اخباراخبار خارجی

توسعه خودروهای خودران توسط فولکس واگن

فناوری خودروهای خودران مدتی می شود که به محبوبیت قابل توجهی در سطح جهان دست یافته و شرکت های مختلفی قصد دارند با ورود به این عرصه، نامی برای خود دست و پا کنند. فولکس واگن نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین و مطرح ترین برندهای خودروسازی در سطح جهان، قصد ندارد تا از این قافله عقب بماند. از آنجایی که رسوایی مربوط به انتشار میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن، سر و صدای زیادی به پا کرد، این شرکت قصد دارد با توسعه خودروهای خودران و وسایل نقلیه تمام الکتریکی، وجهه تخریب شده خود را بهبود بخشد و وارد رقابت با دیگر بزرگان این عرصه، نظیر جنرال موتورز، تسلا و اوپل شود. سیستم های خودران با استفاده از مدل های هوش مصنوعی، در آینده نزدیک قادر خواهند بود به طور کلی وظیفه حمل و نقل بشر را به عهده بگیرند.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت‌ها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا