اخباراخبار خارجیاروپاییخودروهای آتی بازارفرانسوی

معرفی مدل مفهومی پژو e-Legend و نگاه به گذشته این شرکت فرانسوی

در طی روزهای گذشته شرکت فرانسوی پژو از مدل کانسپت پژو e-Legend رونمایی کرد و همانطور که از آن انتظار می رفت، یک خودروی تماما الکتریکی به نمایش گذاشته شد. در طی سالهای گذشته، الکتریکی سازی وسایل نقلیه به امری فراگیر در بین خودروسازان تبدیل شده و هر ساله شاهد عرضه کانسپت های الکتریکی گوناگون از شرکت های مختلف خودروسازی، از قدیمی ترین برندها تا جدید ترین برندها هستیم.

اکثر این خودروها ظاهری فانتزی و تخیلی گونه دارند و اصطلاحا از آینده آمده اند. هنگامی که این خودروها به مرحله تولید انبوه می رسند، شاهد آن هستیم که طراحی فانتزی گونه آنها به شدت تعدیل شده و شبیه به محصولات معمول بازار می شود. اما پژو با معرفی پژو e-Legend ، به جای آن که تمرکز بر آینده داشته باشد، نگاهی به مدل 504 کوپه که یک مدل محبوب و دوست داشتنی از این شرکت بود داشته است. تلاش بر بازسازی نمونه ای مدرن از 504 کوپه قدیمی، در تک تک اجزای ظاهر پژو e-Legend دیده می شود و حتی برند پژوی قرار گرفته بر روی این خودرو نیز مربوط به دهه شصت میلادی است. البته نمی توان از الهام گرفتن پژو از خودروهای عضلانی آمریکا، نظیر محصولات دوج در ظاهر پژو e-Legend غافل شد. این مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی پاریس به معرض دید همگان گذاشته خواهد شد.

 

 

پژو e-Legend

چه ایده در پس طراحی پژو e-Legend وجود داشته است؟

همان طور که گفتیم، هدف پژو ساخت یک 504 مدرن بوده و سعی داشته تا در ابعاد و اندازه تا حد امکان محصول مشابهی را توسعه دهد.  رینگ های نوزده اینچی و حالت کوپه خودرو در کنار ابعاد و اندازه نزدیک، تا حد زیادی این شباهت را تایید می کنند.  هم چنین شاهد به کارگیری یک جلو پنجره بسیار بزرگ و ورودی هوای عظیم در پژو e-Legend هستیم که معمولا در خودروهای تمام الکتریکی دیده نمی شود، چرا که آنها موتور درون سوز ندارند. به گفته پژو، این شرکت تمام تلاش خود را انجام داده تا واقع گرایی پژو e-Legend حفظ شود.

در کف خودرو، باتری های قدرت دهنده موتور قرار گرفته اند و مجموعا 100 کیلووات ساعت قدرت دارند. سیستم انتقال قدرت، هر چهار چرخ خودرو را به حرکت در می آورد و اصلا به عنوان یک نمونه پیش ساخته محسوب نمی شود، بلکه کاملا کاربردی عمل میکند. محدوده برد پژو e-Legend در حدود 370 مایل یا 592 کیلومتر بوده و با استفاده از سیستم شارژ سریع، می توان باتری ها را در زمانی 25 دقیقه ای شارژ نمود. موتور الکتریکی این کانسپت پژو، در حدود 456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید می کند که رقم قابل توجهی است.

 

پژو e-Legend

خداحافظی با پژوهای اقتصادی

وقتی به کابین پژو e-Legend نگاه میکنیم، دیگر اثری از یک برند اقتصادی و مقرون به صرفه یا اصطلاحا بنز فقرا را نمی توان دید، چرا که پژو در طراحی کابین تا جای ممکن از مواد لوکس نظیر برنز و چوب استفاده کرده و با بهره گیری از صفحه نمایش های بزرگ و فرمان کشویی، سعی در القای حس لوکس بودن به سرنشینان دارد. از آن جایی که پژو e-Legend یک خودروی سایز متوسط محسوب می شود، نزدیک ترین خودروی حال حاضر پژو به آن را می توان مدل 508 دانست. شباهت های زیادی بین نسل جدید پژو 508 و پژو e-Legend دیده می شود، به خصوص نوع چیدمان منحصر به فرد پژو موسوم به i-Cockpit.

اما آیا این خودرو قرار است به تولید برسد؟ افراد مطلع در بدنه مدیریتی پژو می گویند که پنج الی هفت سال طول می کشد تا مشابه چنین خودرویی را به صورت تولید انبوه در خیابان ها ببینیم، مدل پژو e-Legend یک پیش نمایش اولیه نیست، بلکه یک مدل کاملا اجرایی و کاربردی برای کوتاه مدت محسوب می شود، اما همه چیز در مورد توسعه این گونه خودروها به آینده بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا