توسعه خودروهای خودران توسط فولکس واگن

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

توسعه خودروهای خودران توسط فولکس واگن

فناوری خودروهای خودران مدتی می شود که به محبوبیت قابل توجهی در سطح جهان دست یافته و شرکت های مختلفی قصد دارند با ورود به این عرصه، نامی برای خود دست و پا کنند. فولکس واگن نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین و مطرح ترین برندهای خودروسازی در سطح جهان، قصد ندارد تا از این قافله عقب بماند. از آنجایی که رسوایی مربوط به انتشار میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن، سر و صدای زیادی به پا کرد، این شرکت قصد دارد با توسعه خودروهای خودران و وسایل نقلیه تمام الکتریکی، وجهه تخریب شده خود را بهبود بخشد و وارد رقابت با دیگر بزرگان این عرصه، نظیر جنرال موتورز، تسلا و اوپل شود. سیستم های خودران با استفاده از مدل های هوش مصنوعی، در آینده نزدیک قادر خواهند بود به طور کلی وظیفه حمل و نقل بشر را به عهده بگیرند.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت‌ها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.


بدون دیدگاه