تمامی خودروهایی که در تهران تردد می کنند باید معاینه فنی داشته باشند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ | 1 نظر

تمامی خودروهایی که در تهران تردد می کنند باید معاینه فنی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری میزان، امسال دستگاه های مسئول در مورد مبارزه با آلودگی هوای تهران، با اجرای فاز دوم طرح کاهش یا LEZ که تمامی خودروها را ملزم به داشتن معاینه فنی می کند، قصد دارند با اجرای این برنامه پیش گیرانه به جنگ آلودگی هوا بروند. هم چنین طرح ترافیک و زوج و فرد در این مناطق از ساعت 6:30 الی 19 در حال اجراست. در جدول زیر و به نقل از خبرگزاری عصر خودرو، سهم تقریبی خودرو‌ها و دیگر تولیدکنندگان آلایندگی به تفکیک انتشار آلودگی در شهر تهران مورد اشاره قرار گرفته است.

 

در فاز دوم طرح کاهش، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، از طریق نظارت 24 ساعته پلیس راهور تهران شناسایی شده و اعمال قانون می شوند. این نظارت 24 ساعته از ابتدای آبان ماه آغاز خواهد شد. اجرای فاز اول طرح کاهش که از سال 95 آغاز شده بود، باعث شده تا تعداد خودروهای فاقد معاینه فنی 33 درصد کاهش یابد و این امید می رود با اعمال فاز دوم، این خودروها به کلی از خیابان های پایتخت خارج شوند. هم چنین از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بالغ بر 4 میلیون و 400 هزار خودروی فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌های ثبت تخلف محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک اعمال قانون شده‌اند.

از دیگر اقدامات در راستای کاهش خودروهای فاقد معاینه فنی، می توان به راه اندازی مراکز سیار معاینه فنی در تهران اشاره کرد. از ابتدای شروع به کار مراکز سیار تاکنون بالغ بر 12 هزار دستگاه خودرو از این طریق برگه معاینه فنی دریافت کرده‌اند. تا پایان سال سه مرکز دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد. این در حالی است که اکنون 3 مرکز معاینه فنی سیار در نوبنیاد (پایانه شهید دستواره)، عبدل‌آباد و خیابان شکوفه مستقر است.

 


1 دیدگاه

  1. آیدین | مهر 8, 1397 | لینک نظر

    بهتر نیس ک خودروی کم مصرف دسته دوم با قیمت های ارزون اما با کیفیت و ایمن وارد کنیم؟ ی سر به گرجستان بزنید تجربه اونا بکارمون میاد ب ام و سری سه 2012 زیر شش هزار دلار