آلمانیاخباراخبار خارجیاخبار داخلی

تست درایو بورگوارد در آلمان برگزار شد

بورگوارد یکی از قدیمی ترین برندهای آلمانی است که پس از چند دهه غیبت، دوباره به بازی برگشته تا سایر خودروسازان جهان را از هم از نظر قوای فنی و هم از نظر قیمت گذاری به چالش بکشد. حال این شرکت خودروسازی قصد دارد که محصولاتش ر به وسیله برگزاری تست درایوهای متعدد  بهتر به مخاطبان معرفی کند تا مجددا نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. از آن جایی که خودروهای آلمانی به کیفیت مثال زدنی معروفند، بورگوارد نیز می خواهد به عنوان یک آلمانی کهنه کار، کیفیت خود را ثابت کند. از این رو تست درایوهای یاد شده در شرایط مختلف آب و هوایی و در کشور آلمان، خاستگاه این برند انجام شدند.

تست و بررسی خودرو به صورت تخصصی کار هر کسی نیست و از این رو خبرنگاران مختلفی از مجلات  و خبرگزاری های صاحب نام و شناخته شده اروپا برای بررسی شاسی بلند لوکس بورگوارد، یعنی بوگوارد BX7 به این رویداد دعوت شدند. این مجلات عبارتند از: مجله تست، مجله خودروی اروپا موسوم به اتومگز و اتوکار بریتانیا.

اما چه چیزهایی در بوگوارد نظر آزمایش کنندگان را به خود جلب کرده است؟

به گفته خبرنگاران، بورگوارد BX7 را می توان اتومبیلی لوکس، مدرن و قوی دانست. نخستین قسمتی که در بوگوارد BX7 نظر خبرنگاران را خود جلب کرد، قسمت پیشرانه این خودرو بود. استفاده از موتورهای چهار سیلندر توربوشارژر که به صورت معمول از نوع دو لیتری هستند، به امری همه گیر در رویه امروز خودروسازان تبدیل شده است و بورگوارد نیز همگام با دیگر خودروسازان جهانی از این نوع موتور استفاده می کند.

نکته جالب توجه در مورد موتور این خودرو، توان و گشتاور مناسب آن و عملکرد خوب سیستم انتقال قدرت است که می تواند با وجود ابعاد بزرگ و ساختار هفت نفره بوگوارد BX7 ، این خودرو را در زمانی کمتر از هشت ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. لازم به ذکر است که این پیشرانه همانند موتورهای فولکس واگن، از تکنولوژی GDI استفاده می کند.

 

 

نکته دیگری که در مورد بوگوراد BX7 وجود دارد، استفاده از سیستم i-AWD در این خودروست که موجب می شود تا راننده هندلینگ خوبی را تجربه کند.

توجه به این نکته ضروری است که معمولا خودروهای SUV از هندلینگ مناسبی بهره نمی برند و به خصوص در پیچ ها، آسیب پذیری زیادی دارند. اما در بورگوارد BX7 شاهد آن هستیم که با بهره گیری از سیستم فوق، علاوه بر عملکرد خوب خودرو در جاده های آفرودی و ناهموار، خودرو می تواند با سرعتی در حدود 80 کیلومتر بر ساعت به راحتی در پیچ ها بپیچد و مشکل خاصی برای آن پیش نخواهد آمد.  بسیاری از خودروهایی که در این سگمنت قرار دارند، قادر نیستند تا این آزمون را با موفقیت طی کنند.

در داخل اتاق نیز بورگوارد فضای خوبی را برای مدل BX7 فراهم کرده و با به کار گیری مواد با کیفیتی نظیر چرم ضد حساسیت و چیدمان خوب کابین، فضایی جادار و راحت را برای سرنشینان فراهم ساخته است که این نکته نیز به نظر خبرنگاران جالب توجه بوده است. با توجه به آن که بورگوارد BX7 برای بازارهای اروپایی ساخته شده است، باید به بهترین سیستم های ایمنی مجهز باشد و تجهیزاتی همچون سیستم تشخیص نقطه کور و سیستم هشدار خستگی راننده در این خودرو قرار دارد و موجب شده تا از نظر ایمنی نیز، BX7 توانایی رقابت مناسب با سایر خودروهای این سگمنت را باشد.

محصولات بورگوارد در ایران با همکاری کیان موتور وارنا عرضه می شود.

1 دیدگاه

  1. بورگوراد دیگه آلمانی نیس و خیلی وقته ورشکست شده و به دست چینی ها افتاده خودروهای اصیل آلمانی پورشه بی ام دبلیو فولوکس و آئودی بنز هستند برندی که چندین دهه پیش از دور خارج و به دست چینی ها تولید و ساخته میشه نمیشه اسم آلمانی روش گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا