اختصاصی دنده 6اسلایدربررسیچینیکرمان موتور

نگاهی به جک S3 ، کراس اوور محبوب و مدرن کرمان موتور

هر چقدر که خودروهای وطنی در این سالها درجا زده و یا پسرفت داشته اند، به موازات آن سلیقه مشتریان ایرانی همگام با جهان پیش رفته و خودروهای کراس اوور، به محبوب ترین سگمنت این روزها تبدیل شده اند. یکی از جدید ترین محصولات شرکت کرمان موتور در این سبک، جک S3 است که مدت زمانی می شود مهمان جاده های ماست و توانسته نظرات مثبت بسیاری از سمت مخاطبان ایرانی را به خودش جذب نماید. این خودرو که قرار بود در نخستین روزهای عرضه، با قیمت تقریبی 72 میلیون تومان به دست مشتریان برسد، اکنون در بازار آزاد به برچسب قیمتی 160 میلیون تومانی دست پیدا کرده و همانند خودروهایی چون رنو ساندرو، پیش فروش، فروش قطعی و فروش اقساطی آن با اقبال شدید مراجعه کنندگان مواجه می شود.

 

ظاهری جدید

جک S3 شباهت غیر قابل انکاری با برادر بزرگترش، جک S5 دارد و با توجه به اینکه کرمان موتور نمونه پیش از فیس لیفت این خودرو را به ایران آورده، شباهت ها بیشتر نیز می شود. طراحی جک S3 را بیش از آن که بتوان ترکیبی از یک هاچ بک و یک شاسی بلند دانست، می توان به ترکیبی به از یک مینی ون و یک شاسی بلند تشبیه کرد که البته نوآوری منحصر به فردی در بازار بسته کشورمان ایجاد کرده است.

یکی از مهم ترین خودروسازانی که جک از آنها در طراحی داخلی و خارجی خودروهایش الهام می گیرد، هیوندای است و در جک S3 می توانیم شباهت هایی بین این خودرو و هیوندای ix25 بیابیم. البته طراحی خودرو در قسمت جلو ممکن است چندان مطابق خواست مشتریان ایرانی نباشد، چرا که طول کاپوت بیش از حد کوتاه گرفته شده است. در نمای جانبی و عقب نیز یک طراحی محافظه کارانه بخش اعظم بدنه خودرو را تشکیل می دهد که در بازار جهانی حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در مقابل رقبای هموطن اش نظیر چانگان CS35 یا ام وی ام X22 ، می تواند قابل قبول ظاهر شود. با این همه، طراحی خودرو یک مساله ظاهری است و ممکن است بسته به نظر هر فرد، جک S3 هماهنگ و زیبا یا عجیب و سردرگم کننده جلوه کند.

 

جک S3

 

ابعاد و اندازه جک S3 :

طول 4325 میلیمتر
عرض 1765 میلیمتر
ارتفاع 1660 میلیمتر
فاصله بین دو محور 2560 میلیمتر
وزن خالص 1250کیلوگرم

 

جک S3

 

نگاهی به کابین جک S3

طراحی کابین جک S3 برای ایرانیان آشنا خواهد بود، چرا که مشابه آن را پیش از این در محصولات هیوندای و جک دیده اند و به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. با وجود آن که طراحی بعضی قسمت ها نظیر کلید های کنترلی تهویه مطبوع و سیستم صوتی ارگونومیک بوده و سرنشینان به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، جنس مواد استفاده شده در داخل کابین چندان رضایت بخش نیست و جک نیاز دارد تا در رنگ بندی کابین، دقت بیشتری به خرج دهد. هم چنین با وجود آن که فاصله بین دو محور خودرو مناسب است و فضای پای خوبی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد، به دلیل عرض کم خودرو نسبت به رقبا و سقف شیب دار، مشکل محسوسی به خصوص برای سرنشینان عقب در هنگام نشستن پیش خواهد آمد.

جک S3 به امکانات رفاهی خوبی مجهز است و علاوه بر صفحه نمایش لمسی در میانه داشبورد که اطلاعات خوبی را برای سرنشین فراهم می کند، مواردی از قبیل فرمان برقی، شش کیسه هوا، سنسور باران، سیستم پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتوماتیک ، تودوزی چرمی، کروز کنترل، کامپیوتر، دی لایت و سانروف، آینه ‌های با تنظیم برقی به همراه راهنمای LED، چراغ ‌های اتوماتیک جلو، کامپیوتر سفر، قابلیت مات شدن آینه وسط به ‌صورت دستی، یخ ‌زدای شیشه عقب و رینگ ‌های ۱۵ اینچی آپشن هایی هستند که شرایط رقابتی خوبی را برای این خودرو رقم می زنند.

 

جک S3

 

بررسی قوای فنی جک S3

تنها پیشرانه قابل انتخاب برای جک S3 ، موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده و کرمان موتور تنها نسخه اتوماتیک را برای عرضه به بازار ایران برگزیده است. با هم نگاهی به مشخصات فنی این خودرو خواهیم انداخت:

جدول مشخصات فنی جک S3 :

حجم موتور 1590 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
حداکثر توان 107 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در طیف دور موتوری 3500 الی 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده اتوماتیک CVT
نوع فرمان برقی EPS
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون عقب: میل پیچشی نیمه مستقل
حجم باک 45 لیتر
حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
شتاب تجربی حدود 14.5 ثانیه
استاندارد آلایندگی یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر

 

 

رانندگی با جک S3

با توجه به آن که جک S3 موتور چندان قدرتمندی نداشته و از سوی دیگر وزن نسبتا بالایی دارد، نباید توقع شتاب بالایی از آن داشته باشیم و در بهترین حالت می توان آن را مناسب برای مصارف خانوادگی دانست. به دلیل بهره گیری این خودرو از جعبه دنده CVT، شروع حرکت کند و آرام است، اما در ادامه عملکرد خودرو بهتر می شود. این نوع از جعبه دنده کاملا مناسب مصارف شهری است، اما با توجه به نحوه عملکرد آن، می توان رانندگی با جک S3 را در طولانی مدت کسل کننده دانست.

سیستم تعلیق خودرو یکی از بهترین ها در رده قیمتی خویش است و موانع جاده ای را به خوبی جذب کرده و ضربه ای را به اتاق وارد نمی کند، هرچند نباید توقع آفرود واقعی از این کراس اوور کوچک شهری داشته باشید. صندلی های خودرو بهترین در نوع خود نیستند، اما راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می آورند.

با توجه به ابعاد و اندازه جک S3 ، رانندگی با این خودرو در معابر تنگ و باریک شهری آزار دهنده نیست و شعاع گردش مناسب آن، به شما کمک می کند تا در مواقع لزوم بدون دردسر به رانندگی خود ادامه دهید. متاسفانه سیستم تهویه جک S3 عملکرد دقیقی ندارد که در روزهای گرم تابستان، می تواند آزار دهنده باشد. هم چنین برخی مالکان از صدای زیاد دریچه ها در هنگام خروج هوا شکایت داشته اند.

 

ایمنی جک S3 :

جک S3 یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای ایمن و مجهز در ایران در کنار بسترن B30 و چری آریزو 5 محسوب می شود و مناسب حال خریدارانی است که امنیت برای آنها در اولویت قرار دارد. از امکانات ایمنی جک S3 باید به سیستم های ABS+EBD ، سیستم کنترل پایداری ESC، ترمز كمكی هیدرولیك HBA و کنترل فشار باد چرخ ها TPMS اشاره کرد که نسبت به برخی رقبا، از امکانات و مشخصات بهتری بهره می برد.

 

جک S3

 

نگاهی به بازار و رقبا

جک S3 در حال حاضر از سوی کارخانه برچسب قیمتی 105,500,000 تومانی دارد در بازار تا 165 میلیون تومان نیز قیمت گذاری می شود و اصلی ترین رقبای آن، چانگان CS35، ام وی ام X22 و هایما S5 هستند که با قیمت هایی مشابه، با اندکی اختلاف در بازار آزاد به فروش می رسند. در مقایسه با رقبا، ابعاد بزرگتر نسبت به چانگان CS35 و مشخصات ایمنی بهتر، موتور قوی تر نسبت به ام وی ام X22 و عدم به کار گیری موتور توربوشارژر و کاهش دردسر برای مالک نسبت به هایما S5 از مزایای جک S3 هستند.

در مقابل  شتاب ضعیف تر نسبت به هایما  S5و چانگان CS35 و قیمت بالاتر نسبت به ام وی ام X22 از معایب این خودرو هستند. با توجه به اینکه جک S3 خودروی جدیدی در بازار ایران است، نمونه های کارکرده آن در حال حاضر اندک هستند. در صورت تمایل، می توانید نمونه های کارکرده را بسته به وضعیت سلامت، با قیمتی بین 130 الی 160 میلیون تومان تهیه کنید.

 

33 دیدگاه

    1. لطفا اونایی که داخل این ماشین ننشستن و یا حتی از نزدیک ندیدن همینجور مفت و بدون اطلاع نظر ندن. به عقیده من این ماشین ظاهر زیبا و مدرنی داره و رانندگی با اون فوق العاده نرم و بیصدا و لذت بخش هست. ما ایرانیا عادت داریم هر ماشینی که ظاهر متفاوت تر و مدرن تری داشته باشه و چشمامون بهش عادت نداشته باشه بنظرمون عجیب و زشت بیاد و البته چون این ماشین هم مهر چین بهش خورده دیگه بیخود و بی جهت بدبینانه بهش نگاه می کنیم. شما که به این ماشین میگی “ناقص الخلقه زشت” پس باید همین نظر رو راجع به تویوتا پریوس یا نیسان جوک و یا نیسان مورانو داشته باشید! در صورتی که قیافه و ظاهر ماشین یه چیز سلیقه ای هست و شما چون صرفا خوشت نیومده نمیتونی به این ماشین بگی ناقص و زشت! تو سایتهای خارجی هم که ببینید از چین و روسیه و برزیل و … همه به ظاهر و باطن جک S3 نمره بالایی دادن و خیلی هم تعریف و تمجید شده ازش. در ضمن فروش بالای این ماشین تو کشورهای مختلف بخوبی نشون میده به لحاظ ظاهری و فنی پر امتیاز هست. لطفا بجای دادن نظرهای بی پایه و اساس به اینکه صنعت خودروسازی چین تو این سالها چقدر خوب پیشرفت کرده و ما در مقابل فقط در جا زدیم فکر کنید.

  1. در مورد کیفیت نمیتونم نظری بدم ولی از نظر قیافه خیلی فاجعه است.جلوپنجره بزرگ و نامتناسب و کپی شده از هیوندای و فرم نامتناسب دماغه و نمای جانبی بسیار زشت و رینگهای کوچک از نظر ظاهری خودروی زشتی رو به وجود آورده.
    در کل نمیتونم درک کنم چرا کسی باید برای یک خودروی چینی در این ابعاد ۱۶۰ میلیون هزینه کنه.اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید هم بازار مسکن و سکه و حتی بورس مفیدتر است.

    1. درمورد نمای ظاهری با این نکته موافق هستم که این خودرو اصلا مردانه نیست،اما برای بانوان به نظرم خودروی بسیار مناسبی است,چه به لحاظ ابعاو،چه نمای داخلی و خارجی
      و اما در مورد سرمایه گزاری،به نظر شما با 160 میلیون و یا به عبارتی 10هزار دلار چه سرمایه گزاری میتوان در بازار مسکن کرد؟؟؟؟؟؟
      با این مبلغ کسی به شما نگاه هم نمیکند
      واقعیت جامعه ما متاسفانه بسیار ترسناک تر از آن چیزی است که ما میبینیم

  2. دیوار بلندی به نام تعرفه در کشور ایجاد شده تا خودروهای روز و ایمنی جهان مثل تویوتا و مزدا و فورد
    جای خود را به چینی های گمنام با قیمت فضایی بدهند!!

  3. بسیار زشت و بد قواره است.جلوی خودرو کوچک نسبت به عقب و شیشه سه گوش مزخرف جلو و بدون استفاده آینه های بغل با دستکی شبیه به شاخ داشبورد الکی پهن و بزرگ معایب نمایان جک اس ۳ میباشد. سپاس

  4. تا بحال هیچ خودوری چینی ندیدم که حجم و طراحی و نسبت ها را رعایت کرده باشه کلا خودورهای چینی برای فروش در بازار ایران طراحی شدن (بزرگترین بازار خودورهای چین) به همین دلیل شاهد طرح های خسته کننده و غیر چشم نواز هستیم در چینی ها که جک هم از این قاعده مستثنی نیست چینی ها برای فروش نه توجهی به رعایت اصول ایمنی و کیفیت میکنند نه انتخاب قدرت مناسب بهر حال بواسطه سیاست های اخیر در ایران فروش چینی ها با رشد فزاینده ای مواجه شده و در آینده نزدیک برند های دیگر چینی هم بصورت قارچی در کشور سرو کله شان پیدا میشود با طراحی های عجیب و بسیار غیر ماندگار و خسته کننده

    1. نيازي به ديدين و نظر کارشناسي شما نيست چون بهيچ عنوان نظر شما مهم نيست و کسي هم بهش توجه نميکنه.اوني که بايد ببينه و بخره خودش ميبينه و ميخره.

    2. گفتید تا به حال خودرو چینی ندیدی كه حجم و تناسبات رو رعایت كرده باشه!!!چون فقط حرف میزنی برادر .بدون داشتن هیچ اطلاعاتی در زمینه طراحی.
      میگی كلا خودرو های چینی برای فروش در بازار ایران طراحی شدن. همین حرفت ثابت میكنه كه تمامی حرفهای دیگر تون بدون پشتوانه و الكی بوده و هست .مگه مجبورید وقتی اطلاعات ندارید حرف بزنید؟؟؟ با این كار نه فقط خودتونو خراب میكنید بلكه دیگران رو به گمراهی می اندازید و این بد اخلاقی است. اگر به خودرو علاقه دارید بد نیست حد اقل مجلات خارجی خودرویی معروف رو ورق بزنید و یا به سایتهای خودرویی سری بزنید. اگر لازم باشه بنده معرفی میكنم. بازم لازمه به اطلاع شما برسونم كه برعكس نظر شما بازار ایران عرصه محصولات قدیمی تر برندهای چینی بوده و تقریبا هیچ یك از محصولات جدید شركتهای چینی در ایران عرضه نشدن .
      گرچه شخصا هیچ علاقه ای به محصولات و برند های چینی ندارم اما واقعیت اینجاست(با تاسف بسیار) كه صنعت چین خصوصا در زمینه صنایع خودرو به سرعت بسیار در حال پیشرفت بوده و در این زمینه بسیاری از سازندگان معتبر رو به چالش روبرو كرده. چه دوست داشته باشیم چه نه این واقعیت ماجراست.

    3. این مدل جك اوج عدم تناسب و ناهماهنگی یك كراس اور محسوب می شه قبل این این مقام در اختیار نسل قدیمی تر سانگ یانگ اكتیون بود.
      البته در نمای جلو مدل فیس لیفت شده كمی شرایط بهتر شده اما تناسبات فرمی فاجعه است.

    4. آقای سانمارتین، توی اکثر کامنتهات ضمیر و فعل اول شخص بکار می‌بری و مثلا مینویسی “من ندیدم”، “من که گفته بودم”، “من تست درایو رفتم” و …
      ظاهرا فکر میکنی‌ که کاربران این سایت، لب تشنه منتظر هستن تا از فرمایشات و کشفیات تو استفاده کنن! بابا یکم خودتو تحویل بگیر!
      در کامنت فوق نوشتی‌ : “هیچ خودوری چینی ندیدم که حجم و طراحی و نسبت ها را رعایت کرده باشه”
      این “حجم و طراحی‌ و نسبت ها” که گفتی‌ دقیقا یعنی‌ چی‌؟ فرمولشو دقیقا بگو تا با فرمول چک کنیم ببینیم آیا واقعا همه خودروهای چینی‌ رعایت نکردن و همچنین کدوم خودروهای کره‌ای رعایت کردن.
      اگه فرمول دقیقشو نگی‌، نشونه اینه که طبق معمول فقط میخواستی با گفتن چند تا کلمه فنی‌، خودتو باسواد نشون بدی!

      1. آقا اختیار دارید!!!!!!
        خودروهای کره ای الگو و اسطوره دیگر خودروسازان هستند و مگر نمیدونید که پرفروش ترین شاسی بلند میدسایز آمریکا سورنتو بوده یاالنترا پرفروشترین ترین سدان متوسط آمریکا!!!!
        البته احتمالا در یه کره دیگه چون فعلا اوضاع کیا و هیوندای در چین قمر در عقرب شده و در چین که بزرگترین بازار خودروی دنیاست بازار رو به جیلی و بی وای دی باختن و در آمریکا هم سهمشون از بازار برای دومین سال متوالی به 4 درصد کاهش پیدا کرده!!!!!یعنی تقریبا تو آمریکا ول معطل هستند!!!!!اما شما بخوانید پرفروش ترینند!!@@??????

  5. من هفت ماه این ماشین رو دارم قبلش هم اس5،ال90وپارس داشتم پشت ایکس33 هم نشستم واقعا از نظر سواری و کیفیت خوبه.ماشین با تعلیق نرم دارای هندلینگ خوبی هم هست .هماهنگی گیربکس و موتور بسیار عالی که می تونم بگم تو این رنج قیمت وحتی بالاتر بی نظیره.مصرف واقعا خوب و از همه مهمتر علیرغم ابعاد کوچک و ظاهرش که ماشین رو کوچیک نشون میده جاداری بسیار مناسبی داره که واقعا اگر از روی ظاهر ماشین در خصوص جاداریش قضاوت کنید واقعا از جاداری داخلش متحیر میشین. قدرت وکشش ماشین هم به نسبت عدد اعلامی برای قدرت موتور بسیار فراتر هستش .در خصوص طراحی بیرون و خصوصا طول کاپوت ماشین که مهمترین ایراد طراحی ظاهر ش به حساب میاد هم باید قبول کنیم طراحهای ماشین واقعا به فکر طراحی خودرو خانوادگی و شهری بودن برای همین کمی طراحی رو فدای آرامش سر نشینها کرده اند

  6. نیازی به نشتن نیست. از لحاظ طراحی یک کپی ناموق از توسان و ماشین های دیگه است. چیزی که هیچ کس اشاره نکرد سایز کوچک تایر و رینگ های انتخاب شده برای این ماشینی با این ارتفاع و کلاس خودرویی هست که به شدت در نمای جانبی هم به اون ضربه میزنه. اونهایی که از طراحی مدرن صحبت می کنند احتمالا منظورشون داشبورد و طراحی داخلیش هست که اگه یک نگاهی به مقاله ای درباره رونمایی مورانو 2019 در همین سایت فخیم بندازند خواهید دید که چقدر طراحی و ساخت در حد اسباب بازی و کارتون های فضایی 20 سال پیش هست و کیفیت مواد به کار رفته هم داغونه (البته نباید با کیفیت تولید داخل مقایسه نکنید) . درکل برخلاف جک جی 5 که فرم داشبورد و طراحی خارجی هماهنگی داشت که توسط مرکزی در ایتالیا طراحی شده بود ولی جک جی 3 یک عقب گرد کامل از لحاظ طراحی بود.

    1. انقدر هول هستي دادا سانمارتين واسه حاضر جوابي کردن که هميشه غلطهاي املايي به روال سابق رو تکرار ميکني (نشتن،ناموق)
      رينگ کوچکتر شايد مقداري از نماي نيمرخ ماشين بندازه ولي نرمي و راحتي سواري رو بدنبال داره که از اين لحاظ مي ارزه آدم يک سايز رينگ ماشينش کوچکتر باشه ولي بدنش خرد نشه تو دست اندازها!!
      البته در کل که شما اسسسسسسسسسسستادي تو همه چيز ببخشيد ما جسارت کرديم بر خلاف نظر شما چيزي نوشتيم
      پ.ن : لازم به توضيح است استادي ايشان به مانند استادي منتقد فيلم جناب آقاي مسعود فراستي مي باشد که نديده و از روي پوستر فيلمها رو نقد ميکنن!!

      1. سانمارتین فرد دیگری است و نظرش اتفاقی با نظر من یکی شده . باز ممنون که اینقدر منطقی هستید که تایید کنید این سایز رینگ در نمای جانبی به ظاهر خودرو ضربه زده . اشتباه تایپی هم داشتم و عذرمیخام.ضمنا رینگ کوچکتر دلیل بر نرمی بیشتر نیسن که اگه اینظور بود MVM 110 باید از سوناتا نرمتر باشد.

        1. باشه!!!!
          عجیبه که هویت افراد خیلی با سانی قاطی میشه و همه هم ضد چینی و عشق کره ای!!!!
          از همینجا هم معلومه عشق کره ای هستی!!!!چرا ام وی ام رو مثلا با تویوتا مثال نزدی و گفتی سوناتا!!؟؟؟!!!!!!
          در ضمن محض اطلاعت سانی جان سوناتا وای اف یکی از خشک ترین خودروهای موجود در ایرانه به حدی که شرکت یوروپ کار که ماشین های خارجی رو استخدام میکنه واسه تشریفات و مسافرهای خارجی که تو فرودگاه امام هم شعبه داره به هیچ وجه سوناتا وای اف نمیگیره به دلیل همین گاری بودنش !!!

          1. زدی به سیم آخر و انتحاری میزنی احمد ملقب به امین که 100 تا اسم داری هرکی بگه چینی تو میگی من جالب اینجاس که ذو حرفای خودتم پافشاری میکنی

          2. عمو سانی!!
            حداقل یه ذره خلاقیت داشته باش!!!!
            این جمله ((احمد ملقب به امین))) رو چندساله داری تو این سایت با اسامی مختلف مینویسی!!!!
            بابا سانی جون ملقب به سانی هزار اسم یکم نگارشت رو عوض کن که لو نری خوشگل پسر!!!!

        2. هر چند بعید میدونم با توجه به نوع جملات و فعل و فاعل و مفعولهای داخل جملات شما سانمارتین نباشید خدمتتون عرض کنم سیستم تعلیق MVM 110 رو با این ماشین مقایسه نکنید.این ماشین با توجه به سیستم تعلیقش و سایز رینگ کوچکتر بطور حتم سواری نرمتری از سوناتا و اپتیما داره.اگر سوار شده باشید که بطور حتم نشدید متوجه مطلب می شید.

      2. ایشون بوی زباله بازیافتی رو از تو عکس کابین ماشینای چینی بو میکشه!!!!
        بلاخره سانمارتینه.کم کسی نیست که!!!!
        آرزوش هم بوسیدن سنگفرش های سئول است!!!!!

      1. عمو سانی کیه؟؟ جک جی 5 طراحی مرکز پنین فارینا در ایتالیاست . دوست داشتی مقاله ای در همین سایت این مطلب رو تایید میکنه: “نگاهی به بازار دست دوم جک جی 5”. هویت من هم همون دانیال هست و علاقه مند به ماشین هستم . لطفا توهین نکنید و یکم تحقیق کنید.

  7. شبیه گراز شده که با کانگارو برخورد مستقیم از نوع 3 داشته …این دیگه چه قیافه و شکل و شمایلیه یحتمل مجتبی یعنی احمد ملقب به مهدی عاشقش هست که با چند تا اسم اومده و تعریف کرده ازش بیشتر شبیه یه طرح پوشالیه تا خودرو
    ماها چقدر بذبخت شدیم که این کاربرهای تبلیغات چی واسه هرچی جنس بنجل چینی شب تا صبح میان و تبلیغ میکنن از ماست که بر ماست

    1. جنابعالي دقيقا” مصداق عيني نيم بيت : <> هستي آقاي سانمارتين 5000 چهره.
      آقاي بيکار هيچ کس تبليغ اين ماشين رو نميکنه چون اصولا” کسي اينقدر بيکار نيست مثل شما که شب و روزشو بزاره واسه کاري که هيچ سود و منفعتي براش نداره.((تبليغ براي ماشين کره اي و تخريب ماشين چيني))
      اگر هم کسي هم جوابت رو ميبيني ميده بخاطر اينه که هيچ چيزي از ماشين و هر چيزي که مربوط به ماشين ميشه نميدوني و سر در نمياري مياي اينجا جفنگيات سر هم ميکني.
      ديگه با چه زبوني بايد بهت بگن با يه خداحافظي خوشحالمون کن؟پس بهتره ببندي!!

  8. بنظر من 206 از این طراحیش بهتره بازم اون یه علم و دانشی پشتش بوده و زمان خودش عالی و تا سالها خوب بوده این از اول افتضاح تا کی باید به چینی ها و چینی زاده ها باج بدیم ؟ رسما شدیم موش آزمایشگاهی چینی ها حالا هی بیاین و با صد اسم دری و وری بگین همه میدونن چینی ها چی هستن لازم نیست ازشون تعریف کنید

  9. احمد بیا یه چینی جدید آوردم برات تیسو بر وزن تیشو برو باهاش حض کن …ههه ه تو که کشته مرده چینی هایی چرا از اسامی عربی استفاده میکنی اسمت بزار هوانگ هوو یا ژیژانگ بهت بیشتر میاد حالا برو با تی سو موتور1400 یه سالی ذوق مرگ بشو و بیا بگو چنین است و چنان تا اموراتت بگذره والا تا بحال ندیدم کسی از این چینی ها راضی باشه نه آچار و پیچ گوشتی شون کار میده نه تلوزیون های tcl و هاردستون و هزار تا عتیقه دیگه وای بحال خودرو که نمیدونم ملن با چه جراتی میرن سمتش و میخرن البته امجی بهتره یه مقدار هرچی به سر مردم بیاد حقشونه وقتی میرن پول میدن و چینی سوار میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا