اخباراخبار داخلی

افزایش شدید قیمت لوازم یدکی

به گزارش روزنامه جهان صنعت، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو کرج در خصوص افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو نسبت به سال گذشته اظهار داشت: قیمت لوازم یدکی خودرو از شهریور سال گذشته تاکنون‌ حدود 5/3 برابر شده است.
سید احمد اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت لوازم یدکی، نوسانات ارزی است که در تمام بخش‌های جامعه تاثیرگذار بوده و حوزه خودرو نیز از این قضیه مستثنی نبوده و متاسفانه این نوسان همچنان سیر صعودی دارد. عامل دیگر که موجب افزایش قیمت شده بحث آیین‌نامه‌های جدید اداره گمرک است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: واحدهای صنفی نقشی در افزایش قیمت ندارند چرا که آنها ناچار هستند قطعات را با قیمت سه برابر نسبت به سال گذشته تهیه کنند‌ لذا قیمت نهایی افزایش یافته است.وی افزود: سود واحدهای صنفی مشخص و 10 تا 15 درصد است و دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها سیاست‌های کلان ارزی است.

البته در بازار به هم ریخته، گاها ممکن است تخلفاتی از سوی برخی واحد‌های صنفی صورت گیرد که با این واحدها برخورد می‌شود و در این ارتباط علاوه بر بازرسین اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، بازرسان اتاق اصناف و اداره تعزیرات نیز فعال هستند و این عرصه را کاملا رصد و پایش می‌کنند.
موسوی در مورد آینده بازار لوازم یدکی خودرو بیان کرد: آنچه که مسلم است قیمت‌ها از اوایل امسال سیر صعودی داشته و همین سیر فعلا ادامه دارد و باید منتظر آینده سیاست‌های کلان ارزی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا