گردشگری

سوغات ارمنستان، باکو و مالزی

سوغات ارمنستان

یکی از بهترین سفرها را می توان با خرید مناسب بسازیم.اگر شما با تور به ارمنستان می روید و قصد خرید از مراکز خرید ایروان و همچنین مراکز معتبر ارمنستان دارید می توانید با خرید سوغات ارمنستان بهترین سفر را برای خود رقم بزنید.

شما می توانید در همه شهرهای ارمنستان انواع کالا ها و محصولات را ببنید که برای شما جدید باشند اما بیشترین سوغاتی مرغوب ارمنستان در شهر ایروان می توان خرید.شما در بازارهای ارمنستان محصولات زیبایی از جمله سفال کاری، گلدوزی‌های زیبا، سنگ، حجاری فرش و چلیپا سنگ با طرح و رنگ های بسیار جالبی می توانید بخرید که نماد هنر و خلاقیت هنرمندان ارمنی می باشد.یکی از بهترین مغاره ها برای خرید سنگ های زیبا فروشگاه ورنیسژ است که گردنبند و گوشواره‌های زیبا دارد.اگر قصد خرید گردنبند و گوشواره از فروشگاه ورنیسژ دارید برای شما پیشنهاد می دهیم که آخر هفته‌ها سر بزنید زیرا در روزهای دیگر موزه Cafesjian هزار پله در آن جا برای خرید آثار هنری برپاست.برای مشاهده تور ارمنستان لحظه آخری به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

از فروشگاه های معروف ارمنستان برای خرید ,گالری دالان نام برد.این مکان که قدیمی می باشد برای خرید سوغاتی بسیار مناسب است.اگر شما ی سری به این فروشگاه بزنید میبنید که اکثر تورهای ارمنستان مهمانان خود را برای خرید به این فروشگاه راهنمایی می کنند.یکی از مزیت های این فروشگاه قیمت اجناس این فروشگاه می باشد که همه قیمت ها خوب می باشند و مشتری ها برای آشنایان و خانواده خود بهترین سوغاتی را کمترین هزینه می خرند.

مربای گردو ارمنستان

سوغات معروف ارمنستان ,مربای گردو می باشد.مربایی که از نظر طعم به آلبالو و از نظر رنگ به زرشکی نزدیک است که بسیار خوشمزه می باشد و بسیار مشتری دارد.شما برای خرید این مربا به راحتی می توانید در سوپرمارکت های ارمنستان بخرید ,اما بهترین مربای گردو ارمنستان در روستاهای توریستی گقارت (geghart) و گارنی (garni)  می توانید تهیه کنید.

برندهای معروف لباس در ارمنستان

یکی از محصولات پر مشتری در ارمنستان که اکثر ایرانی ها خرید می کنند و به عنوان سوغاتی برای دوستان خود انتخاب می کنند,پوشاک‌های برند می باشد.شما در ارمنسنان می توانید معروف‌ترین برند های لباس خریداری کنید.

قهوه و شکلات ارمنستان

بهترین و معروف ترین شکلات را می توانید در ارمنستان خریداری کنید.ارمنستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده شکلات می توان معرفی کرد.شما می توانید شکلات های بسیار خوب و همچنین قهوه بسیار خوب هم می توان به عنوان سوغاتی بخرید.

از باکو چه سوغاتی بخریم؟

یکی از بهترین بخش های سفر به هر جایی، خرید چیزی به رسم یادگار و سوغاتی برای عزیزانمان و یا حتی خودمان است، این موضوع شاید یکی از بهترین عادت های ایرانی ها باشد که از گذشته های دور تا حالا در بین ما وجود دارد.اطلاعات و قیمتهای هتلها در مورد تور باکو لحظه آخری در سایت موجود است.

باکو، از مقاصد پر طرفدار در بین ایرانی ها هم محسوب می شود

باکو پایتخت کشور آذربایجان به دلیل حسن های زیادی که دارد، از مقاصد پر طرفدار در بین ایرانی ها هم محسوب می شود. به همین دلیل در این نوشتار می خواهیم شما را با سوغاتی باکو آشنا کنیم. همراه ما باشید:

 استکان‌های شیشه ای (Armudu Glass)

شاید بتوان بهترین و مرسوم ترین سوغاتی باکو را استکان های شیشه ای (Armudu Glass) دانست که بخش مهمی از فرهنگ آذربایجان را تشکیل می دهند. اگر خواستید این استکان های زیبا را در باکو به عنوان سوغاتی باکو خریداری کنید، فرم گلابی شکل آن ویژگی متمایز کننده ی آن از بقیه ی استکان ها است.

شاید بتوان بهترین و مرسوم ترین سوغاتی باکو را استکان های شیشه ای  دانست

قیمت این استکان ها از ۵ مانات (واحد پول آذربایجان) شروع می شود و در مواردی به ۱۵۰ مانات هم می رسد که بستگی به جنس استکان دارد (شیشه ای، چینی و یا نقره ای).اگر به دنبال خرید ارزان استکان های زیبای آرمودو در شهر باکو هستید باید به قسمت قدیمی شهر بروید.

فرش

یکی دیگر از سوغاتی های باکو، فرش است که می توانید آن را در مغازه های خاصی که در سرتاسر شهر پراکنده شده اند، خریداری کنید. مرغوب ترین و قدیمی ترین برند فرش آذربایجان، Azerkhalcha نام دارد که از سال ۱۹۲۸ میلادی تا حالا در حال تولید شدن است.

یکی دیگر از سوغاتی های باکو، فرش است که می توانید آن را در مغازه های خاصی خریداری کنید

نقاشی رنگ روغن (OIL PAINTINGS)

در ادامه ی این فهرست جذاب از سوغاتی باکو، سراغ سوغاتی بعدی این شهر که نقاشی های رنگ روغن هستند می رویم.

مشهورترین هنرمند نقاش آذربایجانی، Sabir Copuroglu نام دارد که برای کشیدن نقاشی نه از قلمو بلکه فقط از انگشتان خود استفاده می کند و آثاری که خلق می کند، واقعا خارق العاده هستند. خرید یکی از این نقاشی ها می تواند یک هدیه ی بسیار ارزشمند و خاص به کسی که برایتان مهم است، باشد.

کلاه و روسری

یکی از بهترین سوغاتی های باکو که می توانید به عنوان صنایع دستی خریداری کنید، روسری های ابریشمی بسیار زیبایی است که روی آنها نقش و نگارهایی جالب و منحصر بفرد وجود دارد. به این روسری ها، kelagayi می گویند. نقش بیشتر این روسری ها، بوته است که نمادی از آتش ( محافظت در برابر ارواح شیطانی) محسوب می شود.

ظرف های سفالی

یکی دیگر از انواع رایج صنایع دستی در آذربایجان، ظرف های سفالی هستند. بشقاب، کاسه و دسته های انار که از نمادهای اذربایجان است، از انواع این ظروف اند.

خرید سوغات در مالزی

بی شک یکی از اجزای لاینفک هر سفری ، خرید سوغاته. اگر با تور مالزی سفر کردین حتما با این سوالات روبرو هستید که اولا چه سوغاتی برای خرید در مالزی وجود داره و دوما از کجا بدونیم که این سوغات اصلی ست و کیفیت بالایی داره؟

ما با بررسی تجربه دیگران و تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده ایم که وقتی در خیابانهای مالزی به دنبال خرید سوغات هستین، ممکنه پا به هر مغازه ای که بزارید و با پیشنهادات فروشندگان ، حتی یک سوغات با حداقل کیفیت خرید کنید پس دلیلی نمیشه که بخوایم بگیم همه سوغاتیارو از ی جا میشه خرید نه!هر فروشگاهی میتونی انواع سوغاتی را داشته باشه در اینجا به چند مورد از سوغاتی های معروف مالزی اشاره کردیم

اگر تو مالزی به دنبال اطلاعات در مورد سوغاتیاش هستین باید بدونید که تو مالزی سوغاتی های زیادی وجود داره که می تونید اونارو  خریداری کنین. شاید شما نتونید، تمام سوغاتی های مالزی را ببینید اما چند قلم از مهم ترین قلم هایی که توریست ها از اونجا برا عزیزان خود به ارمغان می آورند در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

طراحی روی چوب (batik)

این واژه به معنی نقاشی با موم هست . این یک نماد ملی و ملی برای کشور مالزیه .باتیک یکی از مشهور ترین سوغات مالزیه.اغلب روی این پارچه‌ها نقوش گیاهان و جانوران و مناظر طبیعی و به رنگ‌های شاده.

یکی دیگر از سوغاتی های مشهور توریست های این کشوره . پارچه ابریشمی که در ان بافت زر و نقره به کار رفته و این پارچه یک محصول لوکس و گرانقیمته که بیشتر تجار برای یکدیگر از سفر مالزی از آن سوغات تهیه می کنن در کل باید گفت یکی از سوغاتیای گرون مالزیه.

 محصولات الکتریکی و الکترونیکی

دوربین عکاسی، video players، تلویزیون LCD، دوربین‌های دیجیتال، قاب عکس دیجیتال، ویدئو پروژکتورها، MP3 Player، گوشی‌های موبایل، iPhone، iPad، Samsung Galaxy و نوت بوک‌ها برخی از اقلام الکترونیکی هستن که میتونید تو مالزی بخرید قیمت این محصولات رقابتیه و دارای کیفیت بالایی هستن شما حتی میتونید تخفیف هم بگیرید. بدلیل نرخ تبدیل ارز مقرون به صرفه در مالزی قیمت این محصولات در این کشور پایین‌تره و خیلیا هم جهیزیشونو از این کشور خریداری می کنند.در مورد تور مالزی ارزان قیمت و لحظه آخری بیشتر بخوانید.

لوازم منزل

مالزی بعنوان یک کشور چند فرهنگی لوازم منزلی را داراست که طراحی آن بازتاب دهنده‌ی فرهنگ‌های مختلف و زندگی شهری معاصر می‌باشد. این لوازم منزل را در همه جای مالزی میتونید پیدا کنین در مالزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای IKEA و Viva Home شعبه دارند در برخی از فروشگاه‌ها خدمات حمل و نقل نیز انجام میشه.

جواهرات و ساعت

شاید اینو شنیده باشید که مالزی بخاطر مرواریدهایش مشهوره که بیشتر آنها از قسمت شرقی مالزی و از جزیره‌ی Borneo بدست اومدن و بعنوان یکی از صادرکننده‌های مروارید ست. همچنین لازم بذکر است شما هنگام خرید جواهرآلات از مغازه‌های کوچک میتونید تخفیف بگیرین و از آنجا که جواهرات یکی از کالاهای duty-free محسوب میشه ، خرید آن در مناطق آزاد به‌صرفه‌تره.

عطر

یکی دیگر از چیزهایی که ایرانی ها هم برای سوغاتی زیاد از آن استقبال می کنن ، عطر و ادکلن ست ظاهر شما بیانگر شخصیت و دیدگاه شماست و خرید عطر و لوازم آرایش مورد علاقه‌تان یک کار بسیار هیجان‌‌انگیز ست مخصوصا وقتی قیمت آن مقرون به صرفه‌تر باشه. در مالزی انواع رایحه های خاص به فروش میرسه که مختص خود مالزی هستن و می توان به آن ها به عنوان یک سوغات اصیل نگاه کرد.

مارک‌های مشهور لوازم آرایش مانند Clinique، Revlon، Oreal، Calvin Klein، Coco Chanel،، Christine Dior، Yves Saint Laurent و دیگر برندهای مشهور در مالزی فروشگاه دارند حواستون باشه فقط گولتون نزنن مارک اصلی را بشناسین.

ظروف تزیینی برنجی و نقره

برای خرید یک سوغاتی ویژه و گران و شیک که حالت سنتی نیز داشته باشه، و مطمئن باشین که عزیزانتون اونو در بهترین جای منزل خود نگهداری خواهند کرد، میتونید از ظروف تزیینی برنجی و نقره ای استفاده کنین. در مالزی این ظروف به وفور در طرح و اندازه های مختلف یافت میشه پس باید وقت زیادی برا پیدا کردن این سوغاتی پیدا کنین.

ظروف پیوتر، برنجی و نقره صنایع دستی فلزی هستن که یک هدیه‌ی بسیار ارزشمند محسوب میشن. پیوتر (ترکیب قلع و سرب) یک فلز نرمه و می‌توان آن را به اشکال مختلف درآورد. Royal Selangor یک برند مشهور و پیشرو در خصوص پیوتر می‌باشد که ظروف غذا، تزیینی و دکوراسیون می‌سازد.در خصوص زیورآلات نقره محصولات شرکت Kelantan گوشواره، سنجاق سینه، دستبند و گیره‌های کراوات زیبایی را تولید کرده است و برنج آلیاژی متشکل از مس و زینک ست و در انواع محصول مانند بشقاب، کیک خوری، شمعدان، اشیای دکوری و غیره به‌کار میره

البته مواد یاد شده در قیمت های مختلفی وجود دارن و شما میتونید با خرید یک عطر بسیار گران، برای کسی که او را بسیار دوست دارید، هزینه ی بسیاری خرج کنین اما سعی کنین از ارزونترین مراکز خرید و فروش استفاده کنین و با خرید یک جا تخفیفات ویژه نیز بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا