آلمانیاخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6بررسیخودروهای آتی بازار

نگاهی به بی ام و iX3 ، شاسی بلند جدید بی ام و در حین تست دیده شد

خبرنگاران کار مگزین اخیرا تصاویری از بی ام و iX3 ، شاسی بلند تمام الکتریکی جدید بی ام و مخابره کرده اند که البته با وجود پوشش استتار در برخی قسمت ها، هنوز بسیاری از جزییات آن قابل تشخیص نیست. طرح مفهومی این خودرو چندی پیش به نمایش گذاشته شد و اکنون به نظر می رسد که بی ام و تصمیم گرفته تا تغییراتی را در قسمت جلوی خودرو اعمال کند، اما قسمت عقب کاملا دست نخورده باقی مانده و شاهد همان سبک و سیاق مدل مفهومی هستیم.

مدل های الکتریکی بی ام و ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند و بی ام و iX3 نیز به نظر می رسد یک خودروی تمام الکتریکی دیگر از این شرکت آلمانی باشد. بی ام و iX3 نخستین بار در جریان نمایشگاه خودروی پکن در سال 2016 میلادی به نمایش گذاشته شد که دو نکته را نشان می دهد، اول تمایل بی ام و به گسترش خودروهای الکتریکی و بازاریابی بهتر در چین، و دوم تمایل چینی ها به خرید خودروهای بی ام و و محصولات تمام الکتریکی.

به نظر می رسد که بی ام و قصد دارد تا مدل iX3 را در سال 2019 میلادی عرضه کند. عرضه این خودرو بخشی از برنامه بلند مدت بی ام و است که قصد دارد تا سال 2025، دوازده مدل تمام برقی و سیزده مدل پلاگین هیبریدی در سبد محصولاتش داشته باشد.

 

 

X3 از نوع الکتریکی

آنطور که از ابعاد و اندازه و سبک خودرو مشخص است، با یک X3 تمام الکتریکی مواجه هستیم که البته اندک تفاوت هایی هم در آن اعمال شده است. در حقیقت بی ام و iX3 حاصل ترکیب بی ام و X3 معمولی با مدل مفهومی i Vision Dynamics بی ام و است که در نمایشگاه فرانکفورت 2018 به نمایش گذاشته شد. برای رسیدن به آیرودینامیک بهتر، بسیاری از خطوط در بدنه مورد بازنگری قرار گرفته اند و حتی آلیاژهای به کار رفته در ساخت بدنه خودرو نیز با نمونه های بهتر تعویض شده اند.

در مورد قوای فنی هنوز جزییات زیادی اعلام نشده، اما بی ام و می گوید در این خودرو از یک موتور الکتریکی به قدرت 266 اسب بخار استفاده کرده است که از یک باتری هفتاد کیلووات ساعتی انرژی می گیرد. این سیستم الکتریکی مطابق چرخه WLTP کار می کند و محدوده برد آن در حدود 400 کیلومتر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا