اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدرخودروهای آتی بازاردی اسفرانسوی

آغاز به کار دی اس 3 کراس بک با پیشرانه های متفاوت، کراس اوور کوچک و لوکس فرانسوی

دی اس 3 محصول آشنایی برای ماست و نمونه های فعلی آن که به صورت هاچ بک عرضه می شوند را بارها دیده ایم، اما مدل جدید آن، به نام دی اس 3 کراس بک با تصمیم این کمپانی به یک SUV سایز کوچک تبدیل شده است. طبق برنامه ریزی ها، این خودرو تا سال 2019 با سه پیشرانه الکتریکی، بنزینی و دیزلی به بازار ارایه خواهد شد. از جمله رقبای مستقیم این لوکس فرانسوی باید به آئودی Q2، مینی کانتریمن و لکسوس UX اشاره کرد. طبق پیش بینی ها، مدل های مختلف دی اس 3 در محدوده قیمتی 25000 الی 42000 یورو قرار خواهند گرفت.

 

دی اس 3 کراس بک

 

تبدیل هاچ بک سه در به شاسی بلند کوچک

دی اس 3 کراس بک دیگر سه در نیست و در قالب یک شاسی بلند کوچک پنج در عرضه خواهد شد، تولید نسل فعلی نیز تا چند ماه دیگر ادامه داشته و سپس متوقف می شود. اما این تصمیم چرا گرفته شد؟ از آنجایی که کراس بک های دی اس، به خصوص دی اس 7 کراس بک با حجم تقاضای زیادی در سطح جهان روبرو شده اند، این شرکت تصمیم بر آن گرفت تا تعداد خودروهای بلند قامت در سبد محصولاتش را افزایش دهد. از سوی دیگر دی اس با عرضه محصولاتش در سگمنت کراس اوور و شاسی بلند ترکیبی، قصد دارد تا تکنولوژی منحصر به فرد خود را به رخ رقیبان بکشد و از سوی دیگر، با سودآوری بیشتر به گسترش فعالیت شرکت در سطح جهان کمک کند.

ویژگی های لوکس بسیاری در دی اس 3 کراس بک به کار گرفته شده اند. هنگامی که شما چند متر از خودروی خود فاصله بگیرید، درها به صورت اتوماتیک قفل می شوند و قابلیت استفاده از تلفن همراه خود برای کنترل باز و بسته کردن قفل خودرو را خواهید داشت. هم چنین مالک خودرو می تواند مجوز استفاده از این سیستم قفل هوشمند را برای بستگانش صادر کند. هم چنینی در این خودرو شاهد ویژگی های جدیدی برای والدین خواهیم بود. آنها می توانند با استفاده از این ویژگی ها، بر عملکرد جوان 17 ساله خود که به تازگی رانندگی آموخته، نظارت داشته باشند.

 

دی اس 3 کراس بک

 

ورود قدرتمند دی اس به رقابت خودروهای الکتریکی

در سال 2019 شاهد عرضه خودروهای تمام الکتریکی گوناگونی به بازار خواهیم بود که دی اس 3 کراس بک نیز یکی از بهترین ها در این سال خواهد بود. این خودرو مجهز به دستیار رانندگی سطح دوم، سیستم کنترل خودرو بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری و هشدار برخورد با دوچرخه سواران می باشد که قابلیت رقابت با بهترین های بازار را به آن می دهد. همچنین نسخه تمام الکتریکی دی اس 3 کراس بک ، می تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود 300 کیلومتر را بپیماید که مقداری از مطرح ترین خودرو در این رده، یعنی نیسان لیف بیشتر است. اما دیگر رقیب آن، یعنی هیوندای کونا الکتریکی، با ارایه محدوده پیمایش تقریبا یکسان با باتری های کوچک تر، به سختی دی اس 3 کراس بک را به چالش می کشد.

 

دی اس 3 کراس بک

 

گزینه های مشتریان

موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی دی اس 3 کراس بک ، در حدود 174 اسب بخار قدرت دارد و در مدت زمان 8.7 ثانیه، می تواند خودرو را به سقف صد کیلومتر بر ساعت برساند. نکته جالب در مورد تیپ های مختلف دی اس 3 کراس بک ، این است که فضای صندوق عقب در تمامی آنها 352 لیتر بوده و تفاوتی در حجم صندوق مدل های مختلف دیده نمی شود. این مورد یکی از مزایای پلت فرم ماژولار و جدید پژو سیتروئن، به نام CMP PSA محسوب می شود که در خودروهای دیگر این گروه، نظیر سیتروئن C3 ایرکراس و پژو 208 نیز به کار گرفته شده اند.

گزینه های موجود برای مشتریان عبارتند از: موتور 1.2 لیتری بنزینی پژو سیتروئن با 100 ،130 و 155 اسب بخار قدرت، نمونه های بنزینی هستند. برای علاقمندان به خودروهای دیزلی نیز، یک موتور 1.5 لیتری دیزلی BlueHDI ارایه می شود و یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، تبدیل به گزینه هفتاد درصد مشتریان خواهد شد. تیپ های لوکس تری همچون تیپ Performance که مجهز به چرم آلکانتارا و ناپا هستند نیز پاسخگوی نیاز مشتریان سخت پسند خواهند بود.

 

دی اس 3 کراس بک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا