اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

تویوتا کمری بعد از 14 سال به انگلستان بازگشت

تویوتا کمری یکی از مطرح ترین سدان های سایز متوسط ژاپنی است که طرفداران قابل توجهی در کشورمان نیز دارد. حال به گزارش کار مگزین، این خودرو پس از غیبت طولانی چهارده ساله با قوای فنی هیبریدی به بازار خودرو انگلستان بازگشته است تا رقبای کره ای و ژاپنی خود، نظیر هوندا آکورد و کیا اپتیما را به چالش بکشد. آخرین نسل این خودرو که بزودی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد، در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش در آمد.

تویوتا کمری یکی از موفق ترین محصولات این شرکت در سطح جهان به شمار می رود و در بازارهای بزرگی همچون ایالات متحده، به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است. مطابق آمار رسمی، فروش این خودرو از سال 1982تا کنون در حدود 19 میلیون دستگاه برآورد می شود. با این وجود، آخرین نمونه های کمری در سال 2004 در اروپا عرضه شدند و پس از آن، تا مدت ها خبری از تویوتا کمری در اروپا نبود و مدلی به نام آونسیس به جای آن عرضه می شد.

 

 

نسل فعلی کمری که نسل هشتم آن محسوب می شود، به صورت هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد و بنابر آمارهای رسمی، تویوتا توانسته شهرت از دست رفته خودروهای دیزلی خود را با عرضه محصولات هیبریدی از نوع برقی – بنزینی تا حد زیادی برگرداند. تصمیم برای بازگشت تویوتا کمری به انگلستان، در پی فروش نا امید کننده مدل آونسیس گرفته شده است. این مدل در خط تولید تویوتا واقع در دربی شایر به تولید می رسید که هرگز نتوانست به شهرت و معروفیت کمری برسد و فروش نا امید کننده ای داشت. فروش این خودرو در سال پیشین میلادی، رقمی در حدود 3500 دستگاه بود. نسل هشتم تویوتا کمری از بهار سال 2019 قابل سفارش توسط مشتریان خواهد بود و با قیمتی در حدود سی هزار پوند به فروش خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا