اخباراخبار داخلیخودروهای سنگین

واگذاری خودروهای تجاری به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، بحران آغاز شده در صنعت حمل و نقل

همایون مقدم، قائم مقام شرکت لیزینگ کارآمد در گفتگو با خبرگزاری عصر خودرو ضمن اشاره به وضعیت نامناسب فعالیت خودروهای تجاری در ایران، از افزایش قیمت این خودروها خبر داد و آن را حاصل تاثیرات افزایش قیمت ها در بخش های مختلف و وضعیت ناراحت کننده اقتصاد کشور دانست. وی ادامه داد: در وضعیت فعلی بیشتر دارندگان خودروهای تجاری اقدام به واگذاری خودروهای خود می کنند، چرا که با رکود بازار و افزایش شدید هزینه ها، دیگر مالکان توانایی پرداخت اقساط خودروهایشان را ندارند.

وی افزود: حتی در صورتی که واردات خودرو آزاد شود، به واسطه افزایش 2.5 برابری نرخ ارز، قیمت این گونه خودروها نیز افزایش قابل توجهی پیدا می کند و تنها راهکار برای جلوگیری از به قهقرا رفتن صنعت حمل و نقل کشور، اختصاص یارانه و کمک های دولتی جهت تامین بخشی از هزینه خودروست. هر چند که قیمت خدمات همچنان بالاست و این موضوع موجب نارضایتی دارندگان خودروهای تجاری شده است.

با جوی که در حال حاضر در بازار خودروهای تجاری کشور حاکم است، پیش بینی می شود تا اوضاع به سمت بدتری برود و از سوی دیگر، برند های مطرح اروپایی در راه خروج از ایران هستند و چینی ها جایگزین آن ها می شوند. امری که علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، کاهش کیفیت خودرو و قطعات را نیز در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر اوضاع خراب کار رانندگان خودروهای سنگین و نبود سودآوری برای آنها، موجب شده تا خریداری برای خودروهای آن ها نباشد و بازار خرید و فروش که سابقا از روند مطلوبی برخوردار بود، به رکود مطلق برسد. از سوی دیگر بیشتر شرکت های حمل نقل باری در سالهای گذشته به دلیل کاهش هزینه های خود اقدام به نوسازی ناوگان خود کرده اند، در حال حاضر به دلیل ممانعت دولت از افزایش کرایه ها، در بازپرداخت اقساط خود به مشکل برخورده اند و ممکن است در آینده نزدیک، شاهد برگزاری اعتصابات و اعتراضات بیشتری از سوی رانندگان خودروهای تجاری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا