اخباررپورتاژ

تفاوت 120 میلیون تومانی هیوندا در بازار و نمایندگی

تفاوت 120 میلیون تومانی هیوندا در بازار و نمایندگی

با این شرایط ارزی چگونه هیوندا بخریم؟

در ماه‌های گذشته هم‌زمان با نوسان قیمت دلار گروه زیادی که برای خرید خودرو وارداتی در نمایندگی‌ها مبلغی پیش‎پرداخت کرده بودند با پیامک جدیدی مبنی بر افرایش قیمت مواجه شدند. آنها با فشار از سوی واردکننده‌ها یا باید پول بیشتری می‌پرداختند و یا مدل پایین‌تری تحویل می‌گرفتند. برای مثال کاربری در یک سایت خودرویی نوشته که برای خرید هیوندا النترا 70 میلیون تومان پیش‌پرداخت داشته و با پیامک بالا مواجه شده است. او می‌گوید که زمان ثبت نام با این مبلغ انتخاب‌های زیادی داشته ولی حالا نمی‌تواند خودرو دیگری بخرد.

خرید از نمایندگی مشکلات زیادی به همراه دارد. برای مثال فرد دیگری هم می‌گوید خودرویی را که قرار بوده مهرماه تحویل بگیرد تا آذر به دستش نرسانده‌اند.

تفاوت قیمت بازار و نمایندگی به ما نشان می‌دهد که امروز تا چه اندازه خرید هیوندا دست دوم، به خصوص توسان و سانتافه، منفعت مالی بیشتری در مقایسه با مدل صفر دارد.

اگر جزییات دیگری مثل تعلل نمایندگی‌ها در ارائه محصول را کنار بگذاریم و فقط با معیار بودجه به هیوندا فکر کنیم نمایندگی‌های فروش شرایط ارزان‌‍تری را برای خرید هیوندا تعیین کرده‌اند اما در حال حاضر قیمت خرید هیوندا دست دوم در مقایسه با صفر به طور میانگین 120 میلیون تومان ارزان‌تر و برای بسیاری چاره‌ای جز بررسی آگهی‌ خودروهای کارکرده باقی نمانده‌است.

خودروهای 200 میلیون تومانی هیوندا

با وجود تفاوت قیمت چشم‌گیر بین مدل صفر هیوندا در بازار و نمایندگی، خرید دست‌دوم میان‌بری برای سوار شدن بر یک خودرو گران است. عده‌ای اعتقاد دارند که برای خرید هیوندا دست دوم سانتافه بهترین گزینه‌های روبرو شماست. چراکه می‌توان با قیمت ارزان‌تری یک مدل پایین آن را تهیه کرد که چند ستاره بیشتر از کراس‌آور چینی روی شانه‌اش دارد. دوم اینکه وسایل یدکی آن در همه بازار به وفور دیده می شود. برای مثال با کمتر از 200 میلیون تومان می‌توان یک سانتافه 2008 خرید اما مدل صفر همین خودرو به 400 میلیون تومان هم می‌رسد.

همچنین بر اساس پژوهش USNEWS  درباره خودروهای هیوندا، بعد از ولوستر (که در ایران تولید نمی‌شود) ، اکسنت، آزرا، سوناتا و توسان بهترین خودرو این شرکت هستند.

با 200 میلیون تومان می‌شود یک توسان مدل 2010 یا 2011 خرید که در عین حال تفاوت زیادی در ظاهر با سانتافه ندارد. براساس این بررسی و تطبیق آن در بازار ایران باید گفت بهترین هیوندا موجود هیوندا اکسنت است که با 200 میلیون تومان می‌توان یک مدل کم کارکرد 2017 آن را از دیوار خریداری کرد. در این رقابت همچنین با 200 میلیون تومان می‌شود یک آزرا 2010 تمیز را هم به خانه برد.

هیوندا تا مدت زیادی در جایگاه پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا قرار داشته است. النترا و سانتافه در سال 2017 در جایگاه اول و دوم فروش محصولات هیوندا در آمریکا بوده‌اند. با مبلغ 200 میلیون تومان می‌توان در سایت دیوار یک النترا 2013 یا 2014 خرید. هیوندا سال 2015 با فروش 209 هزار دستگاه در جایگاه دوم خودروهای خریداری شده در آمریکا قرار داشت. سوناتا، سانتافه و النترا در سال 2017 به عنوان سه خودرو امن این شرکت انتخاب شدند. قیمت سوناتا 2010 یا 2011 حدود 200 میلیون تومان است. با خرید هیوندا دست‌دوم سوناتا از آن می‌توان برای حمل و نقل مسافران فرودگاهی هم استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا