اخباراخبار داخلی

آیا ممنوعیت واردات خودرو تا پایان امسال رفع خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سعید باستانی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد با توجه به روال خوب رسیدگی به طرح ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس، احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال جاری وجود دارد.

وی ادامه داد: سهم خودروهای وارداتی از بازار کشورمان تنها در حدود هفت درصد است و خودروسازان داخلی با 93 درصد سهم از بازار، انحصار کامل بازار خودرو را در اختیار دارند. خودروسازان داخلی قادرند تا هفت درصد نیاز باقی مانده بازار را تامین کنند و برای این کار، نیازی به ممنوعیت واردات خودرو نیازی نیست. وی ممنوعیت واردات را امری نا پسندیده برشمرد.

وی گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو، اعتقاد بر این است که خودروهای وارداتی باید با مدیریت به کشور وارد شوند و در مورد ویژگی های مختلف مانند حجم موتور، قیمت و نحوه تخصیص ارز تصمیمات لازم صورت می گیرد.

1 دیدگاه

  1. آخه مگه این رانت خواران خودرو با هماهنگی بعضی افراد در وزارت صنایع اجازه این کارو میدن؟
    مگه اینکه دیگه تمام خودروهای احتکار شدشون رو بفروشن که اجازه این کار رو بدن وگرنه اخه ۱.۵میلیارد چقدر عدد بزرگی بود که اینا از چند سال پیش به روشهای مختلف شروع به سنگ اندازی در واردات کردن خودرو کردن تا هرچه بیشتر قیمت رو بالا ببرن تا جایی که دنباله این افزایش قیمت گریبان پراید و سمند رو هم گرفت!! خدا ازشون نگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا