اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان سعودی در لوسید موتورز

شرکت لوسید موتورز که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، اعلام کرده که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی یک میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. این شرکت در ایالت آریزونا در آمریکا فعالیت می کند و نخستین محصولش که یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود، در سال 2020 به بازار عرضه می شود. این بودجه قرار است تا عملیات تحقیق و توسعه این خودرو را تسریع کند.

مدیر عامل شرکت لوسید موتورز ادعا می کند که این شرکت توانایی آن را دارد تا خودروهایی بسازد که سواری راحتی همانند یک سدان داشته باشند و در عین حال همانند یک خودروی اسپرت، لذت رانندگی را بتوان با آن ها تجربه کرد. سرمایه گذاری بر روی خودروهای الکتریکی به سرعت در حال افزایش است و عربستان سعودی نیز قصد دارد تا با سرمایه گذاری بر روی صنایع مربوط به انرژی های پاک، وابستگی خود به نفت و سوخت های فسیلی را کاهش دهد.

خودروی آتی لوسید موتورز که هوا نام دارد، قرار است از یک موتور قدرتمند الکتریکی با توان 1014 اسب بخار بهره بگیرد و حداکثر برد آن نیز 644 کیلومتر خواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودروی اعجاب انگیز، دو و نیم ثانیه بوده و محدوده قیمتی در نظر گرفته شده برای آن، شصت هزار دلار می باشد. همکار لوسید موتورز در توسعه سیستم الکتریکی این خودرو، شرکت کره ای سامسونگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا