لزوم برنامه ریزی بهتر برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

لزوم برنامه ریزی بهتر برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به گزارش رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، این کلانشهر کشور در سال گذشته تنها شانزده روز از هوای پاک بهره مند بوده است. با توجه به اینکه اکثر روزهای آلوده شهر در شش ماهه دوم سال قرار دارند و همزمان، این فصول همزمان با فعالیت مدارس می باشد، نیاز است تا برنامه ریزی دقیقی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت در این زمان صورت گیرد. پدیده وارونگی هوا نیز یکی دیگر از معضلات در حل مشکل آلودگی هوای تهران است.

یکی از مسائلی که کمیسیون سلامت شورا بر آن تاکید دارد، معرفی یک برنامه بلند مدت برای رفع این مشکل است، چرا که با برنامه های کوتاه مدت نمی توان این مشکل را به صورت پایدار حل نمود.

 

در ادامه آرش حسینی میلانی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون سلامت با تاکید بر اینکه گزارش ارائه شده توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش خوبی بوده است افزود: در حوزه کاهش آلودگی هوا گزارش خوبی ارائه شد اما باید توجه داشته باشیم که این برنامه درازمدت است و مدیریت شهری در هر دوره در این حوزه اقداماتی انجام می‌دهد و همراه مدیریت شهری بعدی تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: در مورد توسعه مترو جا داشت که گزارشی ارائه شود چراکه با موضوع کاهش آلودگی هوا ارتباط تنگاتنگی دارد. بی تردید برنامه‌های کاهش آلودگی هوا به هیچ عنوان جایگزین طرح جامع کاهش آلودگی هوا نیست چراکه در این طرح همه ذی‌نفعان حوزه آلودگی هوای تهران در نظر گرفته شدند. برای حل معضل آلودگی هوا بی تردید نیازمند همکاری دقیق همه دستگاه‌های ذی‌نفع هستیم.

میلانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نوسازی خودروهای ون در شهر تهران اشاره کرد و افزود: خودروهای ون در جابه جایی مسافر در شهر تهران نقش بسزائی دارد و در حال حاضر به سن فرسودگی رسیدند؛ اما شرکت‌هایی که نوسازی این خودروها را برعهده داشتند در حال حاضر با توجه به شرایط موجود عقب نشینی کردند که باید در این حوزه گزارشی ارائه شود.

وی افزود: در مورد دوچرخه‌های اشتراکی نیز باید گزارش مبسوطی ارائه شود و میزان سرمایه گذاری و پیشرفته‌ای مطرح شود.


بدون دیدگاه