اخباراخبار داخلی

استانداردهای 85 گانه مطابق برنامه اجرایی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، برنامه اجرای استانداردهای 85 گانه هیچ تغییری نکرده و این استاندارد ها مطابق برنامه اجرا خواهند شد. وی ادامه داد: برای کشور ما زیبا نیست که تنها تعداد محدودی کالای استاندارد داشته باشیم و باید استاندارد سازی ها در زمینه های مختلف گسترش یابند.

او در ادامه سخنانش اجرایی کردن استانداردهای 85 گانه را گامی رو به جلو جهت اجرای وظایف این سازمان برای از رده خارج کردن محصولات قدیمی و نا ایمن از خط تولید خودروسازان و جایگزینی آن ها با محصولات جدید و ایمن دانست. زمانی که سازمان استاندارد اعلام می کند خودرویی غیر استاندارد است، نیروی انتظامی باید از شماره گذاری آن جلوگیری کند. نیره پیروز بخت افزود:‌ سازمان ملی استاندارد در تیر ماه امسال 8 خودرو را به دلیل مصرف بالای بنزین برای توقف در شماره‌ گذاری به ناجا اعلام کرد و اکنون این خودروها نباید شماره ‌گذاری شوند.

وی هم چنین خبر داد اگر خودروهایی که با مهلت تحویل ماه های آینده و سال بعد پیش فروش شده اند، نتوانند تا آن زمان استانداردهای مد نظر این سازمان را پاس نمایند، قادر به شماره گذاری نخواهند شد. در این باره معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: امیدواریم خودروسازان تا تاریخ معین شده استانداردها  را ارتقا دهند، زیرا ما در حال حاضر به شورای سیاست‌گذاری خودرو و شورای عالی استاندارد متعهد هستیم که زمان‌بندی را رعایت کنیم.

سازمان استاندارد هم چنین اعلام کرده است که به دنبال اجرای سخت گیری های بیشتری بر روی سوخت توزیع شده در سطح کشور است. به این منظور نمونه برداری هایی از بنزین توزیع شده در نقاط مختلف کشور انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا