اخباراخبار خارجی

نسل جدید لادا نیوا به بازار می آید

لادا نیوا که سابقه ساختش به دوران اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد یکی از معدود ماشین‌های روسی است که شهرتی جهانی دارد. این ماشین بیش از چهل سال است که با تغییراتی اندک ساخته می‌شود و همچنان در بازار روسیه پرفروش است.

لادا در نمایشگاه خودروی مسکو با یک کانسپت، ایده‌ای از نسل جدید این ماشین را به نمایش گذاشت. استیو مارتین، مدیر طراحی لادا می‌گوید‌ تلاش کرده از نظر ظاهری ارتباط دو ماشین را حفظ کند اما همان طور که همه چیز در چهار دهه گذشته در روسیه عوض شده، مدل جدید نیوا هم برای مشتریان کاملا متفاوتی طراحی شده است.

نیوا به دستور آلکسی کاسیگین (Alexei Kosygin)، نخست وزیر شوروی ساخته شد. او از خودروسازان کشور خواست ماشینی مناسب برای جاده‌های روستایی و کارگران بسازند. طراحی ماشین چند سال طول کشید و بالاخره در سال ۱۹۷۷ تولید آن آغاز شد.

لادا که بخشی از گروه خودروسازی رنو است، محبوب‌ترین خودروساز روسیه است و نزدیک به یک پنجم بازار کشور را در اختیار دارد. با این حال در چند سال گذشته رقابت سخت‌تر شده و شرکت‌هایی نظیر کیا برتری لادا را به چالش کشیده‌اند. این شرکت اعلام کرده تا سال ۲۰۲۶ هشت مدل جدید به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا