اخباراخبار داخلی

حباب قیمت خودرو در حال تخلیه است

عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:‌ این روزها حباب قیمتی خودروها متاثر از عوامل مختلف در حال تخلیه است و انتظار می‌رود نرخ‌ها بیش از پیش تعدیل شود.

امیرحسن کاکایی افزود:‌ طی این چند ماه، اختلاف معنی‌داری بین قیمت کارخانه و بازار خودروها ایجاد شد؛ به‌طوری‌که عواملی همچون افزایش نرخ دلار، اشباع سایر بازارها مانند سکه و طلا و همچنین احتکار دلالان، به رشد قیمت‌ها دامن زد. این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به کاهش قیمت‌ها در چند روز گذشته اشاره و اضافه کرد:‌ چند روز پیش اعلام شد قرار است با کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو، قیمت درب کارخانه منطقی شود؛ بر این اساس انتظار می‌رود قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش و قیمت‌ها در بازار با کاهش مواجه شود.

وی گفت:‌ وقتی قیمت‌ها واقعی و خودروسازان با زیان مواجه نشوند، می‌توانند به تمدید قراردادهای خود با قطعه سازان بپردازند و در این صورت تولید خودرو افزایش می‌یابد و بازار متعادل می‌شود. این کارشناس خودرو در مورد بازار وارداتی‌ها نیز خاطرنشان کرد:‌ قیمت خودروهای خارجی و حباب موجود در بازار تا حدودی کاهش خواهد یافت؛ اما به‌دلیل ممنوعیت واردات بعید است حباب قیمتی به این زودی‌ها شکسته شود. وی گفت:‌ با اینکه خودروهایی مثل پراید و پژو بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده‌اند، اما به‌دلیل قیمت جهانی محصولات فولادی و پتروشیمی، نزدیک به ۷۰ درصد قیمت خودروهای داخلی از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد. کاکایی تاکید کرد:‌ به‌عنوان یک کارشناس، افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت کارخانه خودروها را پیش‌بینی می‌کنم و امید می‌رود دولت حداقل با رشد ۲۰ درصدی قیمت‌ها موافقت به عمل بیاورد. کاکایی افزود:‌ در غیر‌این صورت، فروش خودروسازان با زیان مواجه می‌شود و در پایان سال زیان انباشته آنها را شاهد خواهیم بود.

4 دیدگاه

  1. جناب کاکایی مثل اینکه یا خوابی یا خواب نما شدی یا هیچکدوم مارو گرفتی به جون دلار قسم اصلا خودرو و کلا هیچی ارزان نشده و نمیشه یادمون نره که این بازی سالعای پیش هم با مردم کردن و در نهایت خانه و خودرو بشدت گران شد الان نمیشه یه کیلو چسته خرید حباب کدومه؟؟ این آگهی های پراید 7 ملیونی تا 10 ملیونی هم متعلق ب یه عده اس که اصلا خودرویی در بساط ندارن و میخوان جو سازی کنن قیمت مایحتاج و حامل های انرژی بشدت بالا رفته همچنین خودرو و مویایل و لاستیک و ولا هر چیزی چطوز دلار پایین میاد ؟؟ با این شانتاژ بازی ها شاید یه عده خام بشن اما چیزی که رفت بالا قیمتش پایین بیا نیس

      1. خدا را شکر حداقل اینبار موافقی …. با این بازی با کلمات که حضرات انجام میدن کسی خام نمیشه البته دروغ هرجه بزرگتر باشه باورش راحتتره حالا مثلا ما باور کردیم دلار و خودرو ارزان میشه در نهایت شامل افزایش روز افزون قیمت ها هستیم گاهشی تا بحال نبوده خرید پروتئین و آجیل و میوه برای اقشار کم درآمد و حتی کارمندان دولت و مستمری بگیران به آرزو تبدیل شده وای بر احوال ما

        1. کسب اين موفقيت (موافقت يک نفر با نظرت) در طول اين ساليان دراز زحمت و مشقتت تو اين سايت رو تبريک و تهنيت عرض ميکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا