اخباراخبار داخلی

شورای رقابت مخالف سپردن قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار است

طبق اخباری که هفته گذشته منتشر شد، شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شده و این وظیفه به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان محول شده است. حال رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، محمدرضا نجفی‌ منش، از مخالفت این نهاد با واگذاری قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.
بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس شورای رقابت مخالفت امر فوق بوده و اظهار کرده در صورت سپردن قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد. بدیهی است در هفته های پیشین، بسیاری اعتقاد داشتند قیمت گذاری دستوری شورای رقابت موجب دامن زدن به وضعیت نابسامان بازار خودروی کشور شده و لازم است تا قیمت ها در حاشیه بازار تعیین شوند تا تعادل مابین عرضه و تقاضا برقرار شده و وضعیت زنجیره خودرو سازی از نظر تامین نقدینگی، بهبود یابد.

خودروسازان نیز درخواست افزایش قیمت رسمی خودرو را دارند و اعتقاد دارند با قیمت های فعلی، تولید خودرو برای آن ها امکان پذیر نیست. مشتریان نیز منتظرند با افزایش قیمت رسمی تمامی محصولات تولید داخل، فروش ها اقساطی با تحویل های کوتاه مدت به شرایط فروش خودروسازان بازگردد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان این که در این جلسه گزارشی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه از جمله مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک به دلیل عدم تخصیص ارز ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مدیرعامل گمرک وعده داد در صورتی که بانک عامل در دست اجرا بودن روند تخصیص ارز برای واردات را تایید کند، گمرک نسبت به ترخیص ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه متوقف در گمرک اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از مشکلات صنایع قطعه‌سازی ارائه و اظهار شد که در چند ماه اخیر حدود ۷۰ واحد قطعه‌سازی تعطیل و حدود ۳۰ درصد نیروهای شاغل در این صنعت تعدیل شده‌اند که وزیر کشور وعده داد مشکلات موجود پیگیری و برای رفع آن ها اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا