اخباراخبار داخلی

انتظار برای کاهش بیشتر قیمت خودرو

در هفته ای که گذشت، به واسطه کاهش قابل توجه نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد بودیم و این امید در بسیاری به وجود آمد که با کاهش مداوم نرخ ارز، کاهش قیمت ها در بازار خودرو ادامه دار باشد. در این باره رییس اتحادیه صنف نمایشگاه ‌داران و فروشندگان خودروی تهران، سعید موتمنی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا می گوید: در صورتی که کاهش نرخ ارز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد، شاهد موج دیگری از کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد خواهیم بود.

لازم به ذکر است همچنان خریدار قابل توجهی در بازار وجود ندارد و حاضران در بازار، صبر می کنند تا قیمت ها بیش از این کاهش یابد. در صورت کاهش شدید قیمت ها و نزدیکی آن ها به قیمت های کارخانه، ممکن است شرکت های خودروسازی نیز ترغیب شوند تا محصولات خود را به صورت نقدی به فروش برسانند و در این صورت، تقاضای بازار به خوبی پاسخ داده می شود. البته در مورد خودروهایی همچون خانواده محصولات رنو، به واسطه خروج رسمی این شرکت از ایران، نمی توان خوشبین بود.

 بسیاری از افرادی که در ماه های گذشته اقدام به خرید خودرو یا حواله خودرو و نگهداری آن جهت فروش با قیمت بالاتر کرده بودند، اکنون به فروشنده تبدیل شده اند و رابطه عرضه و تقاضا که پیش از این به سمت تقاضا سنگینی می کرد، اکنون به طرف عرضه بیشتر تمایل پیدا کرده است.

در صورتی که تقاضای سفته بازانه جهت خرید و فروش خودرو از بین برود، می توان امیدوار بود وضعیت بازار تا حد زیادی بهبود پیدا کند. زمان فعلی، به بازه ای طلایی برای خودروسازان چینی و تولید کنندگان داخلی تبدیل شده تا با خروج شرکت های اروپایی از ایران، به راحتی بازار را با عرضه محصولات مقرون به صرفه در اختیار بگیرند. امری که تاکنون خودروسازان به آن توجه نداشته اند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا