اخباررپورتاژ

کدام خودروی لیفان بهتر است؟

 

محصولاتی که لیفان تولید می‌کند طیف متنوعی از کفش ورزشی تا موتورسیکلت و خودرو را در بر‌می‌گیرد. 26 سال پیش اولین خودرو لیفان در چین ظهور کرد و امروز پنج مدل آن در ایران به فروش می‌رسد.

در جواب به این سؤال که چرا امروزه باید لیفان بخریم باید گفت که اول از همه با افزایش نرخ ارز خرید لیفان صفر راحت‌تر از خودروهای ژاپنی و یا اروپایی دست‌دوم است. تا چند سال پیش موضع بسیار منفی نسبت به خودروهای چینی وجود داشت اما با باز شدن درهای ورودی بازار خودرو به روی محصولات این کشور و با افزایش تعداد خودروهای چینی اطمینان به آن نیز کمی بیشتر شد.

لیفان 70 که هنوز به ایران نیامده اخیراً پرطرفدارترین خودرو لیفان در روسیه شناخته شده است. رتبه دوم محصولات لیفان در روسیه مربوط به MYway و X50 است که دومی در ایران هم فروخته می‌شود.

در پنج ماه ابتدای سال 2015 یک نسل پایین‌تر از X70، یعنی X60 و همچنین X50 پرفروش‌ترین خودروهای چینی در روسیه بودند. X60 که در ایران هم فروخته می‌شود یک شاسی‌بلند چینی است که موتور 1.8 لیتری و 131 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه و چهار سیلندر و 16 سوپاپ دارد. این خودرو اولین کراس‌آور لیفان بوده و موتور آن برای یک شاسی‌بلند قدرتمند نیست اما با توجه به قیمت 100 میلیون تومانی‌اش انتظار زیادی هم نباید داشت. آن هم در حالی که شاسی‌بلندهای کره‌ای و فرانسوی با قیمت بیش از 500 میلیون تومان فروخته می‌شود.

لیفان 820 آن خودروی محبوبی است که موتور بزرگ‌تری در مقایسه با لیفان 60 دارد. درنتیجه شتاب و قدرت آن هم بیشتر است. از نظر مصرف بنزین هم شبیه به X60 بوده با این تفاوت که برخلاف x60 با استاندارد یورو 3، این خودرو استاندارد یورو 5 را گرفته‌است. باک آن گنجایش 63 لیتر بنزین دارد که برای جاده‌های بین‌شهری طولانی بسیار مناسب است. این خودرو بین 110 تا 138 میلیون تومان می‌ارزد و در مقایسه با سراتو فرانسوی مونتاژ سایپا چند پله بالاتر قرار دارد. این سراتو حدود 50 میلیون گران‌تر اما موتور آن کمی ضعیف‌تر و قدرت آن کمتر است.

هایما s7 توربو نیز به عنوان رقیبی برای لیفان 820 حرف چندانی برای گفتن ندارد. از نظر مهندسی هایما چند پله پایین‌تر از 820 قرار دارد. موتور هایما ضعیف (1.7 لیتری) و مصرف بنزین ترکیبی آن یک لیتر بیشتر است. همچنین در حالی که لیفان 820 به شش کیسه هوا مجهز شده، هایما چهار کیسه دارد.

هایما فقط سیستم صوتی بهتری داشته که باز هم کمکی به زیباتر بودن کابین آن در مقایسه با لیفان 820 نمی‌کند. ویژگی برتر خرید لیفان صفر این است که هنگام فروش خودرو شما بازار بهتری دارد و افراد آن را بیشتر از هایما یا خودروهای دیگر می‌شناسند.

البته هنگام بررسی رقبای لیفان 820 نباید رنو فلوئس را با آن موتور 2 لیتری از یاد ببریم. فلوئس با 165 میلیون تومان قابل سفارش است اما از یاد نبرید که با خارج شدن رنو از ایران هم‌زمان با اجرای تحریم‌های آمریکا به زودی در تأمین قطعات و لوازم‌یدکی این خودرو دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل با عدم حضور شرکت‌های خودروسازی اروپایی و از سوی دیگر بالا رفتن نرخ ارز بهتر است با خرید لیفان صفر به چینی‌های موجود در بازار بیشتر اعتماد کرد.

45 دیدگاه

  1. میتونست مقاله ی جالبی باشه… سراتوی فرانسوی….هایما با موتور ضعیف 1.7 لیتری. و تا جایی که تو خیابون ماشین میبینم هایما چندین برابر لیفان 820 تردد داره و موتور و شتاب و غیر از کیشه هوا تمام امکاناتش بیشتر از لیفان هستش. هرچند من شخصه لیفان 820 رو خیلی قبول دارم

    1. دقيقا” چه امکانات بيشتري نسبت به 820 داره هايما؟من هر دو تا ماشين رو سوار شدم، بمراتب 820 از نظر امکانات و راحتي و نرمي رانندگي و سرعت و شتاب و کشش از هايما بالاتره.در ضمن اينکه آدم يک ماشين رو بيشتر تو خيابانها ببينه دليل نميشه که اون ماشين حتما” ماشين بهتريه خب تيراژ توليدش حتما” بالاتره؛ اگر اين رو آدم مبنا بخواد قرار بده پرايد بهترين ماشينه!!

      1. نه من طبق این مقاله گفتم که نوشته بود هایما کم فروش تره که وافعا اینطوری نیست و هایما ظاهرا فروش بهتری داره
        در ضمن هایما گیربکس ایسین هست و 820 گیربکس استرالیایی داره که در هر صورت ایسین بهتره و در امکانات هم همه امکاناتشون تقریبا یکی هست اماهایما دوربین های کامل جانبی با قابلیت 360 داره که 820 نداره. و در اخر طبق گزارش و تست همین سایت های خودرویی مطرح هایما شتابش 9 ثانیه ست و 820 شتابش حدود 11 ثانیه پس حتما حرف من درست تر بود. سپاس

        1. با سلام.در مورد دوربین ۳۶۰ درجه درسته ۸۲۰ نداره ولی بعنوان آپشن اضافه میشه روش نصب کرد.گیربکس DSI استرالیا هم تحت لیسانس آمریکاست و تو خودروهای فورد هم استفاده میشه پس نمیشه گفت که خوب نیست.من به سایت کاری ندارم با ESP خاموش تو کفی ۹ ثانیه صفر تا صد رو پر کردم ولی این مواردی که شما نوشتی دلیلی بر بهتر بودن هایما نسبت به ۸۲۰ نیست.خود من اگر چینی میخواستم بخرم چینی ای میخریدم که چند مدل بیرون داده و مردم نسبت بهش شناخت دارن مثل جک و لیفان نه ماشین ناشناخته ای مثل هایما که مشکل سرسیلندر داشت و واشر میزد.موفق باشید.

          1. اگه 820 تو 9 ثانیه بزنه یقیناهایما8 رو میزنه. چون در شرایط مساوی من گفتم سایت اسب بخار آزمایش کرده بود. در ضمن هایما یه شراکت هایی با مزدا داره و موتور مزدا و توربو امریکایی و گیربکس آیسن که دیگه شناخت نمیخواد.

  2. متاسفانه نظر قبلیم به دلایلی منتشر نکردید
    لیفان قبلا مشروب کیف مدرسه و دوچرخه تولید میکرد سال 1990 بعد از اون از سال 2005 شروع به تولید خودرو کرد سابقه لیفان در خودروسازی نه 28 سال بلکه 13 ساله درضمت لیفان ایکس 60 که بنده یکی از همکاران داره و د رمرد لاستیک سابی و مکل دنده اش تحقیق کردم زاویه کمبر داره که باعث لاستیک سابی میشه دنده ها این خودور هم سازگاری با مجموعه سیستم انتقال قدرت ندارند و اکثرا مشکل دارند در مورد لیفان 820 علاوه بر طراحی نا هماهنگ و تمام کپی از هیوندای سوناتاست یک موتور 2400 دره که 156 اسب قدرت تولید میکنه بازده پایینی داره سقف این خودرو کوتاه و من که خودم نشستم احساس کردم کابینش کوچک و ارتفاع مناسبی نداره بهر حال این خودور چینیه و نباید انتظار بیشتری از اون داشت

    1. شما مشکلي با ماشينهاي چيني داري دکتر هروقت مطلبي در موردشون مينويسن بدو بدو مياي توهماتتو اينجا مينويسي؟آخه کي به حرفت توجه ميکنه که 24 ساعته وقت و زندگيتو گذاشتي تو اين سايت؟بغير از خودت که با اسامي مختلف مياي حرفاي خودتو تأييد ميکني آيا کس ديگه اي هم تا حالا نوشته که آره حرفهات درسته و نشاني از کينه و عداوت داخلشون نيست؟من که تا حالا نديدم.حالا 28 سال سابقه نداشته باشه و 13 سال سابقه داشته باشه به شما چي ميرسه که بخواي اينو اثبات کني به بقيه؟مهم اينه که بقول خودت تو همين 13 سال ماشيني مثل 820 ساخته که از نظر زيبايي و طراحي و امکانات اگر از ماشينهاي کره اي و ژاپني بالاتر نباشه پايين تر هم نيست.شما هم همچين مياي اينجا نظر مينويسي انگار نسل در نسل پورشه سوار بودي و هيچ ماشين ديگه اي به چشمت نمياد.قبلا” هم ميگفتي سراتو قسطي سايپايي داري که تو قسطاش موندي الان پا رو فراتر گذاشتي ميگي سراتو 2018 داري.قسم حضرت عباس رو قبول کنيم يا دم خروس رو؟يکم فکر کن رو کارها و رفتارهات!!

      1. اخه اقای مهدی میدونی دروغ گو حرف هاش یادش نمیمونه؟ در ضمن اصلا شما در نظر بگیر بیاد یکی ضد چینی حرف بزنه چه فرقی میکنه؟ ملت غیر از چینی که گزینه ای دیگه ای نداره. اما تو رو خدا کسی نیاد بگه سراتو 10 سال پیش سایپا یا ال ممد و ممد ساندرو که دیگه اونا فسیل شدن

      2. اقا مهدی اینهمه در دفاعیه هات از ماشین چینی داستان پردازی کردی . واسه یه لیفان لگن قمه رو از رو بستی و به کل ایران کنایه زدی و به اصفهانی و پراید سوار هم توهین کردی . حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی ؟ بازم اگه برا کیفیت بنز و بی ام دبلیو و ولو و ائودی و رولزرویس و لینکلن و میتسوبیشی و هیوندای اینهمه اعصاب هزینه میکردی میگفتم یه چیزی . از قدیم گفتن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد . میشه بپرسم خصوصیات اصفهانیها کدوم قسمت از مشخصات فنی خودرو هستش که مورد عنایت شما نیست ؟ کم بگو سنجیده بگو . ادم نادان که شاخ نداره وقتی در استدلال و منطق و سخنوری کم میاره شروع به توهین و کنایه میکنه . والسلام.

        1. اگر لیفان لگنه پس حتما اون پرایدی که باهاش از دهت اومدی شهر فرغونه داداش.به تو چرا برخورده نکنی همون اصفهانیه هستی که آب گرفتی رو سپر؟؟حرف زدن بلدم اتفاقا تویی که حرف زدن بلد نیستی من جواب حرفای چرت و پرت رو مثل خودشون میدم مثل خود حضرتعالی.ماشینایی که بالا اسمشونو آوردی تا حالا از نزدیک دیدیشون یا فقط عکساشونو تو اینترنت دیدی؟؟کل ایران؟؟؟میخوای مثلا منو شرمنده کنی بخیال خودت؟من مثل شماها آدم زیاد دیدم و جلوی هیچکدومتونم کم نمیارم.حرف معقول و منطقی بزنید به روی چشم ولی چرت و پرت جوابشم چرت و پرته.در مورد خصوصیات اصفهانی هم کامنتا رو دوباره بخون متوجه میشی چون فقط تو اصفهان این اتفاق افتاده که یارو از قصد با دست خودش صدمه زده به رنگ ماشین و با فیلم گرفتن مظلوم نمایی کرده حالا اگر آدم عاقلی باشی ارتباطش رو متوجه میشی.الان مثلا خودت خیلی عاقلی که به من میگی نادان؟؟آدم حالش از افرادی مثل تو که آروغ روشن فکری میزنن بهم میخوره.پیشنهادم بهت اینه که زودتر اسباب اثاثیه تو جمع کنی و با پرایدت راهی همون دهی که ازش اومدی بشی و بیشتر جای شهریا رو تنگ نکنی.نامه تمام.

          1. من نمیدونم چرا کامنت منو متشر نمیکنی دنده 6؟ مهدی حسابی زنجیر پاره کردی دادا واسه یه لیوان چینی که از اول تا آخرش بازیافته بعد میگی شهروند اصفهانی صدمه زده به خودرو؟ از کی تا بحال وقتی آب بگیری رو ماشین و رنگش شری بریزه میشه صدمه زدن؟ در عشق لیوانت داری سر به جنون میزنی خوبه اپتیما یا سوناتا و سراتو و مزدا و سوار نیستی وگرنه خدا رو هم بنده نبودی بهر حال تو یه شخصی هستی که قبلا هم واسه چینی ها حسابی ذست و پا زدی و به جایی نرسیدی اگه میبینی ملت چینی میخرن نه واسه اینه که خوبن بلکه چاره ای ندارن وگرنه کسی نمیره سمت کارخانه ای که قبلا کیف مدرسه و مشروب میساخت تا همین چند سال پیش واقعا تو یکی نوبری

          2. همون اينقدر اراجيف جنابعالي رو منتشر کردن تو اين سايت زبونت دراز شده!! چه چيزي تا حالا نوشتي که منتشر نشده ما که هر سري اومديم تو اين سايت يه مقاله اي مطلبي چيزي بخونيم ميبينيم اومدي يک مشت حرفاي بي سر و ته و بدون هيچ گونه استدلال منطقي و علمي نوشتي و هر کسي هم بهت معترض ميشه با اسماي عجق وجق مختلف در صدد دفاع از غزلياتت برمياي.آره ماشين ما بازيافته منتها فراري نداشته تو همش از طلاي 24 عيار و فيبر کربنه!! آخه رو چه حسابي ميگي بازيافته رفتي کارخونه ديدي که پلاستيکاي کهنه رو واسه ساخت داشبورد و تو دري استفاده ميکنن؟؟ من که بعيد ميدونم پاتو تا حالا از خميني شهر (سده سابق) گذاشته باشي بيرون.حرفم ميزني يه چيزي بگو که بتوني ازش دفاع کني نه اينکه همه دسته دسته بيان شرمندت کنن.در ضمن دکتر جون آب گرفتن با فشار زياد آب کارواش اونم از فاصله چند سانتي خيلي تفاوت داره حالا يا واقعا نميفهمي يا خودتو زدي به نفهمي. واسه بنز و بي ام و هم همينکارو بکني در شرايط يکسان اين اتفاق براش ميوفته اين ماشين که حالا جاي خود دارد.آخه بچه جون اونموقع که من اپتيما GT LINE سوار ميشدم تو اصلا” ماشين نميدونستي چيه حالا زبون درآوردي واسه من؟ ضمنا” آهن پاره چيزي نيست که آدم بخواد براش دست و پا بزنه خيال کردي همه مثل خودتن؟اين حرفاي چرت و بي سر و ته توئه که باعث شده بيام اينجا و شب و روز ضايعت کنم ولي ماشالا بزنم به تخته اونقدر رو داري که بازم مياي ادامه ميدي.ضمنا” مطمئن باش از سر ناچاري ملت نميرن ماشين چيني بخرن چون بالاخره عملکردشو تو اين چند سالي که از ورودشون به بازار ايران گذشته ديدن و بخاطر کيفيت خوبش ميرن سراغ اين ماشينها، وگرنه اگر واقعا” خوب نبودن طرف ميرفت پول دنا يا تيبا ميداد سوار ميشد و الکي هم بيشتر پول صرف خريد ماشين نميکرد.حضرتعالي هم فکر کنم نماينده تام الاختيار کارخونه کيا و شخص پيتر شراير تو سده ي اصفهان هستي و ماهيانه پول خوبي بابت اراجيف نوشتن بهت تعلق ميگيره وگرنه اين حجم از کينه و عداوت تو يک مغز کوچک واقعا” تعجب برانگيزه!!

  3. تست کیفیت بشدت پایین لیقان توسط شهروند اصفهانی در کارواش مدل 820 موجوده برید ببینید جنس بنجل چینی فرقی نداره برلیانس و لیفان و چری و امجی

    1. خودت میگی شهروند اصفهانی.اصفهانی واسه گرفتن پول ماشینم آتیش میزنه حالا گرفتن آب با فشار بسیار بالا روی رنگ سپر که جزو بدنه نیست یه قسمتشم قبلا بهر دلیلی ریخته بوده و فیلم گرفتن از اون و پخش کردنش تو شبکه های اجتماعی و هزار جای دیگه معلومه که چه چیزی پشتشه جناب سانمارتین علاف.هی میگم فکر کن اهمیت نمیدی….

      1. ببین گل پسر تو خودت یه همچین پولی بدی ماشین بخری بیای ببینی سپر این مشکلو داره هیچ کاری نمیکنی؟از جیب میدی که حالا اومدی اینجا در مورده اصفهان اینطوری حرف میزنی!!!

        1. نه قند عسل از جيب نميدم مثل آدم ميرم با نمايندگي صحبت ميکنم قانعشون ميکنم که مشکل از کيفيت رنگ اونا بوده فيلم و جنجال و هياهو هم بپا نميکنم. هر چند که دو سال هست اين ماشين رو دارم و کيفيت رنگ سپرش هم مثل بدنست و هيچ فرقي نميکنه حالا اين ششهروند عزيز اصفهاني چطور شده که اينقدر بدشانس بوده خدا ميدونه. هيچ وقت يکطرفه نبايد به قاضي رفت به فيلمي که يکنفر پر کرده و دلايل خودشو آورده نبايد به تنهايي اکتفا کرد بايد صحبتهاي کارخونه يا نمايندگي رو هم شنيد که ببينيم اصل قضيه چي بوده.اصلا شايد هم واقعا مشکل از رنگ سپر بوده طرف رفته بد صحبت کرده و گفته بفرض 110 ميليون دادم آشغال تحويل من داديد اونا هم گفتن حالا که اينطوريه برو خودت درستش کن و طرفم اومده از حرصش اينجوري کرده.ايراد فني تو همه ماشينهاي دنيا هست مثلا همين چند هفته قبل گفتن که 40 تا بي ام و از يک مدل تو کره جنوبي آتش گرفتن که قرار شد کارخونه فراخوان بده براشون.حالا بي ام و ماشين بهتريه يا ليفان؟ قطعا بي ام و. و آتش سوزي مشکل حادتري واسه ماشينه يا ريختن رنگ سپر در اثر فشار بالاي آب؟ قطعا آتش سوزي.

          1. نه بابا با نمایندگی صحبت میکنی چطوری اونوقت؟
            کسی زیر بار مشکل موتوری لیفان و کمپرس و بخار موتورش نمیره چه برسه رنگ من داشتم پارسال فروختم انقدر مرخرف بود و دیگه حالت تهوع گرفته بودم اتاق کم جا و سقف کوتاه واقعا بچه ها لیفان 820 طراحی کردن کاملا مشخصه من که فروختم الان کمری سوارم اتاق جدید اما وای به احوال هرکی داره

          2. بابا بالاخره مشخص کن سراتوي سايپايي داري يا 2018 يا کمري؟ ميدوني اينقدر خالي بستي خودتم ديگه يادت نميمونه با کدوم آيدي چي نوشتي. چه مشکل موتوري داره دقيقا” که مينويسي؟ من خودم دو ساله دارم و بضي از آشناها و همکارا هم دارن از 620 گرفته تا X50 و X60 هيچکدومم مشکل موتور و کمپرس و اين غزلياتي که نوشتي ندارن حالا اينا رو از کجات درمياري مينويسي خدا ميدونه. صدها بارم با اسامي مختلف نوشتي که سقفش کوتاه بوده و حالت بد ميشده و فروختيش جناب سانمارتين علاف. سقف تو سوناتا و اپتيما هم کوتاهه اينم شد دليل آخه دکتر جون؟ طراحي سدانهاي بزرگ بهمين شکله سقف بلند ميخواي برو حداقل 600 ميليون پول بده SUV سوار شو البته اگر تونستي قسطاي سراتو سايپايي رو صاف کني…

          3. راستي دکتر هر چيزي به 820 ميگفتي شايد قبول ميکردم ولي اطاق کم جا آخه دکتر؟؟ حتي اونايي هم که مخالف سرسخت ماشين چيني هستن اذعان ميکنن به اطاق جادار و جا پاي زياد جلوي راننده و سرنشين و همچنين صندوق عقب بزرگ و جادار حالا شماي دکتر اومدي ميگي اطاق کم جا؟؟

      2. من اصفهان زندگی میکنم اتفاقا اصفهانی ها خوش گذرون و برای خودشون حسابی خرج میکنن گرانترین خودروهای ایران تو اصفهان هستن نمونه اش گرانترین ماشین عروس جهان که چند سال پیش بود یا تعداد پورشه و مازارهتی و بی ام دبلیو های مختلف و بلحاظ مالی درسطح خوبی هستن و شهر تقریبا یکدستی هست اما مفت باز نیستن که پول بدن و پولشون از بین بره لیفان نه تنها کیفیتش بشدت پایینه به لحاظ فنی مشکلاتی مثل ترمز سیستم جلوبندی و لاستیک سابی صدای اتاق و افت شدید فورم اتاق و دفورمه شدن و…نباید تمام قد از این محصول دفاع کنید بلکه باید معترض شد که چرا چین ایران به آزمایشگاه خودش تبدیل کرده

        1. آره يکي تو خوش گذروني يکي هم بيل گيتس.بابا ما هم تو همين مملکت داريم زندگي ميکنيم ديگه نميخواد اين چيزا رو واسه ما تعريف کني.گرانترين خودروهاي ايران تو اصفهان هستن؟؟ يادتون رفته تا چند سال پيش ژيان تو اصفهان پر بود؟ خخخخخخ. اگر ميخواي گرونترين ماشينهاي ايرانو ببيني يه روز که اومدي تهران آدرس اندرزگو تو قيطريه رو بگير ببين گرونترين ماشينهاي ايران يعني چي!! يارو پول داده و پولش از بين رفته؟ پسر خوب اين ماشين گارانتي رنگ داره تا سه سال اين بابا هم يکطرفه رفته يه فيلمي پر کرده گذاشته تو شبکه هاي اجتماعي که اين ماشين رو خراب کنه ولي کور خونده به قول معروف با پوزه سگ دريا نجس نميشه و روز به روز فروش اين ماشين و تعددش تو خيابونها بيشتر ميشه.من مطمئنم که سپر ماشينو زده به جايي يکمقدار از رنگش ريخته گارانتي رو که نمايندگي قبول نکرده اومده بخاطر اينکه خيلي دست و دلباز بوده و اصلا” پول براش مهم نبوده از رو حرصش ماشينو برده کارواش به طرف گفته با فشار بالا آب بگيره روش که کل رنگ بپره.رو بنز هم اين کارو بکني رنگش ميره اينکه ديگه جاي خود داره.وگرنه اگر طرف دل و جرأت داشت فيلم از پلاک ماشينشم ميگرفت که معلوم بشه راست ميگه يا دروغ نه اينکه بره يکطرف گوشه وايسه و با ترس و لرز فيلم بيگيره.الان بيشتر از دو ساله که اين ماشين اومده بيرون و اگر واقعا همچين مشکلي داشت واسه يکي ديگه از هموطنها بايد اتفاق ميوفتاد ولي اينکه تو اين شرايطي که اقبال نظر و توجه به اين ماشين زياد شده همچين فيلمي بياد بيرون شما خودت ديگه بفهم که قضيه از چه قراره.شما هم نميخواد تو چيزي که بهت مربوط نيست دخالت کني برو همون قسطهاي سراتوي سايپايي يا 2018 که نداري رو جور کن جناب آقاي دست و دلباز!! خخخخخ

        2. با احترام به هموطنان اصفهانی عزیز، نکته ای گفتی که با رویه و منش اصفهانی ها کاملاً در تضاد هست.
          اصفهانی ها پول رو برا پول درآوردن خرج میکنن، ولخرجی اصلا تو ذاتشون نیست. خوشگذرونی که کلا نیست.
          باز شیرازیا رو بگی درسته.

    2. اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان دهنده ریزش رنگ ناحیه سپر خودرو در اثر فشار آب کارواش می باشد. با توجه به پخش گسترده این فیلم و بدون در نظر گرفتن صحت و سقم آن، یادآوری نکاتی چند ضروری می باشد:

      ۱. ریزش رنگ خودرو مشکلی فنی است و هر مشکل فنی نیز دلیلی فنی دارد. درباره ریزش رنگ سپر علت اصلی طبله رنگ می باشد. به این معنا که قسمتی از رنگ در اثر ضربه از قطعه فاصله می گیرد و ناحیه تحتانی آن خالی می شود و فشارهای احتمالی بعدی (مانند فشار آب یا ضربه) باعث کنده شدن آن می شوند.
      این قاعده درباره فیلم اخیر نیز صادق است و به قطع پیش از شستشو با فشار بالای آب، در اثر ضربه دچار طبله رنگ بوده است.

      ۲. چندان که در فیلم مشهود است، کارگر کارواش با فشار آب به ناحیه تحتانی زیر بریدگی رنگ فشار می اورد تا مابقی رنگ نیز ریخته شود. اگر رنگ به سپر چسبیده بود با فشار به این ناحیه هرگز دچار ریزش نمیشد. بنابراین رنگ طبله کرده بوده و تنها دلیل طبله رنگ، ضربه می باشد.

      ۳. بنابراین از فیلم فوق نباید این نتیجه گرفته شود که این مسأله یک مشکل مادرزادی است و در تمامی خودروهای ۸۲۰ صادق است. برای رفع ابهام و تردید از شما دعوت می شود تا در گپ تلگرامی باشگاه ۸۲۰ سواران که متشکل از صدها دارنده این خودروست، شرکت نمایید.

      ۴. قاعده آن است که با آسیب دیدن اموالمان از ادامه آسیب جلوگیری نماییم، از عجایب است که شخصی اموالش دچار آسیبی جزئی شود و برای تهیه فیلم اقدام به آسیب زدن به تمام آن کند. نتیجه گیری از این مسأله در کنار رونق روزهای اخیر بازار این خودرو با مخاطبان فهیم

  4. بهتره الکی اظهارنظر نکنید!حداقل لیفان از پارس و سمند و دنا بهتره.لیفان 620 داشتم که موتور و گیربکس
    ان با ایکس 60 یکی است و تا صدهزار کیلومتر که داشتم فقط مصرفی ها را تعویض کردم!

    1. اينها بهترين ماشيني که سوار شدن پرايد 111 بوده اونم قبل از اينکه لاکچري بشه و قيمتش بشه 40 ميليون.نميخواد عزيز واسه اينا توضيح بدي چون سوار نشدن و اصلا نميدونن چي هست فقط ميان اينجا يکسري داستان خيالي تعريف ميکنن و خودشونو لاکچري باز نشون ميدن.اين بابا هم با اسم رعايا يه همون سانمارتينه که راجع به همه چيز نظر ميده.ميگي اصفهان ميگه من اصفهانيم، ميگي سراتو ميگه من 2018 دارم، ميگي کار يکبار ميگه تعميرکار ماشينم يکبار هم ميگه تعميرکار موبايل و الي ماشالله.بيکاري بدجور به يکسري فشار آورده و تو اين سايتها که نظر دادن آزاده اينجور افراد مجالي براي جولان دادن پيدا ميکنن چون تو دنياي واقعي کسي بحسابشون نمياره.بزار خوش باشن تو حال خوبي که دارن…

      1. یارب شفا بده انرا که میپندارد با یه لیفان و ام جی و چری و دانگ فنگ و ساندرو و برلیانس لاکچری شده . برادرا همه چی یه مقدمات و موخراتی دارد . لاکچری شدن هم همینطور . از قدیم گفتن شتر ….. من چارق هامو از دهمون که اومدم کذاشتم تو یه نایاونی قایمش کردم . خانم پرسید اونا چیه ؟ گفتم صداشو درنیار زیر خاکیه بعد یه مدت میفروشمش ، مال نادر شاه افشار بوده . از همون موقع هم هرماه یه سری بهشون میزنم تا یادم نره کی بودم . بهتره شماها هم همچین کاری بکنین . تا در این گرانی کار به دوا ودرمون و روانشناس نکشه . و احساس خود لاکچری پنداری از سرتون بیفته . مرض بدیه درست مثل خود داف پنداری میمونه ، مسری نیست ولی مذمنه .

        1. در ضمن هر چند وقت یکبار بیا از خاطرات دهاتتون یه چیزی برامون بنویس تا هم یکمی دلشاد بشیم و هم مورد عنایات ویژمون قرارت بدیم دکتر جوون…

          1. تو مریضی بخاطر استفاده از جنس چینیه حداقل جنس مرقوب بزن دنیا ارزش نداره دادا …همه رو به چشم من میبینی واقعا تو ی دلشیقته ای که واسه لیوانت حسابی در پپسی باز میکنی یه سری به خودت بزن وقت کردی

          2. اولا” مرقوب نه و مرغوب جناب کم سواد، ثانيا” تو شهري که ما زندگي ميکنيم داداش ميگيم دادا رو نگهدار واسه همون دهاتي که توش زندگي ميکني، ثالثا” تو مواد ميزني اونم ترکيب صنعتي و سنتي که اينقدر وضعت خرابه که شبا از خواب ميپري مياي يکسري جفنگيات اينجا مينويسي و دوباره ميگيري ميخوابي.البته مقصر نيستيا بيکاري بهت فشار آورده.در آخر اميدوارم يه شغل شريف و آبرومند بدست بياري که وقت خودت و بقيه رو با اراجيف و جفنگيات تلف نکني.در ضمن کم اسکي بازي کن همه ي اين حرفا رو خودم بهت زدم قبلا” لازم نيست به خودم برگردوني دکتر جوون..

          3. اسکی دیگه کسی نمیره کو برف الان ملت کویر نوردی میکنن با آفرود اگه دوست داری یه سر بیا با آفرود ببین چی به چیه در ضمن من بیکار نیستم البته خدا را شکر اما اومدم نظرم بدم حالا از دید شما این نظرات جفنکیاته بماند

          4. اسکي ميري ولي نه رو برف رو چيز ديگه اي اسکي ميکني.با سراتو قسطيه ميري آفرود حتما” نه؟ بيابوناي سده؟از نظر نه تنها من بلکه همه مخاطبان فهيم سايت نظرياتت جفنگه. ميگي نه يه نظر سنجي بزاريم اگر اکثريت نظرشون بر اين بود که تو ديگه نظر ندي بي زحمت با يه خداحافظي خوشحالمون کن…

  5. من خودرو امجی 6 دارم که مدلش سری جدیده اتاق جدید و رنگ مشکی متالیکه مشکلم باهاش ترمزه و بوستر که تحت فشار مدام کم میکنه و هزینه تعمیرات بالاست دسته موتور ها هم بعد از 38 هزار عوض کردم رنگش کیفیتش خوبه اما برخی از قسمت هاش واقعا کیفیت پایین مثلا رویه تو دری یا تریم ساده و خشک از همه بیشتر اگزوز امجی حساسه و اگه دست بخوره دیگه مثل اول صداش کم نیست من بخاطر درفتن بست 6 تایی سرو ته اگزوز، بردم تعمیرگاه مرکزی بازو بسته کرد الان صدا بیشتر شده میگن همشون همین مدلن خواستم بگم این امجی و بهترین چینی بازار حالا شما فرض کن چری و لیفان و جک و چری و چانگان کیفیت تا چه اندازه پایینه به نظر من تو این بازار فقط باید کره ای و ژاپنی تو این کلاس سوار شد من اندازه پول یه کرولا 2017 پول دادم ولی در نهایت چینی سوارم ته ته ش چینیه و جون به جونش کنی صد تا ایراد داره لیفان همکارم ایکس 60 از اول سال که خریده تا الان 1 بار لاستیک عوض کرده چون لاستیک سابی لیفان اپیدمی شده کلا پوال حروم کردنه

  6. من نظرم راجع به خودرو چینی گفتم حالا منو وصل میکنی بزور به سانمارتیک یا مارتین یا هرکی هست دیگه یک مقدار بی انصافیه در ضمن اون بنده خدا هم نظرش گفت و منم 100 درصد باهاش موافقم چون چینی حتی 200 تا 300 ملیونی هم ته تهش چینیه من که خودم ی زمانی فکر میکردم امجی در حد آلمانی هاست حالا میبینم انداره ی مزدا 3 که 8 سال کارکرده هم نیست چه برشه به لیفان کهدیگه کیفیت پایینش هر کسی خبر داره حالا شما برچسب پراید سوار بزن رو ماها اشکال نداره ما مشکلی نداریم تو مشخصه آدم کینه توز و خود ستایی هستی لیفانت هم مالی نیس برو در نمایشگاه اگه کسی نگاهش کرد وقت کردی یه سری به خودت بزن

    1. خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي.لازم به وصل کردن نيست يک بچه 4 ساله هم ميفهمه که همه اين افراد با اسامي عجق و وجق و طرز نوشتن جملات خودت هستي جناب سانمارتين تعميرکار موبايل.خيلي جالبه که خودت 100 درصد با خودت موافقي چون اگر غير از اين بود بايد بهت شک ميکرديم.برچسب پرايد سوار نميزنم مطمئنم پرايد سواري الانم که قيمت پرايدت رفته بالا فکر کردي خبريه.لازم نيست تو فکر کني ماشين چيني در چه حدي هست يا نيست خود مصرف کننده تشخيص ميده که چي بايد سوار بشه و چي نبايد سوار بشه.در ضمن در نمايشگاهم نميبرم چرا الکي بنگاه دار بزنه تو سر مال؟ همين تو خيابون که راه ميرم خيليا پشت چراغ ازم راجع بهش ميپرسن و حتي چند نفرم ميخواستن بخرن اگر فروشنده بودم شما هم اگر وقت کردي مشتري واسه پرايدت پيدا کن و اينقدر اعصاب خوانندگان سايت رو مگسي نکن خواهشا”!!

  7. اولا اصفهانیها یکدست نیستند و کلی مهاجر در این شهر ساکن هستند که مشکلات و جیره بندی
    اب هم در این شهر مزید علت است.خودم دو سال اصفهان زندگی کردم.در مورد لیفان باید
    بگویم که کیفیت خودروهایش و نیز از نظر چهره و امکانات خیلی بهتر از سمند و دنا و..هستند.سه سال
    لیفان 620 داشتم که میگم!!

    1. بله احمد از دنا و سمند و بهتره بیشتر درضمن من بلحاظ مالی گفتم من الان 8 ساله اصفهانم تقریبا شکاف طبقاتی که تو سایر شهرها هست اینجا کمتره و بقول معروف معمولا اکثر اصفهانی های عزیز دستشون به دهنشون میرسه و اتفاقا بهترین خودروها رو من تو اصفهان دیدم با اینکه سالها کرج و تهران بودم

      1. حيف شهر به اون قشنگي که حضراتي مثل تو توش زندگي ميکنن.البته من بعيد ميدونم تا حالا از 100 کيلومتري تهران و کرج هم رد شده باشي چه به اينکه بخواي اونجاها زندگي کرده باشي.آره ژيان زياد ديدي ديگه نميخواد تعريفشو بکني که همه ميدونن.

  8. میخواستم در مورد لیفان 820 بگم مدت 2 سال این خودرو در اختیار داشتم
    اول نقاط خوب : ظاهر زیبا در جلو آپشن در حد معقول جعبه عقب نسبتا مناسب نرمی کمک قیمت مناسب (در زمان خرید بنده) بی صدایی موتور البته تا دور 2500 موتور قوی و بدنه محکم
    نقاط بد: طراحی بسیار ناشیانه چراغ های عقب و فاصله بین چراغ ها صندلی ها تا حدودی کوچک فاصله سر برای افراد بلند قدی مثل بنده واقعا کوتاه در سقف (که دوستان به اون اشاره کردند) کیفیت پایین تریم داخلی مصرف بالا شتاب متوسط و قیمت قطعات بالا و از همه مهمتر کیفیت پایین رنگ بدنه و دسته موتور و متاسفانه بخار موتور
    اگه بخوام منصفانه بگم لیفان نسبت به مدل 620 که سراسر ایراد بود بخصوص دیسک های جلو و مشکل گیربکس بهتر شده در مدل 820 اما هنوز همون رده پای اشتباهات طراحی در اون دیده میشه بعنوان مثال من که میخواستم پشت رول بشینم فرمان تا انتها بالا میدادم با اهرم اما باز پاهایم آزاد نبودند به اندازه کافی یکی از بزرگترین ایرادات لیفان 820 نداشتن دید عقب و جلو است در قسمت جلو بخاطر بلندی بیش از حد کاپوت موانع مشخص نیست البته من برای سپرهای جلو از سنسور استفاده کردم و این مشکل رفع شد اما چینی ها هنوز به اون بلوغ طراحی و اسلوب حساب شده مهندسی کره ای ها و ژاپنی ها نرسیدن و خیلی کار داره تا به اون مرحله برسند با تشکر

    1. درود بر شما دوست عزیز که معایب و مزایای این ماشین رو بر اساس منطق و واقعیت موجود و نه بر اساس توهمات و کارشناسیهای خاله زنکی توضیح دادین.کاش یکسری از این حضرات هم از شما یاد بگیرن…

      1. خواهش میکنم بنده کماکان از لیفان استفاده میکنم و باور دارم
        خودروی مناسبی برای خانواده هست یک خودروی نرم راحت و آپشن دار که راحتی خوبی داره فقط باید مراقب بود که در حد خودش از این خودرو توقع داشت نیایم با اپتیما و سوناتا مقایسه کنیم لیفان شیک و محکمه حتی محکم تر از کره ای ها و ژاپنی هاست من عینا اینو دیدم قبلا اکسنت داشتم که یه ضربه کوچک به بغل رکاب خورد رفت تو سریع اما چند وقت پیش راکب مواتوری بی محابا به لیفان بنده کوبید که حتی کوچکترین فرورفتگی ایجاد نشد محکم بودن لیفان 820 واسه من یک دنیا ارزش داره

  9. عجب بحثی شده سر ریختن رنگ در اثر فشار آب!!!!
    جا داره یک نکته رو اشاره کنم که ریختن رنگ سپر در کارواش مسئله شایعی است که در مورد بسیاری خودروها خصوصا تولیدات کرمان موتور پیش می آید،شاید شما مشکل ریختن رنگ سپر آوانته ها یا فولکس گل را به خاطر داشته باشید که تبدیل به یک اپیدمی در محصولات کرمان موتور شده بود و یا اوایل استفاده ایرانخودرو از رنگ بژ این مشکل برای اکثر خودروهای به رنگ بژ پیش می آمد و چنین ریزش رنگ را فارغ از ملیت اصلی خودرو فقط از ناحیه مونتاژ کننده میتوان بررسی کرد
    در عین حال اکثر کارواش ها از پاشش مستقیم واترجت بر روی سپر همه خودروها خودداری میکنند و حتی بر روی تابلوی برخی جمله “کارواش هیچگونه مسئولیتی در قبال ریزش رنگ خودروی شما ندارد” به چشم میخورد
    مع الوصف رنگ تمامی خودروها در ایران به مدت 5 سال توسط تولید کننده ضمانت شده است و در صورت ریختن رنگ بدون ضربه یا خراش تصادف کمپانی موظف به رنگ کردن مجدد بخش مورد نظر میباشد

    1. قربون آدم مودب و چيز فهم.ما هم همينو داريم ميگيم ولي اين بابا خودشو زده به نفهمي و شهرام بهرام بهم ميبافه و ربطش ميده به ماشينهاي ساخت چين.خدا اينا رو شفا نده يکم بيشتر بهشون بخنديم از سطح سواد و تحليل هاي فضاييشون.البته از آثار ترکيب صنعتي و سنتيه هيچ انتظاري نميشه ازشون داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا