اخباراخبار خارجی

هفتاد سالگی پورشه و هدیه ویژه به طرفداران

پورشه که امسال هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد بخشی از غرفه خود در نمایشگاه پاریس را به نمایش تعدادی از محصولات قدیمی خود اختصاص داده بود. این شرکت همچنین اعلام کرد کانسپتی را که به مناسبت هفتادمین سال تاسیس پورشه ساخته بود در تعدادی محدود تولید خواهد کرد.

کانسپت ۹۱۱ اسپیدستر تابستان گذشته رونمایی شد. این ماشین بدون سقف است و از نظر ظاهری با مدل ۹۱۱ اندکی متفاوت است و بخش‌هایی از آن از جمله آیینه‌ها و باک بنزین با الهام از محصولات پورشه در دهه پنجاه میلادی طراحی شده است.

موتور اسپیدستر شش سیلندر با حجم چهار لیتر است و بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دنده ماشین شش سرعته و دستی است. اطلاعات فنی از ماشین منتشر نشده، اما حداکثر سرعت ماشین حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن کمی بیشتر از سه ثانیه تخمین زده می‌شود.

پورشه ۹۳۵ با الهام از ماشین مسابقه‌ای مشهور شرکت در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است

پورشه اعلام کرده به مناسبت سالی که اولین محصول این شرکت به بازار عرضه شد، از اسپیدستر ۱۹۴۸ دستگاه ساخته می‌شود. این ماشین آخرین سری از نسل کنونی ۹۱۱ است. قرار است نسل جدید مدل ۹۱۱ به زودی معرفی شده و از سال آینده به بازار عرضه شود.

اسپیدستر تنها ماشینی نیست که پورشه برای بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس خود می‌سازد. این شرکت هفته پیش از ماشینی رونمایی کرد که با الهام از مدل مشهور مسابقه‌ای ۹۳۵ این شرکت در دهه هفتاد ساخته شده است. نمونه‌ای که الهام بخش پورشه جدید است به موبی‌دیک مشهور بود و کارخانه آلمانی با آن در سال ۱۹۷۸ در مسابقات استقامت لومان شرکت کرد.

قوی‌ترین موتور مدل ۹۱۱ روی موبی‌دیک جدید سوار شده که ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اطلاعات فنی این ماشین هم هنوز منتشر نشده اما حداکثر سرعت آن بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش کمتر از سه ثانیه تخمین زده می‌شود. تنها ۷۷ دستگاه از ۹۳۵ جدید با قیمت پایه ۸۰۰ هزار دلار ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا