اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

ورود کادیلاک به رقابت خودروهای الکتریکی

کادیلاک که یک برند موفق در ساخت خودروهای دیزلی محسوب می شود، اخیرا اعلام کرده که به دنبال توقف کامل تولید خودروهای دیزلی بوده و قصد دارد تا بزودی خودروهای تمام الکتریکی را به بازار ارایه کند. جو همه گیر تمایل مردم به خرید خودروهای پاک و اهمیت مسائل محیط زیستی در سراسر جهان، موجب شده تا اکثریت خودروسازان جهان به سمت تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی حرکت کنند.

روند استفاده از خودروهای الکتریکی در بازارهایی نظیر چین به سرعت رشد پیدا کرده است، اما در بازارهای اروپا و آمریکا، همچنان مشتریان در خصوص خرید خودروهای تمام الکتریکی مردد هستند و مهم ترین مشکل را کم بودن محدوده برد این خودروها می دانند. با این وجود، روند استفاده از خودروهای تمام الکتریکی در ناوگان های حمل و نقل عمومی کاملا گسترش یافته است.

با توجه به رسوایی های پیش آمده در خصوص میزان آلایندگی موتورهای دیزل فولکس واگن، بسیاری از مردم و نهادهای محیط زیستی در مورد تاثیرات مثبت محیط زیستی خودروهای دیزل دچار تردید شده اند و اعتقاد دارند دیگر زمان استفاده از گازوئیل در خودروها به سر رسیده است و  باید به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی حرکت کنیم. با این حال خودروسازانی همچون بی ام و، جگوار، کیا، مزدا و شورولت همچنان به تولید و عرضه خودروهای دیزلی علاقه دارند. باید منتظر ماند و دید آیا خودروهای الکتریکی می توانند در دوره فعلی بر خودروهای درون سوز غلبه کنند یا این حرکت به دهه های آینده موکول خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا