اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

تمایل گروه پژو سیتروئن به توسعه خودروهای الکتریکی

توسعه خودروهای الکتریکی در سطح جهان امری همه گیر بوده و کمتر خودروسازی را می توان یافت که در دنیای امروز به دنبال توسعه این گونه وسایل نباشد. پژو سیتروئن نیز به عنوان یکی از غول های خودروسازی جهان و فرانسه، قصد دارد تا تولید خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی را تا سال 2025 افزایش دهد. سه برند پژو، سیتروئن ، دی اس ، اوپل و واکسهال که از زیر مجموعه های این هلدینگ عظیم هستند، تا زمان وعده داده شده یک نمونه تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی از هر مدل بنزینی را برای فروش ارایه خواهند داد.

به گفته الکساندر گینور، مدیر عامل شرکت پژو سیتروئن ، تمامی برندهای زیر مجموعه این گروه آماده هستند تا به ایفای نقش خویش در توسعه خودروهای الکتریکی بپردازند. نخستین خط تولیدی که قرار است به اجرایی شدن این پروژه کمک کند، خط تولید کارخانه Sochaux در شرق فرانسه است.

دو سیستم ماژولار برای تولید این گونه خودروها در نظر گرفته شده که قادر است از هر مدل نمونه بنزینی، پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی را تولید کند. سیستم LMP2 برای تولید خودروهای خانوادگی و شاسی بلند ها به کار می رود و سیستم CMP برای تولید خودروهای کوچک، نظیر کراس اوورهای شهری و هاچ بک ها استفاده می شود. اگر پروژه پژو سیتروئن مطابق برنامه پیش برود، تا سال 2021 شاهد عرضه پانزده مدل تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی از سوی شرکت های زیر مجموعه آن خواهیم بود.

 

نگاهی به مدل های تمام الکتریکی پژو سیتروئن

نخستین مدلی که تحت این سیستم تولید جدید به بازار عرضه می شود، نسخه تمام الکتریکی دی اس 7 کراس بک خواهد بود که از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل استفاده می کند. پس از آن شاهد عرض هفت مدل با این سیستم تولید جدید خواهیم بود که عبارتند از: پژو 508 در دو مدل سدان و استیشن، پژو 3008، اوپل یا واکسهال Grandland X و سیتروئن C5 ایرکراس. این مدل ها تا سال 2021 به تدریج به بازار عرضه می شوند.

سیستم برقی – بنزینی جدید پژو

نقطه مشترک تمامی این خودروها، یک موتور 1.6 لیتری Puretech است که در قسمت جلوی خودرو قرار می گیرد و در حدود 200 اسب بخار قدرت تولید می کند. گیربکس مشترک این خودروها نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک و ساخت آیسین است. دو موتور الکتریکی نیز در عقب خودرو قرار گرفته اند و حدود 110 اسب بخار قدرت تولید می کنند. شتاب صفر تا صد دی اس 7 کراس بک الکتریکی، در حدود شش و نیم ثانیه خواهد بود.

محدوده برد این خودرو در حالت تمام الکتریکی تنها 31 مایل خواهد بود. میزان انتشار کربن دی اکسید دی اس 7 کراس بک تنها 49 گرم به ازای هر کیلومتر خواهد بود بنابر گفته های دی اس، میزان آلودگی منتشر شده این خودرو چهل درصد کمتر از مدل بنزینی آن است.

پژو سیتروئن پیش بینی می کند که تقاضا برای خودروهای تمام الکتریکی در تمام دنیا تا سال 2025 افزایش قابل توجهی خواهد یافت و بیشترین رشد تقاضا، مربوط به اروپا خواهد بود، چرا که اعتماد اروپاییان به خودرهای دیزلی کاهش یافته است. پس از اروپا، چین و آمریکای شمالی دیگر نقاطی هستند که تقاضا برای خودروهای قدرت گرفته با انرژی های جدید در آن ها افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا