اخباررپورتاژ

با خرید اینترنتی، انحصار را از نمایندگی را بشکنید

با خرید اینترنتی، انحصار را از نمایندگی ها بشکنید

توصیه‌هایی برای خرید هیوندا صفر

هیوندا یکی از شرکت‌هایی است که اخیرا هنگام ارائه خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز از مشتریان خود درخواست وجه بیشتر و یا انتخاب یک مدل پایین‌تر داشته است. برای همین برخی از مشتریان خرید هیوندا صفر ترجیح می‌دهند که مسیر نمایندگی‌ها را دور بزنند و از راه بی‌دردسر تری خودرو خود را بخرند. با این کار اگر نرخ دلار از این هم بیشتر شد آنها مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت نخواهند شد.

با وارد شدن در سایت دیوار و محدود کردن جزییات می‌توان فرایند خرید را تا چند ماه کاهش داد. برای مثال اگر می‌خواهید یک هیوندا بخرید وارد سایت دیوار شده و با جست‌وجو هیوندا در سواری تمام هیونداهای آگهی شده را مشاهده کنید.

برخلاف تصور عموم که سایت دیوار تنها برای کالای دست دوم یا کارکرده است، خرید خودرو صفر هم از این مسیر انجام می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت چند هیوندا صفر آگهی شده را بررسی کنید. همان طور که در جدول مشاهده می‌کنید قیمت خودرو صفر در بازار گران‌تر از نمایندگی‌هاست. اما خرید هیوندا صفر از بازار دو نفع دارد: اول اینکه شما با سفارش یک مدل خاص ، همان را تحویل می‌گیرید نه خودرو دیگر. دوم اینکه قیمتی که روی آن توافق کرده‌اید ثابت باقی می‌ماند و فروشنده بعد از فروش حق تغییر قیمت را ندارد.

نام خودرو قیمت صفر در دیوار(تومان) قیمت صفر در نمایندگی (تومان)
هیوندا اکسنت 170 میلیون 114 میلیون
هیوندا آی20 180 میلیون 115 میلیون
النترا 340 میلیون 204 میلیون
سانتافه 475 میلیون 287 میلیون
توسان 430میلیون 250 میلیون
سوناتا 440 میلیون 389 میلیون

 

با زبان خودرو آشنا شوید

اگر برای اولین بار است که خودرویی در کلاس قیمتی بالا می‌خرید باید بدانید که هر خودرو ادبیات و زبان مخصوص خود را دارد. یعنی ابزار و امکاناتی در آن به کار رفته که غریبگی با آن ممکن است منجر به فریب خوردن شما شود. برای اطمینان از حرف‌های فروشنده باید خودتان اطلاعات کلی از خودرو داشته ‌باشید. به خصوص برخی از فروشندگان برای خودرو وارداتی پشت سر هم کلمات انگلیسی بیان می‌کنند که ممکن است یک ذره هم از آن سر در نیاورید.

برای مثال ارگونومی اصطلاحی است که در مورد اتاق خودرو به کار می‌رود. ارگونومی خوب خودرو به سهولت نشستن و یا راحتی استفاده از آن برمی‌گردد.

تریم به داشبور خودرو گفته می‌شود. مثلا سانتافه در سه تریم مجزا عرضه می‌شود که بسته به مدل موتور متفاوت است.

سیستم پایداری یا EPS  به تعادل خودرو در شرایط آب و هوای بارانی، برفی یا در پیچ کمک می‌کند و معیاری برای سنجش امنیت خودرو است.

کروز کنترل هم که در خودروهای کلاس قیمتی بالا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد وسیله‌ای برای ثابت نگه داشتن سرعت حرکت خودرو است. این وسیله کاری را که در حالت عادی پا با پدال گاز انجام می‌دهد از طریق ورودی هوای موتور کنترل می‌کند.

سقف پانورامیک نیز گزینه ناشناخته دیگری است که برای مثال در توسان هم به کار رفته. این سقف چیزی شبیه به سانروف بوده با این تفاوت که از شیشه جلو تا آخر سقف کشیده می‌شود و شبیه به تصاویر پانوراما منظره‌ای 360 درجه درست می‌کند.

به گارانتی فکر هم نکن

هیوندا خودروهای خود را با گارانتی پنج تا 10 ساله به مشتریان خود می‌فروشد اما در ایران این گارانتی دو ساله است و تا خودرو به خرج بیفتد گارانتی آن تمام می‌شود. به خصوص اینکه مشخص نیست گارانتی به مشکلات شما رسیدگی کند. برای همین با خرید هیوندا صفر از فروشنده‌های حقیقی دیوار نگران ماه‌های کمتری که از ضمانت خودرو باقی مانده نباشید.

 

2 دیدگاه

  1. رکود پس از مدتی از بین میره زمانیکه ملت متوجه بشن قیمت ها همینه و کاهشی در کار نیست در واقع انتظار کاهش بی مورده و بی معنیه مادامیکه قیمت هر کالایی بالا رفته خودرو استثنا نیست هزینه های تولید هزینه سربار قیمت مواد اولیه قیمت ارز و … افزایش داشته خودروهای وارداتی با ارز بیشتری وارد میشن دولت کیسه گشاد تری برای سود اونها دوخته و دلال های وابسطه هم همینطور لذا همونطور که در سال پیش گفتم و میتونید رجوع کنید به کامنت های بنده قیمت خودرو برای سال جدید و بخصوص از مرداد 97 بطور چشم گیری جهشی اعلام کرده بودم ممکنه مقطعی در عرض 2 ماه قیمت های داخلی ها کمی کاسته بشه در حد 5 تا 10 ملیون اما پس از فروکش کردن خبر پیش فروش قیمت ها مانند دلار و طلا باز هم افزایش خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا