اخباراخبار داخلی

آسیب رساندن به صنعت خودرو به جای کمک کردن به آن

امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن اشاره به وضعیت نه چندان جالب صنعت خودرو کشور گفت: در شرایطی که صنعت خودرو تحت تحریم های شدید آمریکا قرار گرفته است، برخی نهادها همچون شورای رقابت به جای کمک به این صنعت، با سنگ اندازی های متعدد در مسیر صنعت خودروی کشور مانع تراشی کرده و موجبات دردسر همگان را فراهم کرده اند.

با وجود آن که تحریم های خودروسازی علیه ایران از مردادماه اعمال شد، در حقیقت از اردیبهشت ماه و زمان خروج آمریکا از توافق برجام، شرکت های مطرح خودروسازی مسیر خروج از ایران را در پیش گرفتند. در شرایط فعلی و با توجه به افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ مواد اولیه، شورای رقابت انتظار دارد که خودروسازان محصولات خود را با قیمت های قبل به بازار عرضه کنند.

این تصمیم موجب ضرر زدن به صنعت خودرو کشور شده و باعث می شود تا سرمایه از این صنعت خارج و به جیب دلالان و سودجویان وارد شود. امری که در عین حال فرصت های شغلی این حوزه را از بین می برد و بیکاری را تشدید می کند. از سازمان های داخلی انتظار می رود در شرایطی که این صنعت تحت فشار چند جانبه قرار گرفته، اگر قادر به کمک نیستند از آسیب زدن به آن خودداری کنند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، تولید خودرو در مرداد امسال به طور قابل توجهی و در حدود 38 درصد کاهش پیدا کرده است.

1 دیدگاه

  1. وقتی دولت و مجلس دارن با دلار ۴۲۰۰ قطعه مورد نیاز خودرو ساز رو فراهم میکنن دیگه دلیلی نداره خودرو گران بشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا