اختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدربررسیپارس خودروچینیراهنمای خریدفرانسویمقایسه

مقایسه ساندرو استپ وی و برلیانس کراس ، هاچ بک های مرتفع 120 میلیون تومانی

ساندرو استپ وی و برلیانس کراس ، دو هاچ بک مرتفع بازار خودروی ایران هستند که توسط یک شرکت به بازار عرضه می شوند و قیمت های آن ها نیز همزمان با یکدیگر شدیدا افزایش پیدا کرده و به بیش از 120 میلیون تومان رسیده است. البته با خروج رنو از ایران، ادامه عرضه ساندرو استپ وی به بازار در هاله ای از ایهام قرار گرفته، در صورتی که همه می دانیم حتی در روزهایی که عملکرد بازار خودرو عادی جلوه می کرد، ثبت نام های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی همواره حاشیه بر انگیز بود.

از سوی دیگر برلیانس کراس یا برلیانس C3 ، به واسطه عدم تغییرات عمده ای که با برلیانس H320 و برلیانس H330 دارد، چندان مورد توجه خریداران نبوده و استقبال چندانی از آن، حداقل به اندازه رنو ساندرو نمی شده است. با این وجود، این مورد باعث نشده تا برلیانس کراس در افزایش قیمت از دیگر رقبا عقب بماند و همپای آن ها پیش می رود.

افزایش بی رویه قیمت ها در بازار، خروج خودروسازان مطرح بین المللی از ایران و عدم عرضه خودرو همانند گذشته به بازار توسط خودروسازان، تابستانی فوق العاده سرد و راکد را برای بازار ایران رقم زد و در حالیکه هم چنان بحث بر سر افزایش یا عدم افزایش قیمت رسمی خودرو و آزادسازی آن ادامه دارد، روز به روز قدرت خرید مشتریان، به خصوص مشتریان از اقشار متوسط کاهش یافته و دیگر تمایلی به خرید خودرویی 70 میلیونی با برچسب قیمتی 120 میلیونی وجود ندارد. از آن جایی که نظارتی در بازار کمرنگ است، تا بحال شاهد چرخش مثبتی در قیمت ها نبوده ایم.

 

رنو ساندرو استپ وی

 

مقایسه ساندرو استپ وی و برلیانس کراس ، شباهت های ملموس

ساندرو استپ وی و برلیانس کراس شباهت های قابل درکی با یکدیگر دارند و در شرایطی که رنو بازار ایران را ترک گفته، پارس خودرو با همکاری برلیانس می تواند اندک اندک برلیانس کراس را جایگزین رنو ساندرو کند. با توجه به آن برلیانس های عرضه شده در بازار کشورمان، هماهنگ با نمونه های ارایه شده در کشور اصلی هستند، برلیانس کراس به وضوح چهره بروز تری از ساندرو استپ وی دارد و جزییات رعایت شده در آن، کمتر حس یک اقتصادی ارزان قیمت (البته نه برای ایرانیان) را به بیننده القا می کند.

رنو ساندرو استپ وی عرضه شده در ایران از نسل اول است و در نگاهی کلی، به راحتی می توان به سالخوردگی و اقتصادی بودن خودرو پی برد. در خصوص طراحی داخلی نیز برلیانس کراس با ارایه نمایشگر و دکمه های کنترلی روی فرمان، حداقل امکانات مورد نیاز راننده را در اختیار او قرار می دهد، امری که مالک ساندرو استپ وی باید با صرف هزینه شخصی به آن دست یابد.

 

 

مقایسه ابعاد و اندازه برلیانس کراس و ساندرو استپ وی :

ابعاد و اندازه رنو ساندرو استپ وی برلیانس کراس
طول (میلیمتر) 4024 4210
عرض (میلیمتر) 1753 1790
ارتفاع (میلیمتر) 1584 1512
فاصله بین دو محور (میلیمتر) 2588 2580
وزن (کیلوگرم) 1193 1240
حجم باک (لیتر) 50 55
فضای صندوق عقب (لیتر) 320 314

 

برلیانس C3

 

همان گونه که مشاهده می شود، ابعاد و اندازه این دو خودرو تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارد و تنها در وزن اندکی با یکدیگر تفاوت دارند. این مهم هم به خریداران و هم به شرکت سازنده کمک می کند تا روند جایگزینی را با سرعت بیشتری انجام دهند.

 

مقایسه ساندرو استپ وی و برلیانس کراس ، مقایسه قابلیت های فنی

اگر مقایسه ساندرو استپ وی و برلیانس کراس تا سال گذشته انجام می شد، به وضوح می توانستیم بگوییم که استپ وی در بخش فنی به واسطه گشتاور بیشتر موتور، برتر ظاهر می شود. اما پس از بروز رسانی هایی که بر روی برلیانس کراس در اواخر سال 96 صورت گرفت و قدرت و حجم موتور آن افزایش پیدا کرد، اکنون برلیانس کراس با موتور قوی تر و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، برتری خود را به رخ رنو ساندرو می کشد.

 

فضای داخلی رنو ساندرو استپ وی

 

با وجود آن که خودروهای رنو نظیر تندر نود، ساندرو و ساندرو استپ وی در این سالها به کیفیت مشهور شده اند، آمار ارایه شده و مشاهده نظرات خریداران خودروهای مختلف برلیانس نیز نشان می دهد که تولیدات برلیانس معمولا از کیفیت خوبی برخوردار بوده اند و در صورتیکه مالک در حفظ خودروی خود کوشا باشد و تعمیرکاران ناشی باعث آسیب به خودرو نشوند، برلیانس ها دردسری برای مالکان درست نخواهند کرد. در ادامه نگاهی به جدول مقایسه فنی مشخصات فنی ساندرو استپ وی و برلیانس کراس می اندازیم:

مقایسه مشخصات فنی برلیانس کراس و ساندرو استپ وی :

نوع مشخصه فنی رنو ساندرو استپ وی برلیانس کراس
نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598سی سی 1654سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار 114 اسب بخار
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر 154 نیوتن متر
نوع جعبه دنده پنج سرعته دستی/چهار سرعته اتوماتیک چهار سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو4 یورو5
استاندارد ایمنی چهار ستاره یورو انکپ نامشخص

 

مقایسه ساندرو استپ وی و برلیانس کراس ، قیمت گذاری و سایر رقبا

از آن جایی که چندین ماه می شود که دیگر خبری از فروش یا عرضه ساندرو استپ وی در بازار ما نیست، قیمت این خودرو روز به روز نجومی تر شده و هم اکنون نسخه دنده ای آن با قیمت حدودی 110 میلیون تومان و نسخه اتوماتیک با قیمت حدودی 128 میلیون تومان به فروش می رسند، قیمتی که تا سال پیش می توانستید با پرداخت آن یک رنو داستر تک دیفرانسیل تهیه کنید. برلیانس کراس که تا اوایل تابستان به صورت تحویل فوری به دست مشتریان می رسید، اکنون با قیمتی در محدوده 114 میلیون تومان در بالاترین مدل به فروش می رسد و نمونه های 1.5 لیتری با مشخصات ضعیف تر، حدود 105 میلیون تومان قیمت دارند.

 

برلیانس C3 نمای جلو

 

اما با این قیمت چه خودروهای دیگری میتوان خرید؟ یا چه خودروهای دیگری در این سگمنت حضور دارند؟ نزدیک ترین رقبای این دو خودرو، ام وی ام X22 و لیفان X50 هستند. ام وی ام X22، بسته به امکانات و تجهیزات بین 104 الی 135 میلیون تومان در بازار قیمت دارد. لیفان X50 نیز تنها در نمونه اتوماتیک و با قیمت حدودی 117 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. از آن جایی که این خودروها تفاوت چندانی در نکات ایمنی با یکدیگر ندارند، تنها نمونه اسپرت اکسلنت ام وی ام X22 با ارایه سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری برتری نسبی دارد.

2 دیدگاه

  1. بلحاظ شتاب ،برند ،کیفیت ،ساندرو استپ وی خودروی عالی هست باینکه بصورت تئوری 10 اسب قدرت کمتر و تقریبا 47 کیلو سنگین تره اما در شتاب واقعی میبینیم که ساندرو شتاب عالی داره و برلیانس واقعا کنده حتی با موتور 1650 سی سی از پس ساندرو نمیتونه بربیاد این کیفیت تکنولوژی و اصلت کالا را مشخص میکنه رنو در ساخت موتور سابقه طولانی داره ساندور در بازار بسیار محبوب هست اما طراحی برلیانس کراس واقعا زیبا و دلنشین هست خودروسازی برلیانس با نام کامل برلیانس اتو، در سال ۱۹۹۱ بنیان نهاده شده اما رنو در 1877 یعنی 141 سال سابقه دارد البته چینی ها بلطف استفاده از طراحان اروپایی توانستند در برلیانس کراس یک موفقیت کسب کنند این خودرو واقعا زیباست در تمامی نماها درتریم داخلی هم شاهد استفاده از پلاستیک نرم و با کیفیت مشابه محصول شرکت فاو آسا بسترن بی گنجاه اف هستیم در کل اگر شتاب برای شما مهم است ترمز و کیفیت کلی رنو ساندور اما اگر بدنبال شیک بودن امکانات و آپشن های کامل هستید برلیانس کراس گزینه شماست

    1. رنو ساندرو تقریبا با گاری فرقی نداره. امکانات راحتی زیبایی صفر و هزینه بالا. حداقل اینه که برلیانس فرمونش ۱۰ برابر از ساندرو نرم تره و مثل بقیه ماشین های روز دنیا تسمه تایم نداره. با تشکر از کشور دوست و همسایه چین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا