مدل مفهومی فورد Edge در نگاه اول

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ | 2 نظر

مدل مفهومی فورد Edge در نگاه اول

فورد Edge همیشه یکی از  SUV های جسور فورد بوده که مدل مفهومی نسل جدید آن در نمایشگاه 2013 لوس آنجلس رو نمایی شد و مورد توجه قرار گرفت.

 

سیستم تمام اتوماتیک کمک  پارک بر مبنای ویژگی های کمک پارک فعال موجود ساخته شده است.در حالی که تکنولوژی فعلی  در پارک کردنهای موازی کمک می کند،سیستم تمام  اتوماتیک دستیار پارک از سنسورهای اولتراسونیک جهت پیدا کردن نقطه عمودی پارک استفاده می کند و می تواند از راه دور خودرو را در حالی که راننده بیرون ایستاده از پارک در بیاورد.

فورد همچنین روی یک سیستم پیشرفته اجتناب از برخورد با موانع  نیز کار می کند، نه تنها این سیستم هشداری مبنی بر بودن شیئی با سرعت آهسته تر یا ثابت در خط حرکت خودرو می دهد بلکه در صورتی که راننده نتواند عملیات ضروری برای برخورد با مانع را انجام دهد،می تواند فرمان و ترمز را کنترل کند و از برخورد با مانع جلو گیری کند.رانندگان آینده فورد Edge ممکن است فرمان تطبیقی آن را دوست داشته باشند، که رابطه بین مقدار چرخش  فرمان و مقدار چرخش  چرخهای جلو را کنترل می کند و باعث ایجاد شعاع چرخش تنگ تر در سرعتهای پایین می شود.فورد ادعا می کند این سیستم باعث پارک کردن آسان تر می شود.

Ford-Edge-Concept-rear-end

در حالی که ظاهر کانسپت نسل جدید فورد Edge بسیار شبیه به نسل فعلی آن است، اشاره ای هم به جهت و سمت و سوی طراحی کراس اوورهای سایز متوسط آینده دارد. جلو پنچره مدل فعلی به صورت دو نوار ضخیم کرومی می باشد که فضای بین دو چراغ رو به طور کامل در بر گرفته و به قسمت کرومی جلوی سپر متصل شده است،در مدل کانسپت Edge، جلو پنجره حالت ذوزنقه به خود گرفته و دارای دو نوار کرومی هم شکل و نازکتر نسبت به نسل قبل خود می باشد.کرکره های فعال جلو پنجره با باز و بسته شدن اتوماتیک خود، جهت نگه داشتن پیشرانه EcoBoost آن در دمای مطلوب باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت شده و همچنین حداکثر راندمان ایرودینامیکی را برای آن پدید می آورند.

Ford-Edge-Concept-front-end-04

چراغهای LED جدید تا روی گلگیرهای جلو ادامه دارند.دو ورودی کوچک هوا نیز در دو طرف پایین سپر دیده می شوند.

این ورودی ها و مجراهای هوا باعث می شود هوا به چرخهای جلو جهت خنک شدن دیسک ترمزها برسد و همچنین بهبود راندمان آیرودینامیکی را در پی دارد.

خطوط بدنه موسوم به Crisper در نمای جانبی این کانسپت،شامل یک چین که از پشت قوس چرخ جلو آغاز شده و تا پایین چراغ عقب ادامه دارد،می باشد.

از نظر طراحی ستونها و پنجره سه گوش کوچکتر و اسپویلر عقب و … بسیار چشم گیرتر از مدل فعلی است.

Ford-Edge-Concept-side-02

چراغهای مستطیلی عقب مدل فعلی جای خود را به چراغهای جدید LED داده است که شکل آنها یاد آور چراغهای فورد Fusion سدان می باشد.

Ford-Edge-Concept-rear-window

سر اگزوزهای Edge با طرحی ذوزنقه مانند نیز در پایین سپر دیده می شوند.

Ford-Edge-Concept-rear-wheels

فورد فضای داخلی کانسپت Edge را به پناهگاهی پویا تشبیه می کند به دلیل اینکه احساس فوق العاده”آرامش به جای خستگی” در فضای داخلی آن به سرنشینان منتقل می شود.

Ford-Edge-Concept-dash-view

از تجهیزات داخل اتاق می توان به چرم دست دوز صندلی ها ،صفحه نمایش لمسی 10 اینچی برای سیستم My Ford Touch ،دسته دنده ارتقاء یافته،استفاده از کروم و مس در فضای داخلی،فرمان جدید و همچنین صفحات نقره ای روشن و مشکی مات با آرم “Edge” که با LED نور پردازی شده اند اشاره کرد.

Ford-Edge-Concept-interior-rear-seats

قسمت بالایی داشبورد،کنسول میانی و دربها از جنسی موسوم به Nubuck سیاه پوشانده شده که به آن ظاهری مانند پوشش چرمی که روی آن حالت دانه دانه است می دهد.در حالی که در برخی قسمتها از چرم صاف و در صندلی ها از چرم سوراخ دار استفاده شده است.

Ford-Edge-Concept-center-console

به غیر از سامانه Start/Stop ،فورد اطلاعات دیگری از پیشرانه هایی که برای این مدل در نظر گرفته نداده ولی فهمیدن اینکه چه پیشرانه هایی در این مدل استفاده می شود زیاد هم سخت نیست.

یکی از پیشرانه ها می تواند پیشرانه 2.3 لیتری 4 سیلندر 270 اسب بخاری EcoBoost باشد که اولین بار در کراس اوور لینکلن MKS 2015  از آن رونمایی شد.

در حال حاضر در مدل فعلی از 2 مدل پیشرانه استفاده شده  است،اولی یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 240 اسبی با تکنولوژی EcoBoost و دومی V6 3.7 لیتری  با 285 اسب بخار قدرت است.

EcoBoost و دومی V6 3.7 لیتری  با 285 اسب بخار قدرت است.


2 دیدگاه

  1. EMMA KATE ROYCE | آذر 25, 1392 | لینک نظر

    بادرود به دوست عزیز مهندس وحید مهدوی

    باسپاس از مطلب وقاله عالی شما ایا فورد انجین وی هشت را حذف کرده است که اگر پاسخ مثبت باشد باید گفت افسوس ولی بنظر من فورد یا جنرال موتورز می توانسنند که به بازار ایران بازگشت کنند بسیار بهتر از فرانسوی واسیای هست اگر دوستان به من حمله نکنن هر چند در این دیگاه به نیمه پدری بی اعتانی شده است

    باسپاس از وقتی که گذاشتید و پاسخ شما

    دوستدار شما اما کیت رویس

     

    • در پاسخ به: EMMA KATE ROYCE

      وحید | آذر 25, 1392 | لینک نظر

      درود دوست عزیز

      ظاهرا طبق اطلاعات فعلی هنوز فورد 100% اعلام نکرده چه انجینهایی برای این مدل قرار میده و باید این مدل تولید انبوه شه و بعد ببینیم فورد چه انجینهایی رو در نظر گرفته ولی به شخصه فکر میکنم این مدل دارای یک انجین 4 سیلندر و یک انجین 6 سیلندر باشه