ هزار دستگاه خودرو در ایالات متحده آمریکا و ۱۳ هزار دستگاه نیز در کانادا احتمالا در استارت خوردن و احتراق موتور خودرو با نقص فنی و مشکل مواجه هستند که صاحبان آنها باید در اسرع وقت، به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کرده و به برطرف کردن مشکل مربوطه بپردازند.

این فراخوان در ایالات متحده شامل مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از خودروهای نیسان جوک، فرانتیر، سنترا، ورسا، ورسا نوت، اِن وی، اِن وی ۲۰۰ و در کانادا نیز شامل مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودروهای فرانتیر، میکرا، ورسا نوت، سنترا، اِن وی ۲۰۰، اِن وی ۱۵۰۰، اِن وی ۲۵۰۰ و اِن وی ۳۵۰۰ می‌شود.

این نقص فنی به صورتی است که موجب می شود وضعیت سوئیچ خودرو در حین رانندگی از حالت روشن (ON ) به حالت (ACC) تغییر یابد که در نهایت موجب می شود موتور خودرو به طور ناگهانی خاموش شده و سیستم اتوماتیک کیسه های هوا (Airbags) نیز از کار بیفتد. این مشکل و نقص فنی منجر به بروز خطر تصادف و خارج شدن خودرو از کنترل راننده خواهد شد.

 

1 دیدگاه

  1. مشکلات ژاپنی ها تمومی نداره نیسان که نقص استارت و حالت از دور خارج شدن ایربگ ها داره تویوتا که مشکل چرخش فرمان و تعلیق جلو ماه پیش داشت لکسوس که مشکل ایربگ های تاکاتا رو داشت و مزدا هم که مشکل تقص در ای سی یو و پردازشگر مرکزی توی مدل های اخیرش داشت
    حالا این شرکت ها اطلاع میدن اگه چینی ها بخوان واسه خودروهای چینی نقص فنی اعلام کنن باید هروز یه آگهی بدن تو تمام 365 روز سال ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا