اخباراخبار داخلی

هجوم احتکار و تقلب به بازار روغن موتور

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نایب‌رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران از تولید و عرضه روغن‌های خودرو بی‌کیفیت و غیراستاندارد ابراز نگرانی کرد و گفت: در حالی که تولیدکنندگان بزرگ روغن برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه هستند، فرصت برای فعالیت متقلبان فراهم شده است.

شیرین شوکت‌فدائی اظهار کرد: این گروه از تولیدکنندگان از مسیرهای غیرقانونی ادتیو یا همان ماده افزودنی که در تولید روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد را وارد می‌کنند.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت ادتیو قاچاق شده به داخل کشور بالاست که موجب افزایش قیمت تمام‌شده روغن می‌شود.
نایب‌رییس اتحادیه با بیان اینکه‌‌ مشخص نیست روغن تولیدشده توسط این تولیدکنندگان چگونه و با چه مواد اولیه‌ای تهیه می‌شود، اظهار داشت: محصولاتی که این‌گونه تولید می‌شوند، عمدتا فاقد استاندارد و کیفیت هستند که مصرف آنها می‌تواند به خودروی مصرف‌کنندگان آسیب‌های جدی وارد کند.

وی ادامه‌داد: بخش زیادی از این تولیدات تحت عنوان محصولات وارداتی و با قیمت‌های زیاد در بازار عرضه می‌شود که در واقع این افراد علاوه بر تخلف قاچاق و تولید غیرقانونی، مرتکب تقلب و کلاهبرداری نیز می‌شوند.

شوکت‌فدائی با بیان اینکه مشکل دیگر خروج تولیدکنندگان بزرگ از بازار روغن خودرو است، در این خصوص توضیح‌ داد: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام‌شده انواع روغن خودرو برای تولیدکنندگان بزرگ افزایش یافته است و از آنجا که محصولات ایشان مشمول قیمت‌گذاری است، امکان عرضه با هر قیمتی را ندارند.

وی تاکید‌ کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان بزرگ روغن کشور که عضو انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران هستند، همچون گذشته توان تامین تمام نیاز کشور به روغن را دارند‌ مشروط به اینکه قیمت‌گذاری‌ها به صورت منطقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا