فراری مونزا SP1 و SP2 معرفی شدند

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

فراری مونزا SP1 و SP2 معرفی شدند

فراری از دو مدل جدید و منحصر به فرد خود، به نام های فراری مونزا SP1 و SP2 رونمایی کرد که بر اساس مدل 812 سوپر فست توسعه داده شده اند. مدل SP1 از نوع تک سرنشینه و مدل SP2 دو سرنشینه خواهد بود. فراری عرضه این دو مدل را به عنوان ستون چهارمی برای توسعه نسل جدید خودروهایش می داند، خودروهایی که قرار است دوران تازه ای از تکنولوژی و سرعت را به جهانیان معرفی کنند.

این پروژه در زمانی که مدیر عامل فقید فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه هدایت فراری را بر عهده داشت آغاز شده بود و تا کنون کمتر از 500 دستگاه فراری مونزا توسط خریداران وفادار فراری در سراسر جهان سفارش داده شده است. همانطور که گفته شد، این مدل ها بر اساس مدل 812 توسعه داده شده اند و از موتور یکسانی بهره می برند. موتوری دوازده سیلندر از نوع وی شکل به قدرت 810 اسب بخار که در 2.9 ثانیه می تواند این خودروها را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

 

 

عدم وجود سقف و شیشه، تجربه ای ناب از رانندگی

به گفته مدیر عامل فعلی فراری، عدم وجود سقف و شیشه جلو در فراری مونزا جدید موجب می شود تا راننده حس نابی از رانندگی را بدست آورد و فاصله کوتاه او با سطح آسفالت، به القای این حس کمک می کند. همچنین استفاده از مواد سبک و مستحکم همچون فیبر کربن در ساخت بدنه، وزن مونزای جدید را به شدت کاهش داده است. به گفته فراری این کار حاصل ترکیب ظرافت گذشته با رویکرد مدرن معماری است و حاصل آن اصلا نوستالژیک نخواهد بود.

در هر دو خودرو فضای موجود برای راننده نسبتا تنگ بوده و ابزارهای کنترلی کمی در اختیار او قرار دارند. فراری مونزا جدید تنها در سه رنگ سیاه، قرمز و نقره ای و با خطوط زرد رنگ قابل سفارش بوده و قیمت نهایی آن در نمایشگاه خودروی پاریس تعیین خواهد شد. بنابر اعلام فراری، نخستین نمونه های این خودرو از سال 2019 تحویل مشتریان می شود.

 


بدون دیدگاه