افزایش تولید تایرهای سنگین ، آیا قیمت ها تعدیل خواهند شد؟

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷

افزایش تولید تایرهای سنگین ، آیا قیمت ها تعدیل خواهند شد؟

افزایش قیمت تایرهای سنگین در هفته های گذشته، موجب ناراحتی و نگرانی بسیاری از راننده ها و مسافران را در پی داشته است. امری که در کنار افزایش هزینه های جاری خودروهای سنگین، می تواند موجب شود تا روند تعویض تایر ها با تاخیر مواجه شده و در نتیجه ایمنی راه ها دچار مشکل شود. حال وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرده است که تولید تایرهای سنگین در مردادماه سال جاری با افزایشی 12 درصدی، به رقم 408 هزار و 448 حلقه رسیده است. 17 هزار و 899 تن لاستیک بایاس و هشت هزار و 737 تن لاستیک رادیال مجموع این تولیدات را تشکیل می دادند.

از سوی دیگر وزارت صمت با تخصیص مقادیر کافی ارز و اصلاح قوانین گمرکی در پی رفع این مشکل به صورت جدی است. این وزارتخانه در پی تصمیم ستاد تنظیم بازار، نمایندگی ها را به ثبت روزانه شمار لاستیک های تولید داخل و توزیع در سامانه و ارائه حواله با هماهنگی اداره های راهداری استان ها و شهرستان ها برای رسیدن کالا به دست مصرف کننده ملزم کرد.شرکت های واردکننده نیز باید اطلاعات و برنامه ماهانه را در این زمینه ثبت و ارائه کنند.

ه گزارش ایرنا، لاستیک های تولید داخل برخلاف سایر اقلام مصرفی بازار در چند سال گذشته با قیمت ثابت عرضه شده بود اما ماه گذشته در پی نوسان نرخ دلار و نیاز به واردات فرآورده های پتروشیمی و سایر نهاده های وارداتی، قیمت لاستیک نیز افزایش یافت.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد سالیانه 350 هزار تن تایر در کشور مصرف می شود که 250 هزار تن آن تولید داخل است.
بیشتر تایرها از چین، هند، اندونزی و کره جنوبی وارد می شود.


بدون دیدگاه