اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6خودروهای آتی بازار

نگاهی به لیموزین سنا ، خودروی جدید ریاست جمهوری روسیه

برند لوکس جدید روسی، آوروس ، لیموزین سنا را برای تشریفات ریاست جمهوری روسیه معرفی کرده که در نگاه اول شباهت زیادی به مدل های رولزرویس دارد. این خودرو در نوع سدان سنا و لیموزین سنا معرفی شد.

لیموزین شدیدا مقاوم

آنطور که شرکت سازنده ادعا می کند، لیموزین سنا ساخت آوروس شدیدا ضد انفجار بوده و در برابر شدید ترین سلاح های موشکی نیز مقاومت دارد. این خودرو به عنوان وسیله حمل و نقل جدید ریاست جمهوری روسیه ایفای نقش می کند. توسعه این خودرو را می توان مدیون شخص پوتین بود، چرا که او با کمک به راه اندازی برند NAMI که یک شرکت روسی فعال در زمینه خودروسازی و موتورسازی است، تاکید داشت که روسیه باید خودروهای تشریفاتی ساخت خودش را داشته باشد.

نگاهی به مشخصات فنی لیموزین سنا

این لیموزین برای کسب قدرت، از یک موتور هشت سیلندر وی شکل 4.4 لیتری استفاده می کند که ساخت شرکت نامی است. البته این موتور تنها نیست و لیموزین سنا، یک خودروی هیبریدی بوده که از ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی استفاده می کند. نتیجه حاصله بسیار جالب بوده و راننده می تواند با یاری جعبه دنده نه سرعته، در شش ثانیه به سرعت کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته گزینه های قدرتمند تری همچون موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری 859 اسب بخاری نیز برای انتخاب وجود دارد.

لیموزین سنا که قصد رقابت با مدل های مشابه رولزرویس را دارد، طول 5630 میلی متری، و فاصله بین دو محور 3300 میلی متری دارد. تعلیق این خودرو چند اتصاله مستقل در عقب بوده و انتقال قدرت به هر چهار چرخ صورت می گیرد. همانند بسیاری از خودروهای لوکس و تشریفاتی، تمرکز لیموزین سنا بر راحتی و آسایش سرنشینان عقب بوده و صندلی ها نرم سفارشی عقب، یخچال و هزاران وسیله رفاهی دیگر نوید بخش راحتی سرنشین خواهد بود.

شرکت آوروس برنامه دارد تا پس از ارایه این خودروی تشریفاتی در سال 2019، مدل های اقتصادی و با تولید انبوه در سگمنت مینی ون به نام آرسنال و شاسی بلند ترکیبی به نام کمدنت به بازار ارایه کند. در حال حاضر این شرکت می تواند 150 دستگاه خودرو در سال تولید کند که با راه اندازی تاسیسات جدید در سال 2021، قدرت تیراژ آن به پنج هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت. نخستین برنامه این شرکت، رقابت با شرکت های مطرحی همچون رولزرویس در بازار جهانی خودروهای تشریفاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا