اخباراخبار خارجیاخبار داخلی

نصف شدن فروش رنو در ایران ، حاصل بازگشت تحریم های خودروسازی

شرکت رنو در ایران از گذشته های دور فعال بوده و نسل های متمادی شاهد عرضه محصولات این شرکت بوده ایم. پس از آن که شرکت داچیای رومانی که محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه را تولید می کرد، تحت مالکیت کامل فرانسوی ها در آمد، خودروهای ارزان قیمت و با دوامی همچون رنو لوگان و رنو ساندرو به کشورهای خاورمیانه سرازیر شدند و ایران نیز یکی از مهم ترین بازارهای هدف رنو بود. این شرکت فرانسوی در سالهای جاری ابتدا با محصولات اقتصادی و ارزان قیمت وارد بازار شد و پس از مشاهده اقبال گسترده عمومی، سعی بر در اختیار گرفتن بازار خودروهای گران تر با محصولات وارداتی نیز نمود.

اوضاع فعالیت رنو در این سالها را می توان کم و بیش خوب توصیف کرد و چه بسا اگر تحریم های خودروسازی باز نمی گشتند، بالاخره هزارتو های قانونی به این شرکت اجازه میداد تا در ایران نیز همچون ترکیه خط تولید منحصر به فرد خودش را داشته باشد و محصولاتی همچون رنو سیمبل و نسل جدید رنو ساندرو مستقیما توسط این شرکت به فروش می رسیدند.

خداحافظی با دوران طلایی

بازگشت تحریم های خودروسازی موجب شدند تا روزهای طلایی رنو در ایران به پایان برسد. طبق گزارشات منتشر شده از این شرکت، این شرکت در ماه گذشته میلادی موفق شده تا تعداد 7626 دستگاه از محصولات خود را در ایران به فروش برساند. این شرکت با مقایسه آمار فروش این ماه خود در ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 52 درصد افت را نشان می دهد، رقمی قابل توجه برای این شرکت بزرگ. رنو پیش تر اعلام  کرده بود که از تحریم های خودروسازی ایالات متحده علیه کشورمان پیروی خواهد کرد و به دنبال کشف فرصت های جایگزین در بازار شمال افریقا خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموع فروش رنو به ایران در 8 ماهه 2018 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 3.6 درصدی داشته و به 99617 دستگاه رسیده است.

 

رنو در سال 2017 میلادی 162 هزار و 79 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 49.3 درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال 2016 نیز نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108536 دستگاه رسید.

 

رنو در سال 2015 بالغ بر 51500، در سال 2014 بالغ بر 33هزار دستگاه و در سال 2013 بالغ‌ بر 39هزار و 600 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا