بی نیازی اوبر از گوگل

سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

بی نیازی اوبر از گوگل

شرکت “اوبر”(Uber) در حال حاضر برای تخمین و ارزیابی ترافیک خیابان‌ها، برنامه‌ای را آزمایش می‌کند که شرایط ترافیکی خیابان‌ها را می‌سنجد. با استفاده از این برنامه، اوبر دیگر به گوگل نیازی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “اوبر” (Uber) تاکنون از اطلاعات “گوگل ترافیک”(Google traffic) برای تخمین و ارزیابی شرایط ترافیکی خیابان‌ها استفاده می‌کرد. اما در حال حاضر این شرکت در تلاش است که در این امر نیز به خودکفایی برسد.

“گوگل ترافیک” بخشی در برنامه “گوگل مپ” است که شرایط ترافیکی خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها در زمان واقعی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

اوبر اعلام کرده است که هم‌اکنون در حال آزمایش برنامه “اطلاعات ترافیکی” خود است.

اوبر با استفاده از این ویژگی خواهد توانست ترافیک خیابان‌ها را خود بسنجد.

با استفاده از این اپلیکیشن جدید مشتریان اوبر قادر خواهند بود میزان ترافیک مسیری که طی می‌کنند را دریابند.

چند ماهی است که اوبر در حال آزمایش برنامه برای رانندگانی است که گوشی “اندروید” دارند.

یکی از دلایل ساخت برنامه این است که رانندگان خودشان در مورد وسیله حمل‌ونقل‌ شان تصمیم بگیرند.

به عنوان مثال گاهی اوقات لازم است که با استفاده از “اسکوتر” یا “دوچرخه” به رفت‌وآمد پرداخت.

با اینکه ممکن است با استفاده از خودرو شخصی به آسانی به تردد پرداخت، ولی شاید گاهی اوقات رفت و آمد با دوچرخه ارزان‌تر و سریع‌تر باشد.

دلایل مهم دیگری نیز برای طراحی این برنامه وجود دارد. به عنوان مثال، وابستگی اوبر به گوگل با استفاده از این برنامه کمتر خواهد شد و رقابت این دو شرکت با یکدیگر را داغ‌تر خواهد کرد.

این برنامه اوبر “حرکت اوبر”( Uber Movement) نام گرفته است و اعضای این شرکت از اوایل سال گذشته اطلاعات ترافیکی خود را با مقامات دولتی در میان گذاشته‌اند.

شرکت اوبر مدعی شده است با استفاده از این برنامه ترافیک شهری کاهش خواهد یافت. زیرا به عنوان مثال دیگر رانندگان به دنبال جای پارک نخواهند گشت.

شاخص‌های این برنامه براساس اطلاعات ترافیکی خود اوبر مشخص شده‌اند. این اطلاعات شامل اطلاعات بیش از ۱۰ میلیارد تردد رانندگان خودروهای اوبر به علاوه اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی است.


بدون دیدگاه