اخباراخبار خارجی

سفرهای بین شهری با ولوو

لوو با رونمایی از یک تاکسی الکتریکی خودران، ایده‌اش از آینده صنعت خودرو را به نمایش گذاشت. به گفته مارتن لونستام (Mårten Levenstam) مدیر استراتژی ولوو، کانسپت 360c نمایشی از امکانات فن‌آوری خودران است و نشان می‌دهد این قابلیت‌ها چطور ارتباط انسان و خودرو را در آینده تغییر خواهد داد.

ولوو همچنین می‌گوید با این ماشین به دنبال جایگزینی برای هواپیما و قطار برای سفرهای کوتاه خواهد بود و این شرکت را به بازار جا‌به‌جایی مسافر در مسیرهای بین شهری وارد می‌کند.

ماشین خودران ولوو در ابعاد شاسی‌بلند بزرگ این کارخانه است. اما با حذف فرمان و در غیاب موتور درون‌سوز، فضای داخل ماشین بسیار بیشتر از یک ماشین معمولی است. داخل ماشین متفاوت با شیوه کنونی، که ماشین‌ها دو یا سه ردیف صندلی دارند، طراحی شده است و سرنشینان می‌توانند کابین را به فضای خواب، نشیمن یا محل کار تغییر دهند.

سرنشینان می‌توانند داخل ماشین را به فضای برای خواب، کار یا تفریح تغییر دهند

ولوو که اکنون در مالکیت شرکت چینی جیلی است، با سرمایه و منابع کمتری از خودروسازان آلمانی در بازار ماشین‌های لوکس حضور دارد. این شرکت می‌خواهد با پیش‌افتادن در فن‌آوری خودران، دست بالا را در رقابت با خودروسازان آلمانی داشته باشد.

ولوو معتقد است ماشین‌های خودران ایمنی بیشتری دارند، آلودگی کمتری تولید می‌کنند و ترافیک را کاهش می‌دهند و به همین خاطر به زندگی بهتر و سالم‌تر شهروندان کمک می‌کنند. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵، ماشین‌های خودران نیمی از فروش شرکت را شامل شود.

در حال حاضر شرکت تاکسی‌رانی اوبر مهمترین مشتری ولوو در ساخت ماشین‌های خودران است. اوبر تا چند ماه پیش ماشین‌های خودران ولوو را در آمریکا آزمایش می‌کرد اما بعد از مرگ یک عابر پیاده در تصادف با یکی از این ماشین‌ها، آزمایش‌ متوقف شد.

ولوو می‌گوید این حادثه تاثیری در روابط دو شرکت نداشته و این شرکت تا دو سال آینده ۲۴ هزار دستگاه ماشین خودران به اوبر تحویل خواهد داد.

خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند علاقه مردم در آینده به داشتن ماشین شخصی کمتر می‌شود و آنها بیشتر از سرویس‌های تاکسی‌رانی یا کرایه ماشین استفاده خواهند کرد. به همین دلیل کارخانه‌های خودروسازی برای توسعه ماشین‌های خودران و ارائه خدمات تاکسی‌رانی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا از این طریق کاهش فروش را جبران کنند.

به گفته مدیران ولوو، علاوه بر خودروسازان، در آینده خطوط هوایی هم به ارائه خدمات تاکسی‌رانی و خودروهای خودران جلب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا