اخباراخبار داخلی

پلاک نشدن خودروهای فاقد ترمز ضد قفل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: خودروهای فاقد ترمز ضد قفل (ای بی اس) و کیسه هوا شماره گذاری نمی شوند. سردار تقی مهری روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خودروهای تولیدی باید با درنظرگرفتن ارتقای ایمنی حداقل به چهار یا 6 کیسه هوا مجهز شوند.
وی خاطرنشان کرد: بالا بردن ضریب ایمنی خودروها موجب کاهش تلفات در تصادفات خواهد شد البته توجه به آموزش فرهنگ ترافیک از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

سردار مهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند که عمده علل آن سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.
وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های لازم در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه خاطرنشان کرد: تمام دستگاه ها به خصوص وزارت آموزش و پرورش باید در ارائه آموزش های همگانی قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش بیشتری داشته باشند.
سردار مهری اظهار داشت: در این ارتباط با توجه به وجود 10 میلیون دانش آموز همیار پلیس، برنامه های خاصی را در خصوص آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در دست اجرا داریم.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: همچنین حدود 100 هزار نفر از معلمان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه در قالب فرهنگیار ترافیک و 15 هزار نفر راهور محله و دهیار همکاری خاصی با پلیس دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به تلاش های انجام شده گام های خوبی در کاهش تلفات تصادفات برداشته شده است اما کافی نیست.
سردار مهری همچنین در خصوص استفاده اجباری خودروها از صندلی کودک گفت: لایحه ای در این مورد پس از تایید توسط هیات دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و اکنون منتظر تصمیم نمایندگان مجلس هستیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در صورت تصویب این پیشنهاد خودروسازان نیز باید در طراحی و تولید خودروها تغییراتی ایجاد کنند، افزود: پلیس بر اساس استانداردهای فنی و اصولی نسبت به شماره گذاری خودروها اقدام خواهد کرد و امیدوارم ارتقای استاندارد خودروها به زودی اجرایی شود.

1 دیدگاه

  1. خب فکر ما رو هم بکنید، شب چطوری خوابمون ببره در حالی که فکرمون درگیر پراید 6 ایربگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا