اخباراخبار داخلی

خریداران بازار خودرو در انتظار برنامه های فروش خودروسازان هستند

بازار خودرو تابستان بسیار بدی را پشت سر گذاشت و کاهش تولید و عرضه خودروسازان، موجب شد تا قیمت ها به صورت صعودی در بازار افزایش یافته و با کم شدن قدرت خرید قابل توجه مردم، معاملات در بازار کاهش شدیدی پیدا کند. کاهش تولید باعث شد تا برنامه های فروش خودروسازان به مرور زمان کمتر و کمتر شوند و این عامل نیز به رکود بازار دامن زده است.

در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و خریداران منتظر ارایه برنامه های فروش هستند. در صورتی که شاهد افزایش رسمی قیمت ها باشیم، ممکن است خودروسازان محصولاتشان را به صورت تحویل فوری و با قیمت قطعی به بازار عرضه کنند که این مورد علاوه بر کاهش سطح تقاضا و تعدیل قیمت ها، موجب خارج شدن بازار خودرو از حالت رکود می شود. در غیر اینصورت، طرح های پیش فروش خودروسازان اثری برعکس داشته و موجب افزایش بیشتر قیمت ها می شود.

در این باره، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران به خبرگزاری عصر خودرو می گوید: تا زمانی که وضعیت شرایط فروش خودروسازان مشخص نشود، نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار داشت. او عنوان کرد که بازار از روز دوشنبه حالت جدی به خود می گیرد و مطالبی که در مورد دو برابر شدن قیمت ها مطرح می شود، به هیچ وجه واقعیت ندارد، چرا که بازار به اندازه کافی شاهد افزایش قیمت بوده و دیگر کشش افزایش بیشتر را ندارد. او تصریح کرد که خودروسازان درخواست افزایش 17 درصدی قیمت ها را داشته اند و با این شرایط، افزایش قیمتی بیش از این اتفاق نخواهد افتاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا