اخباراخبار داخلی

کمک موسسه فناوری اتریش به اصلاح صنعت قطعه سازی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر ضرورت ادامه همکاری خوشه قطعه‌سازی استان با موسسه فناوری اتریش(AIT)، گفت: صنعت قطعه‌سازی در استان ما باوجود قدمت چندین ساله امروز نیازمند بازنگری جدی است ازاین‌رو اصلاح کسب‌وکارهای مبتنی بر صنعت قطعه‌سازی با همکاری موسسه فناوری اتریش پیگیری می‌شود.

علی جهانگیری در جلسه مشترک با معاون اجرایی دبیرخانه شورای‌عالی عتف که با حضور فعالان صنعت قطعه‌سازی استان برگزار شد، گفت: خوشبختانه پروژه توسعه نظام نوآوری قطعه‌سازی خودرو با  هماهنگی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری مشترک بین موسسه فناوری اتریش(AIT)، منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و انجمن مدیریت تکنولوژی ایران در حوزه قطعه‌سازی خودرو استان آذربایجان‌شرقی اجرایی شد و امروز برای رسیدن به نتایج مطلوب نیازمند تمدید و ادامه همکاری با این موسسه هستیم.

وی، ادامه داد: این اقدام و همراهی علمی و فناوری بین‌المللی در استان ما کار مثبت و بزرگی بود و ارزش تمرکز را دارد ازاین‌رو باید با همفکری یکدیگر راهی برای ادامه این مسیر پیدا کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: رفت‌وآمدهای متعدد بین متولیان امر و بخصوص صنعت‌گران و مدیران قطعه‌سازی استان به‌عنوان بازیگران اصلی این حوزه  به کشور اتریش خوشبختانه نتایج مهمی داشته است و امروز ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برای ماندن در این صنعت نیازمند بازتعریف و چرخش جدی هستیم و این مهم با تکیه‌بر توسعه همکاری‌های مشترک و تمرکز بر بخش‌های تحقیق و توسعه و آموزش  متخصصین کشور ما در اتریش دست‌یافتنی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ضرورت همکاری با کشورهای اروپایی در بحث‌های  اطلاعاتی و نرم‌افزاری گفت: امروز برای به روز کردن این صنعت نیازمند مدیران فنی هستیم تا دانش‌آموختگان دانشگاهی ما در کنار متخصصان اروپایی بتوانند به تجربه کافی دست یابند.

جهانگیری همکاری و تعامل با دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدن به اهداف تعریف‌شده در این صنعت را نیز یادآور شد و گفت: توسعه همکاری‌های بین‌المللی با همراهی سازمان‌هایی چون یونیدو نیز باید هم‌زمان پیگیری شود و ادامه همکاری با موسسه  فناوری اتریش(AIT) به نظر می‌رسد با مداخله شرکت شهرک‌های صنعتی در دور جدید همکاری‌ها مثمر ثمر تر خواهد بود.

«مصطفی کاظمی» معاون اجرایی دبیرخانه شورای‌عالی عتف نیز در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری‌های مدیران ارشد استان و همکاری و تعامل خوب بخش خصوصی در تحقق برنامه‌های این پروژه گفت: طبق نتایج بررسی‌های صورت گرفته شورای‌عالی عتف نیز مصمم به ادامه این پروژه تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای تحقق همه اهداف تعریف‌ شده در این پروژه همراه فعالان اقتصادی استان در این حوزه بوده و تصمیم‌گیری‌ها پس از مشورت با مدیران استانی و فعالان قطعه‌سازی استان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا